idd 8 speed is gewoon perfectHubertje wrote:10 spd gaat zo hard nog harder zuigen dan 9 spd
SRAM kondigt XX-serie aan
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Lefty gerre
- Mountainbiker
- JanMan
- Mountainbiker
Heel eenvoudig!Headshot wrote:hoe werkt dat systeem dan?JanMan wrote:Ik heb ook met de fiets gereden met dit systeem. Het systeem schakelde heel licht, maar zorgde voor wat verwarring bij mij. Maar dat zal waarschijnlijk enkel zijn wat je gewend bent.madskatingcow wrote:Op Bike Motion kon met de Double Tap 10 speed voor stads / toerfietsen gereden worden. Ik vond het wel prettig en licht schakelen. Ben het systeem wel al gewoon vanop de koersfiets - SRAM Red.
Op de shifter staat maar 1 hendel die maar 1 beweging toelaat. Je kan enkel duwen. Niet de gecombineerde beweging van duwen met duim en trekken met enkele ander vingers.
Duw je ver dan schakel je op, duw je kort dan schakel je af. Of net omgekeerd.
Zoek maar eens kwalitatief 8 speed shifters en K7...Iedereen is ervan overtuigd dat 8 speed sterker is dan 9 speed, maar ondertussen rijden we wel allemaal 9 speed, dus zullen we ook de marketeers volgen en overschakelen naar 10 speed!
Soms maak jij even snuggere opmerkingen als Trekrules...fantaman wrote:heb ik het grootste vermoeden dat het een super dure schakelgroep gaat worden gezien er veel en veel carbon met Titanium gebruikt gaat worden.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Stilstaan is achteruitgaan jongens. Tijd om de toekomst in te stappen.
Denk eens aan de voordelen. 2 bladen vooraan, smalle Q-factor eenvoudig en snel schakelen.
Achteraan een kroontje meer om de sprongen in een 11-34 beter te verdelen.
Shifters? Niet wakker liggen van double tap, goede oude grip shifters, vooraan trimfunctie achteraan heel de K7 in 1 beweging schakelen.
En nu moeten de techneuten mij eens uitleggen waarom een 10spd ketting zoveel sneller zou slijten. En kom niet af met omdat ze smaller is want dat is l*lkoek. Denk eerst maar eens na wat juist slijtage van een ketting is.
Trouwens modder en 10speed, functioneert op mijn crosser naar behoren.
Denk eens aan de voordelen. 2 bladen vooraan, smalle Q-factor eenvoudig en snel schakelen.
Achteraan een kroontje meer om de sprongen in een 11-34 beter te verdelen.
Shifters? Niet wakker liggen van double tap, goede oude grip shifters, vooraan trimfunctie achteraan heel de K7 in 1 beweging schakelen.
En nu moeten de techneuten mij eens uitleggen waarom een 10spd ketting zoveel sneller zou slijten. En kom niet af met omdat ze smaller is want dat is l*lkoek. Denk eerst maar eens na wat juist slijtage van een ketting is.
Trouwens modder en 10speed, functioneert op mijn crosser naar behoren.
-
Dennis
- Mountainbiker