16/11/2008 Torhout
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- archie bunker
- Mountainbiker
Post by archie bunker »
Zo, mijn allereerste Torhout TT zit er op en ik moet zeggen er zullen er in de toekomst zeker nog volgen.
Na dat ik vorige week moest toekijken vandaag zelf den fladrien uitgehangen op een afwisselend (en voor mij totaal onbekend) parcours, met nu eens lange rechte dreven waar ge ne keer goe vollen bak kunt gaan, en dan eens baggerstroken de een door het gras, de andere door de modder (met hier en daar wat bruine zeepe).
Het lag me wel vandaag, evenals het zachte weer en de overvloed aan zuurstof in de lucht door de motregen.
Kon spijtig genoeg niet lang blijven voor nen deftigen après.
@ Lichterveldenaarke : bepijling was van ongeziene hoge kwaliteit, zelfs ne blinden zou niet misreden zijn. Ik denk dat uw collega's uit Moen binnen enkele weken met veel plezier beroep zullen doen op een vakman als gij om aldaar ook de TT uit te pijlen.
Aan gans het TOF-team proficiat met de sublieme organisatie en tot volgend jaar.
Na dat ik vorige week moest toekijken vandaag zelf den fladrien uitgehangen op een afwisselend (en voor mij totaal onbekend) parcours, met nu eens lange rechte dreven waar ge ne keer goe vollen bak kunt gaan, en dan eens baggerstroken de een door het gras, de andere door de modder (met hier en daar wat bruine zeepe).
Het lag me wel vandaag, evenals het zachte weer en de overvloed aan zuurstof in de lucht door de motregen.
Kon spijtig genoeg niet lang blijven voor nen deftigen après.
@ Lichterveldenaarke : bepijling was van ongeziene hoge kwaliteit, zelfs ne blinden zou niet misreden zijn. Ik denk dat uw collega's uit Moen binnen enkele weken met veel plezier beroep zullen doen op een vakman als gij om aldaar ook de TT uit te pijlen.
Aan gans het TOF-team proficiat met de sublieme organisatie en tot volgend jaar.
Vandaag de 54 gereden met de ondertussen "vaste groep".
Het parkoer lag er inderdaad zwaar bij, maar was op een kleine uitzondering na nog altijd berijdbaar.
Wel serieus gesukkeld met technische problemen. De combinatie onkruid en modder vonden mijn ketting & voorderailleur niet goed....
Bepijling was dik in orde. Technische stukken waren best leuk !
See ya next year !
Het parkoer lag er inderdaad zwaar bij, maar was op een kleine uitzondering na nog altijd berijdbaar.
Wel serieus gesukkeld met technische problemen. De combinatie onkruid en modder vonden mijn ketting & voorderailleur niet goed....
Bepijling was dik in orde. Technische stukken waren best leuk !
See ya next year !
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
samen met een hoopje steenbakkers dezen tocht gedaan en ik moet zeggen, genoten van begin tot einde! Schitterend werk van de TOF ploeg!
Ik moet zeggen dat dit toch één van de schoonste tochten van deze streek is!
Naar het einde van de tocht toe toch wel nog fameus afgezien. Het parcours lag er alles behalve mooi bij. Met mijn Black Shark Muds wel niet echt gegleden, in tegendeel, een schitterende band...
Merci Katrien, merci Lichterveldenoare en co voor deze mooie voormiddag!
Ik moet zeggen dat dit toch één van de schoonste tochten van deze streek is!
Naar het einde van de tocht toe toch wel nog fameus afgezien. Het parcours lag er alles behalve mooi bij. Met mijn Black Shark Muds wel niet echt gegleden, in tegendeel, een schitterende band...
Merci Katrien, merci Lichterveldenoare en co voor deze mooie voormiddag!
- wezze
- Mountainbiker
vandaag gestart in torhout voor de 54 km met ons vast groepke zoals den acidboy al vermeld heeft. mijn benen voelden niet zo goed aan. maar na de eerste ofroad strrok bleek dat anders héhé. de rit was prima, goede bepijling, goede bevoorading, vriendelijke mensen en een leuk stukske techniek in de warande. moestie en ik hebben et zelfs 2 maal gedaan , we kregen er niet genoeg van. kortom tot volgend jaar torhout. 
- Gigi (Tetters Torhout)
- Mountainbiker
Post by Gigi (Tetters Torhout) »
@groteplateau: sorry voor de identiteitswissel. Zal nooit meer gebeuren.
Kunt peizen oe diepe dak der deure zat...
Vanochtend dus gestart voor de TOF-dagrit. En da toerke van 's nachts was nog niet verwerkt...
Samen met Karel van Wijnendaele, Bein, Heisse, Tetter en Le president gestart voor de 45 km.
Pettatti, Groten Tetter en Klaries trokken zich in gang voor de 53.
We stonden verbaasd van de stroken.
We konden ons bij sommige passages niet echt voorstellen dat we daar vrijdag ook doorgereden waren zonder noemenswaardige problemen en met eerder povere zichtbaarheid.
Zelfs bij daglicht was het af en toe echt mikken om een berijdbaar spoor te vinden.
"Een me wiedre ier vriedag ook echt gepasseerd?" hoorde ik af en toe.
Ne nachtuil is toch tot veel in staat hé...
Of zou dat dan echt de schrik zijn die een mens overal doorjaagt?
Na 3 km voor de eerste keer paniek in de groep. Bien was haar zonnebril verloren.
Gelukkig werd het kleinood rap ,teruggevonden en kon de achtervolging worden ingezet.
Aan de bevoorrading, die weer overvloedig was
, onze maten teruggevonden.
Pettatti had zijn gezellen laten rijden nadat hij uitgeschakeld werd door een val.
Zijne rechterknie, zijn zorgenkindje bij uitstek, werd weeral eens vol getroffen.
.
Hopelijk komt alles goed tegen vrijdag. Want dan staat de TET-express op het programma. Niet te missen. Zeker niet voor de opositie.
Aangename voormiddag doorgebracht rond Torhout.
Weer paar nieuwe dingen ontdekt. Ondanks de vele ritten.
Torhout blijft altijd boeien, zeker op een MTB.
TOFFERS, het was een echt TOF week-end.
THX en toe naaste jaare.

Kunt peizen oe diepe dak der deure zat...
Vanochtend dus gestart voor de TOF-dagrit. En da toerke van 's nachts was nog niet verwerkt...
Samen met Karel van Wijnendaele, Bein, Heisse, Tetter en Le president gestart voor de 45 km.
Pettatti, Groten Tetter en Klaries trokken zich in gang voor de 53.
We stonden verbaasd van de stroken.
We konden ons bij sommige passages niet echt voorstellen dat we daar vrijdag ook doorgereden waren zonder noemenswaardige problemen en met eerder povere zichtbaarheid.
Zelfs bij daglicht was het af en toe echt mikken om een berijdbaar spoor te vinden.
"Een me wiedre ier vriedag ook echt gepasseerd?" hoorde ik af en toe.
Ne nachtuil is toch tot veel in staat hé...
Of zou dat dan echt de schrik zijn die een mens overal doorjaagt?
Na 3 km voor de eerste keer paniek in de groep. Bien was haar zonnebril verloren.
Gelukkig werd het kleinood rap ,teruggevonden en kon de achtervolging worden ingezet.
Aan de bevoorrading, die weer overvloedig was
Pettatti had zijn gezellen laten rijden nadat hij uitgeschakeld werd door een val.
Zijne rechterknie, zijn zorgenkindje bij uitstek, werd weeral eens vol getroffen.
Hopelijk komt alles goed tegen vrijdag. Want dan staat de TET-express op het programma. Niet te missen. Zeker niet voor de opositie.
Aangename voormiddag doorgebracht rond Torhout.
Weer paar nieuwe dingen ontdekt. Ondanks de vele ritten.
Torhout blijft altijd boeien, zeker op een MTB.
TOFFERS, het was een echt TOF week-end.
THX en toe naaste jaare.
- bougie het genie
- Mountainbiker
Post by bougie het genie »
Den torhout tt was weer flink in orde zulle! Samen met 't loperke, Keuninkske en Kuperke de 54km gereden en die waren na afloop zeer content over het totale concept van de tt!
-parcours: toffe stukken off-road, leuke dreven doorkruisen, nu en dan een stukje on the road vind ik persoonlijk leuk en doorbreekt eens de zware inspanningen, veel nieuwere stukken,...
-bepijling: naar mijn mening kan die maar weinig verbeterd worden
-douches: nen droom achter 54km in 't slik!
-afspuitplaats: wel redelijk lang moeten wachten, maar dat komt ervan als je een mooie tocht in elkaar steekt en dan zoveel mtb'rs over de vloer krijgt. Misschien volgend jaar een reekske lansen bijleggen?
Maar de prachtige organisatie doet dit allemaal vlug vergeten.
Besluit: Volgend jaar kom ik zeker en vast terug, doe zo verder
Bougie
-parcours: toffe stukken off-road, leuke dreven doorkruisen, nu en dan een stukje on the road vind ik persoonlijk leuk en doorbreekt eens de zware inspanningen, veel nieuwere stukken,...
-bepijling: naar mijn mening kan die maar weinig verbeterd worden
-douches: nen droom achter 54km in 't slik!
-afspuitplaats: wel redelijk lang moeten wachten, maar dat komt ervan als je een mooie tocht in elkaar steekt en dan zoveel mtb'rs over de vloer krijgt. Misschien volgend jaar een reekske lansen bijleggen?
Besluit: Volgend jaar kom ik zeker en vast terug, doe zo verder
Bougie
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Zo net terug van de opkuis (allé toch in de zaal). Op een paar stukken na is alles al afgepijld (we hebben een grote ijverige equipe voor het afpijlen).
Allereerst : BEDANKT voor alle positieve reacties op alle elementen van de organisatie.
Wij zijn blij dat het parcours, bepijling, bevoorrading, omkadering, ... in de smaak vallen. De enkele minpuntjes onthouden we zeker. We bespraken vandaag al dat we enkele lansen zouden moeten bijkopen voor de afspuitplaats. Het parcours lag er door de regen van deze week en vooral van vandaag wat zwaarder bij, maar zoals sommigen al vermelden, 't wordt winter... We hebben doelbewust de zwaarste stukken in het begin gestoken om dit wat te verzachten.
Wat de file bij het inschrijven betreft, kunnen we meedelen dat we hier niet zoveel aan kunnen doen. (klinkt stom, weet ik). Officieel starten we maar om 8.30, maar de eersten stonden al om 7.30 te blinken. We zijn om 7.50 begonnen, maar er was file tot ver na 8.30 bij de aangesloten bikers. Blijkbaar zijn er massaal veel aangesloten bikers die tussen 8.00 en 8.30 willen vertrekken. Door het nieuwe scansysteem konden we inschrijving van de aangeslotenen niet splitsen. Alvast onze verontschuldigingen voor het wachten.
Jammer genoeg niet met iedereen die ik kende, nog kunnen spreken vooraf of op de après.
Wat de nieuwe stukken betreft, gelieve rekening te houden met het feit dat drie van de vijf nieuwe stukken privaat zijn en dus niet meer toegankelijk. De meeste zijn toch voorzien van veld- en weidedoorsteken. De andere twee (station en Ruiterbosstraat) zijn denk ik vrij te gebruiken.
Ook een grote bedankt aan alle medewerkers van de TOF die weer het beste van zichzelf hebben gegeven om het voor jullie zo gezellig mogelijk te maken!!!
Tot slot nog even meegeven dat we voor de zondagrit ons record gebroken hebben. Vorig jaar hadden we al een ongezien aantal en voor het eerst de 1000 overschreden. Dit jaar mochten we niet minder dan 1130 mensen verwelkomen!!! 74 man meer dan vorige keer en dat ondanks het slechtere weer! Dit betekent dat u onze tocht ten volle apprecieert en bezorgt ons weer de goesting voor een volgende editie op 13 en 15 november 2009.
Allereerst : BEDANKT voor alle positieve reacties op alle elementen van de organisatie.
Wat de file bij het inschrijven betreft, kunnen we meedelen dat we hier niet zoveel aan kunnen doen. (klinkt stom, weet ik). Officieel starten we maar om 8.30, maar de eersten stonden al om 7.30 te blinken. We zijn om 7.50 begonnen, maar er was file tot ver na 8.30 bij de aangesloten bikers. Blijkbaar zijn er massaal veel aangesloten bikers die tussen 8.00 en 8.30 willen vertrekken. Door het nieuwe scansysteem konden we inschrijving van de aangeslotenen niet splitsen. Alvast onze verontschuldigingen voor het wachten.
Jammer genoeg niet met iedereen die ik kende, nog kunnen spreken vooraf of op de après.
Wat de nieuwe stukken betreft, gelieve rekening te houden met het feit dat drie van de vijf nieuwe stukken privaat zijn en dus niet meer toegankelijk. De meeste zijn toch voorzien van veld- en weidedoorsteken. De andere twee (station en Ruiterbosstraat) zijn denk ik vrij te gebruiken.
Ook een grote bedankt aan alle medewerkers van de TOF die weer het beste van zichzelf hebben gegeven om het voor jullie zo gezellig mogelijk te maken!!!
Tot slot nog even meegeven dat we voor de zondagrit ons record gebroken hebben. Vorig jaar hadden we al een ongezien aantal en voor het eerst de 1000 overschreden. Dit jaar mochten we niet minder dan 1130 mensen verwelkomen!!! 74 man meer dan vorige keer en dat ondanks het slechtere weer! Dit betekent dat u onze tocht ten volle apprecieert en bezorgt ons weer de goesting voor een volgende editie op 13 en 15 november 2009.