23/11/2008 Zoersel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
KWBiker
Mountainbiker

23/11/2008 Zoersel

Post by KWBiker »

De fietsers van KWBZ/VWB organiseren op 23/11 hun eerste veldtoertocht.

De afstanden van 45 en 30 km gaan naar het Zuiden van Zoersel en komen langs het mooiste groen van Lille, Malle, Zandhoven, Vorselaar en Zoersel zelf. We hebben er voor gezorgd dat er geen BLOSO-parcours wordt gevolgd en dat de hoeveelheid asfalt miniem is voor een tocht in onze streek. Bovendien zitten er stukken weg in die uniek zijn voor deze tocht. Zelfs bij slecht weer is de tocht goed berijdbaar.

De bevoorrading voorziet soep, koeken en fruit.

De kidstour is 15 km en volgt een parcours dat volledig afgescheiden is van de grote tocht en dankzij enkele unieke toelatingen een zeer aantrekkelijk parcours volgt. Het bevat veel bos en is echt op kindermaat. Dus geen incidenten tussen de snelle m/v en de kids !

Uiteraard zijn er douches (m/v) en is er een afspuitstand voorzien. In de zaal zijn er drank en hotdogs voorzien tegen democratische prijzen. Bij goed weer voorzien we een binnen- en buitentoog met echte trappist van't vat van de paters van Westmalle.

Meer info : www.kwbzoersel.be
Last edited by KWBiker on Wed 12 Nov 2008 21:54, edited 1 time in total.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

misschien dat ik tot hier kom vanuit turnhout met de mtb
geen bloso in de tt dat komt niet veel meer voor =D>
flyboy
Mountainbiker

Re: 23/11/2008 Zoersel

Post by flyboy »

KWBiker wrote:
De kidstour is 15 km en volgt een parcours dat volledig afgescheiden is van de grote tocht en dankzij enkele unieke toelatingen een zeer aantrekkelijk parcours volgt.

En de grote kindjes mogen niet profiteren van deze unieke toelatingen? :cry:
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

De toelatingen zijn gegeven voor een kidstour. In natuurgebieden zijn er beperkingen voor georganiseerde sportieve manifestaties. De kidstour is meer recreatief dan sportief dacht ik en de boswachter kon er zich in vinden. =D>

Het spreekt voor zich dat de kidstour vooral omwille van de omgeving aantrekkelijk is. Technisch hebben we de tour redelijk eenvoudig gehouden. We hopen ook dat de kids zo rustig en veilig kunnen rijden, zonder de grote kindjes te hinderen of erdoor gehinderd te worden.

De grote kindjes mogen uiteraard samen hun kleine kindjes komen rijden.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

hoe zit dat met de grote kindjes kwa technisch ?
de grote kinderen willen ook spelen :lol:
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

We halen het maximale uit de streek. Het is een afwisseling van bos- en veldwegen en waar we beschikking hebben over single tracks hebben we die genomen. Ook de hoeveelheid asfalt hebben we minimaal gehouden (zal ongeveer tussen de 10 en 15 % liggen).

De hoogtemeters worden grotendeels gevormd door twee bruggen. Ardeense toestanden zal je hier dus niet tegenkomen.

Je zal wel zien dat er een paar plezante stukjes voor de grote kindjes tussenzitten. En anders kan je je nog uitleven op de speelplaats van start en aankomst :drunk:
nele
Mountainbiker

Post by nele »

dit klinkt allemaal zeer aanlokkelijk,

De KWB heeft echt zijn best gedaan om er een pareltje van te maken!

ik zal er zeker zijn!
cheeseman
Mountainbiker

Post by cheeseman »

WBC wijnegem gaat ook afkomen met een ploegske :bounce:

Redelijk dicht in de buurt, en zo te horen een aanrader,

Die trappist van Westmalle geeft natuurlijk den doorslag :lol:
leftybiker
Mountainbiker

Post by leftybiker »

ik heb iemand van de organisatie gezien en het moet echt wel de moeite zijn
de thuisblijvers hebben ongelijk =D> :-D
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

moest ik nog in Zoersel wonen (ik ben afkomstig van Zoersel, maar woon nu tegen de Vlaamse Ardennen), had ik graag afgekomen om eens het platte Zoersel te vergelijken met het Pajottenland en de Vlaamse Ardennen!! Veel succes en probeer foto'kes te trekken !
Post Reply