SRAM kondigt XX-serie aan

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Hubertje wrote:10 spd gaat zo hard nog harder zuigen dan 9 spd
idd 8 speed is gewoon perfect =D>
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Fry wrote:
Hubertje wrote:10 spd gaat zo hard nog harder zuigen dan 9 spd
idd 8 speed is gewoon perfect =D>
idem voor mij
maar aangezien dat je weinig topcassette's van 8speed nog vind die niet te veel wegen ben je verplicht voor naar 9speed te gaan
Lefty gerre
Mountainbiker

Post by Lefty gerre »

als je ziet wat de sram red kost zal deze niet onderdoen denk ik :P
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Headshot wrote:
JanMan wrote:
madskatingcow wrote:Op Bike Motion kon met de Double Tap 10 speed voor stads / toerfietsen gereden worden. Ik vond het wel prettig en licht schakelen. Ben het systeem wel al gewoon vanop de koersfiets - SRAM Red.
Ik heb ook met de fiets gereden met dit systeem. Het systeem schakelde heel licht, maar zorgde voor wat verwarring bij mij. Maar dat zal waarschijnlijk enkel zijn wat je gewend bent.
hoe werkt dat systeem dan?
Heel eenvoudig!

Op de shifter staat maar 1 hendel die maar 1 beweging toelaat. Je kan enkel duwen. Niet de gecombineerde beweging van duwen met duim en trekken met enkele ander vingers.
Duw je ver dan schakel je op, duw je kort dan schakel je af. Of net omgekeerd. #-o
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Iedereen is ervan overtuigd dat 8 speed sterker is dan 9 speed, maar ondertussen rijden we wel allemaal 9 speed, dus zullen we ook de marketeers volgen en overschakelen naar 10 speed!
Zoek maar eens kwalitatief 8 speed shifters en K7...
fantaman wrote:heb ik het grootste vermoeden dat het een super dure schakelgroep gaat worden gezien er veel en veel carbon met Titanium gebruikt gaat worden.
Soms maak jij even snuggere opmerkingen als Trekrules...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

=D> Huub is in vorm!!! =D>
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Stilstaan is achteruitgaan jongens. Tijd om de toekomst in te stappen.

Denk eens aan de voordelen. 2 bladen vooraan, smalle Q-factor eenvoudig en snel schakelen.
Achteraan een kroontje meer om de sprongen in een 11-34 beter te verdelen.
Shifters? Niet wakker liggen van double tap, goede oude grip shifters, vooraan trimfunctie achteraan heel de K7 in 1 beweging schakelen.
En nu moeten de techneuten mij eens uitleggen waarom een 10spd ketting zoveel sneller zou slijten. En kom niet af met omdat ze smaller is want dat is l*lkoek. Denk eerst maar eens na wat juist slijtage van een ketting is.

Trouwens modder en 10speed, functioneert op mijn crosser naar behoren.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Het leuke is dat shimano 2 jaar terug zei:
"we bouwen nog eerder een 13 spd op een koersfiets dan een 10 spd op een mtb"

Ik hoop dat ze zich aan hun woord houden en niet toegeven.
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

#-o Precies of moemoe zit hier op het forum, "vroeger was't toch beter hé". Ik heb jaren geleden ook die commentaren gehoord bij de overgang van 8 speed naar 9 speed. Blijkt toch allemaal perfect te werken. Ik twijfel er niet aan dat Sram (en ook Shimano) niks op de markt brengt dat niet werkt. Die twee merken hebben allebei een ijzersterke reputatie op gebied van duurzaamheid. Ik weet dat er nog altijd zijn die blijven zweren bij 8 speed, maar dat zijn mensen die blijven hangen in den tijd. Mijn 9 speed werkt gewoon perfect, en dat zal ook wel het geval zijn bij 10 speed.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

En dan komen we weer bij het volgend punt,
is het een verbetering?
Of loopt iedereen in de marketingval?

Fabrikanten brengen om de zoveel tijd iets nieuws uit,
hun goed recht want zij willen winst maken.
Maar het mooiste is dat ze dan iedereen kunnen doen geloven dat ze het echt nodig hebben.
Post Reply