Nobby Nic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
tonyd
Mountainbiker

Nobby Nic

Post by tonyd »

Recent een paar NN 's opgelegd. De voorband blijft Ok maar mijn achterband vertoont serieuze slijtage op de flanken. De draden lijken er door te komen. Ik heb dit nog gehad met een RR maar die was toen al ferm gebruikt. De NN heeft nauwelijks 400 km. Opvallend is dat de voorband geen slijtage op de flanken vertoont.. Heeft iemand dit al meegemaakt? :-?
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Slijtage op de flanken, bedoelt ge dan allemaal zo parallelle schuine strepen?
Hoeveel druk zit er op uw band?
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Ontvetter gebruikt?
nebraz
Mountainbiker

Re: Nobby Nic

Post by nebraz »

tonyd wrote:Heeft iemand dit al meegemaakt? :-?
Ik denk iedereen die met nobby nic rijdt. :-)
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Dat is het nadeel van Schwalbe vrij zwakke zijkanten. Ik heb dat ook eens aan de hand gehand na 2x gereden te hebben met NN, maar was wel eigen schuld. Had de band iets te veel afgelaten circa 1,5 bar. Band lekte toen ook via de zijkanten, maar heb dit kunnen oplossen met Joe's No Flats latex.

Dat je de draden ziet is dus vrij normaal, als ze echt doorkomen en open barsten dan niet. Kun je eventueel proberen band om te ruilen in garantie...
tonyd
Mountainbiker

Post by tonyd »

Bandendruk rond de 3,5 en ontvetter gebruikt maar niet rechtstreeks op de band of vleg..
tonyd
Mountainbiker

Post by tonyd »

Bandendruk rond de 3,5 en ontvetter gebruikt maar niet rechtstreeks op de band of velg..
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

nebraz M/30j. wrote:

ik nog niet, heb het bij m'n kameraden die met die NN rijden ook nog niet gezien...
Wij rijden allemaal met notjoeps vloeistof, en druk zal nooit boven de 2 bar zijn :-?
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Swannie wrote:
nebraz M/30j. wrote:

ik nog niet, heb het bij m'n kameraden die met die NN rijden ook nog niet gezien...
Wij rijden allemaal met notjoeps vloeistof, en druk zal nooit boven de 2 bar zijn :-?
Ik rij ook met de UST-versie met notubes. Heb al met verschillende druk gereden en telkens weer komen na een tijd die draden zichtbaar op de achterband.

De flank zal natuurlijk niet slijten als je op asfalt of vlakke ondergrond rijdt.
Misschien ligt het daaraan dat jullie dit niet voor hebben. Ik kan anders niet direct een reden bedenken.
Ik denk ook dat een lagere druk juist beter is om die beschadiging te voorkomen.

Al bij al blijft het meestal bij oppervlakkige schade en dus geen reden om je band onmiddellijk af te danken.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

tonyd wrote: maar niet rechtstreeks op de band of velg..
Wat is de reden hiervan? Waar moet je hem dan wel op spuiten?
Post Reply