Wat is precies de criteria dan om in de eerste box te starten ? Zoals je al zei eerste 50 rijden...... Ik had mezelf naderhand bijgeschreven dus stond zoiezo wat achteraan. Jammer dat ze ook geen onderscheid maken in licentie.stiffmeister wrote:Wie ooit al eens vanvoor gestart is zal wel weten dat je nooit een startzone van 50m of meer kan gebruiken.
Je kan nooit zo een grote massa volk tegen houden tot aan het startschot, er word nu altijd al veel te vroeg gestart.
Ze kunnen wel grote dranghekkens plaatsen aan de zijkanten.
En als je voorraan wil starten dan moet je een paar keer top 50 rijden en dan geraak je wel in de eerste box, zo heb ik het toch gedaan.
Wapiti BeachRace Bredene 9/11
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
964RS
- Mountainbiker
tja da klopt dan ook weerstiffmeister wrote:Wie ooit al eens vanvoor gestart is zal wel weten dat je nooit een startzone van 50m of meer kan gebruiken.
Je kan nooit zo een grote massa volk tegen houden tot aan het startschot, er word nu altijd al veel te vroeg gestart.
En als je voorraan wil starten dan moet je een paar keer top 50 rijden en dan geraak je wel in de eerste box, zo heb ik het toch gedaan.
Het was eerder omgekeerd
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Sorry, maar een deftige start kan wel.elji wrote:tja da klopt dan ook weerstiffmeister wrote:Wie ooit al eens vanvoor gestart is zal wel weten dat je nooit een startzone van 50m of meer kan gebruiken.
En als je voorraan wil starten dan moet je een paar keer top 50 rijden en dan geraak je wel in de eerste box, zo heb ik het toch gedaan., ik stond op 3e rij en we waren al vertrokken nog voor dat het startschot klonk.
Het was eerder omgekeerd, we vertokken en die gast heeft dan maar geschoten
Als organisator van Blankenberge kan ik zeggen dat de strandraces in Oostende (vroeger) en Knokke steeds een normaal verloop kenden.
In Blankenberge is de startzone zelfs 80m breed.
Doch de gehele zone is in 5 totaal apparte vakken verdeeld. Iedere zone heeft een kleur en elke renner heeft spanbadjes in diezelfde kleur, dus geen discussie.
En geen geharrewar en geduw, ieder sprong zonder veel moeite de fiets op na een aantal meter lopen.
Je kunt er maar beter eens meerijden !
Zeker da, dieje startbox is echt zever..
Toppunt van al, gebt maar ne kilometer of 3 om plaatsen goe te maken :D
dan ist al sebiet singletrack tijd, ja jongens...
Trekt diene box open over heel het hard zand, zoals in de panne bijv.
Daar is em toch een pak breder!
In oostende was ik mee met de kopgroep na ne kilometer of 8 harken,
in bredene wast na 3km al gedaan.. dus nie veel goe gemaakt, en dada topnotering..
Toppunt van al, gebt maar ne kilometer of 3 om plaatsen goe te maken :D
dan ist al sebiet singletrack tijd, ja jongens...
Trekt diene box open over heel het hard zand, zoals in de panne bijv.
Daar is em toch een pak breder!
In oostende was ik mee met de kopgroep na ne kilometer of 8 harken,
in bredene wast na 3km al gedaan.. dus nie veel goe gemaakt, en dada topnotering..
-
Kamelen van het Noorden
- Mountainbiker
Post by Kamelen van het Noorden »
enkele van de betere valpartijtjes te bredene ( maar hey, iedereen sprong gezwind weer recht ! )

[/img]

[/img]
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
DE valpartij heb je gemist, zoals hier eerder vermeld, kopje onder als je te kort rond een golfbreker wil vlammen

-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
Nog iets anders, alleman in de duinen stond foto's te nemen! Waar zijn al die foto's? Kan moeilijk voor eigen gebruik zijn? Wat heb je daar nu aan.... 
Wat een geneut omtrent die startposities
Weet gewoon dat zowat iedereen die in de eerste box staat ook ooit is begonnen in box 2 of 3.
De startbox over het hele strand uitspreiden vind ik ook niet de beste oplossing, de chaos is dan veel groter en de kans dat de eersten iets tegenkomen dan en zo hun topklassering verspelen is veel groter dan een startrij van 10m!
Vant weekend ook gezien dat er toppers in de start recht op het publiek afrijden om sneller op het harde zand te geraken, in de hoop dat die mensen dan maar aan de kant gaan! Uiteraard volgt dan een half peloton die weg..
Er gaan echt nog eens ongelukken gebeuren op die manier vrees ik..
De startbox over het hele strand uitspreiden vind ik ook niet de beste oplossing, de chaos is dan veel groter en de kans dat de eersten iets tegenkomen dan en zo hun topklassering verspelen is veel groter dan een startrij van 10m!
Vant weekend ook gezien dat er toppers in de start recht op het publiek afrijden om sneller op het harde zand te geraken, in de hoop dat die mensen dan maar aan de kant gaan! Uiteraard volgt dan een half peloton die weg..
Er gaan echt nog eens ongelukken gebeuren op die manier vrees ik..
- pearl jam
- Mountainbiker
Shit man.....dat benne ik.Kamelen van het Noorden wrote:enkele van de betere valpartijtjes te bredene ( maar hey, iedereen sprong gezwind weer recht ! )
[/img]
En ik die dacht dat alleen mijn madam die hier toevallig stond een fotooke van had. Zo te zien was ik niet de enige die hier tegen dek ben gegaan.