Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
L3X
Mountainbiker

Re: Ongehoord gedrag

Post by L3X »

van petegem wrote:Als je iemand door je eigen dommigheid in de decor rijdt, kan je op zijn minst even je excuses aanbieden

gooi het ter plaatse in de vuilbak, maar kieper het aub niet in buurtbewoners hun tuin enkele straten verder

door de voortuin van een buurtbewoner gereden werd
Als mensen dit soort dingen doen haal je dat echt niet weg met een thread hier of met een verbale berisping bij de TT zelf. Dat soort mensen hebben gewoon een onfatsoenlijke opvoeding gehad of zijn op hun hoofd gevallen zonder helm oid...
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Ik MTB nu al 3jaartjes (t'groen is juist weg achter m'n oren :P ) toch MTB ik het ganse jaar door met +/- 3500Km/Jaar aan georganiseerde ritten dus onervaren ben ik niet.
Ik ben gewoon van mening dat je in iedere groepsactiviteit wel enkele mensen hebt die , misschien onbewust , "nogal nonchalant zijn"

Als er weer zo ene passeert alsof de nulmeridiaan door z'n ...... loopt heb ik me er nooit aan geergerd k'vind het zelfs amusant hem dan meestal iets verder te zien stranden in het onverhard :^o :^o

K'wil maar zeggen , ik rijd voor m'n eigen plezier en als ik soms door medebikers "gehinderd" word doordat ze iets trager of een technisch stuk gekozen hebben maar zich wat mispakt hebben blijf ik in alle rust
achter hen en vraag vriendelijk om bij de 1e gelegenheid te mogen passeren.

Voor mij herken je een echte MTB'er aan het als gentlemen omspringen met zijn medebikers en de omgeving waarin hij rijd , punt.
Guy-ant
Mountainbiker

Post by Guy-ant »

Vandaag (tevoet) de streek rond Terlanen (Overijse) doorkruist en menig biker tegengekomen.Wat mij opviel is dat zij hun hobby niet al TE "serieux" nemen : ttz er kan een lachje af;ik rij (voorlopig) enkel nog op de baan en wanneer ik "collega's" tegenkom is het net of ze zijn aan het trainen voor een belangrijke wedstrijd:een (glim)lach of teruggroet is er teveel aan !
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

We moeten eens een groet "uitvinden" zoals de motards er één hebben.
Voor de rest : MTB-ers zijn misschien een beetje jovialer, maar ik ben er ook al duizenden tegengekomen die niks terug zeggen. En ik heb al racefietsmensen (of hoe zeg je dat ook weer) tegengekomen die wel goeiedag terug zeggen.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

ik maak er een punt van om altijd goeiendag te zeggen!
(azzek nog asem heb tenminste....)
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

JorisErmens wrote:ik maak er een punt van om altijd goeiendag te zeggen!
(azzek nog asem heb tenminste....)
idem
m-biker
Mountainbiker
Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride

Post by m-biker »

KUBA wrote:Ik MTB nu al 3jaartjes (t'groen is juist weg achter m'n oren :P ) toch MTB ik het ganse jaar door met +/- 3500Km/Jaar aan georganiseerde ritten dus onervaren ben ik niet.
Ik ben gewoon van mening dat je in iedere groepsactiviteit wel enkele mensen hebt die , misschien onbewust , "nogal nonchalant zijn"

Als er weer zo ene passeert alsof de nulmeridiaan door z'n ...... loopt heb ik me er nooit aan geergerd k'vind het zelfs amusant hem dan meestal iets verder te zien stranden in het onverhard :^o :^o

K'wil maar zeggen , ik rijd voor m'n eigen plezier en als ik soms door medebikers "gehinderd" word doordat ze iets trager of een technisch stuk gekozen hebben maar zich wat mispakt hebben blijf ik in alle rust
achter hen en vraag vriendelijk om bij de 1e gelegenheid te mogen passeren.

Voor mij herken je een echte MTB'er aan het als gentlemen omspringen met zijn medebikers en de omgeving waarin hij rijd , punt.
indeed, in beide richtingen; als iemand sneller is, laat hem passeren, als iemand trager is, heb er ook respect voor!

ik heb, als (vnl) wegfietser, de indruk dat mtb'ers toch sympathieker zijn...
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

MC Jo wrote:We moeten eens een groet "uitvinden" zoals de motards er één hebben.
Da vind ik eigenlijk wel een tof idee. Ik weet nog in de beginperiode van deze site, toen er nog maar weinig bezoekers waren, maakten we de afspraak onderling om een blauw lintje aan je helm te knopen om elkaar te kunnen herkennen. Hieruit zijn toch heel wat kennismakingen en vriendschappen ontstaan. Uiteraard als de groep uit zijn voegen groeit, verwatert dit en bovendien zijn er nu de truitjes van MTB.

Maar zo een speciale groet, lijkt me wel tof.
Maar welke ?
roadster
Mountainbiker

Post by roadster »

Palmo wrote:
Maar welke ?
ne middenvinger? 8)
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

roadster wrote:
Palmo wrote:
Maar welke ?
ne middenvinger? 8)
dit is al bekend ! Het moet iets nieuws zijn #-o
Post Reply