SRAM kondigt XX-serie aan

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

_alain_ wrote:En dan komen we weer bij het volgend punt,
is het een verbetering?
Of loopt iedereen in de marketingval?

Fabrikanten brengen om de zoveel tijd iets nieuws uit,
hun goed recht want zij willen winst maken.
Maar het mooiste is dat ze dan iedereen kunnen doen geloven dat ze het echt nodig hebben.
²
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Ik rij tegenwoordig 1x9, boeit mij lekker niets wat shimano of sram op de markt brengen, als je een beetje rondzoekt op internet vind je nog best makkelijk 8speed XTR shifters 2de hands of anders NOS (new old stock) bij een online winkel.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

hoe lukt 22*34 op een dubbel bladige aandrijving ?
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

is het een verbetering?

Maar het mooiste is dat ze dan iedereen kunnen doen geloven dat ze het echt nodig hebben.
Redelijk belachelijke redenering vind ik dat eigenlijk. Laten we dan meteen alle sport en recreatie whatsoever afschaffen, want écht nodig heb je het niet. Zolang je op tijd en stond genoeg eet en drinkt zal je wel overleven. Maar zal het nog plezant zijn ... ?
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Iegienie wrote:hoe lukt 22*34 op een dubbel bladige aandrijving ?
Geen probleem, vooraan gewoon op de 22T schakelen met de voorderailleur en met de achterderailleur naar de 34T. Ik rij zo al enkele jaren rond.
EcoRacer
Mountainbiker
Location: Trek Remedy, Nukeproof Scalp, OnOne Inbred, Colnago Master,...

Post by EcoRacer »

LucVR wrote:
is het een verbetering?

Redelijk belachelijke redenering vind ik dat eigenlijk. Laten we dan meteen alle sport en recreatie whatsoever afschaffen, want écht nodig heb je het niet. Zolang je op tijd en stond genoeg eet en drinkt zal je wel overleven. Maar zal het nog plezant zijn ... ?
Wat Alain bedoelt is dat ze steeds maar meer en meer nieuwe producten proberen aan de man te brengen die geen nuttige toevoeging zijn aan de sport. Wie heeft er nood aan 10 tandwielen achteraan, als je hetzelfde resultaat kan halen met 9? Nieuw is niet altijd beter...vergeet dat niet.
Jouw reactie daarentegen daar kan ik kop nog staart aan krijgen. Wat heeft het afschaffen van sport en recreatie te maken met het uitbrengen van een nieuwe MTB-groep? Beetje scheve redenering.

Bedrijven bestaan er uit om winst te maken, daar kan ik gerust mee leven. Wie wil dat niet? Het is gewoon een beetje loos om om de zoveel tijd weer de helft van je fiets te moeten upgraden omdat de helft van de onderdelen niet meer verkrijgbaar is.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ik ben VOOR vernieuwing, als het een verbetering is. Hier zie ik eigenlijk eerlijk gezegd ook niet het nut van in.
En zo is het met vele dingen en veel mensen lopen er vierkant in.
Een kritisch oog is af en toe helemaal niet slecht hoor. We leven nu eenmaal in een consumptiewereld, keuze aan ons om daar aan mee te doen.

ps. wat zit ik hier nu allemaal te vertellen, ik ben mister consumptie #-o .
(zegt mijn vrouw, ikzelf vind dat dat nogal meevalt)
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

De verbetering zit hem duidelijk in een betere spreiding in de cassette.
Iedereen die 2x9 met een 11-34 rijdt weet wat ik bedoel.

XX is ook gericht op racers die met 2x9 rijden, niet de all mountain of enduro boys (die krijgen de hammerschmidt).
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

EcoRacer wrote:
LucVR wrote:
is het een verbetering?

Wat Alain bedoelt is dat ze steeds maar meer en meer nieuwe producten proberen aan de man te brengen die geen nuttige toevoeging zijn aan de sport. Wie heeft er nood aan 10 tandwielen achteraan, als je hetzelfde resultaat kan halen met 9? Nieuw is niet altijd beter...vergeet dat niet.
Jouw reactie daarentegen daar kan ik kop nog staart aan krijgen. Wat heeft het afschaffen van sport en recreatie te maken met het uitbrengen van een nieuwe MTB-groep? Beetje scheve redenering.

Bedrijven bestaan er uit om winst te maken, daar kan ik gerust mee leven. Wie wil dat niet? Het is gewoon een beetje loos om om de zoveel tijd weer de helft van je fiets te moeten upgraden omdat de helft van de onderdelen niet meer verkrijgbaar is.
Wie heeft er nood aan enkele PK's meer in de auto of een mooier carrosserie? Als je toch maar 120km/u max mag en het alleen maar dient om een verplaatsing te maken...

Voor de ene persoon is het wel vooruitgang en voor de andere niet. Begin/midden jaren 90 werd carbon ook afgeschilderd als onbetaalbaar en niet stevig genoeg, maar nu rijd ook 70% van de 'fietser' er mee rond (zijnde weg/mtb).
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Ik moet eigenlijk wel toegeven dat de enige reden dat ik met 9 speed rij is dat toen ik mijn eerste mtb kocht in 1999 9speed gewoon was wat erop stond, had ik mijn mtb in 97 of 98 gekocht, reed ik nu nog vrolijk op 8speed.
Post Reply