La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Flitser
Mountainbiker

Post by Flitser »

Het is inderdaad wel menens voor de jagers, en je kan natuurlijk niet riskeren van wat hagel in je kont te laten schieten, want dat zit niet meer lekker achteraf...

Klote inderdaad omdat je het slechtste weekend hebt uitgekozen... misschien even niet verder lezen hieronder!
In elk geval: als je de 3 doet, laat me dan eens weten hoe je de eerste klim vond en of ik me moet schamen :oops: een stuk te voet te hebben gedaan...

Misschien moet ik voor de andere lezers eens het verdere verloop opgeven, want ik heb zicht tot eind december...

Parcours die NIET toegankelijk zijn vanwege de jacht (behoudens wijziging van de desbetreffende organisaties):
12/11: 3 - 4
13/11: 2
15/11: 1
16/11: 1 - 3
19/11: 3 - 4
22/11: 1 - 2 - 3
23/11: 1 - 2 - 3 - 4
26/11: 3 - 4
27/11: 1 - 2
30/11: 3

06/12: 4
10/12: 4 (maar de 3 is ook "afgeraden")
13/12: 1 - 3 - 4
14/12: 1 - 4
18/12: 2
21/12: 1 - 2 - 3
26/12: 2
27/12: 4
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

mag ik vragen van welke site ge deze nuttige info hebt geplukt ??

MaC'Red 8)
Zero55
Mountainbiker

Post by Zero55 »

net terug van (verlengd) weekendje La Roche.
voor een verslag : http://blackforx.blogspot.com
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

als ik zo de jachtdata zie en de routes die we willen doen dan hebben we een probleemken, we zullen nog eens uitwijken naar Houffa of Erezee, de routes rond Rendeux zijn ook tof naar het schijnt.

MaC'Red 8)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Zero55 wrote:net terug van (verlengd) weekendje La Roche.
voor een verslag : http://blackforx.blogspot.com

Toffe verslagjes hoor, ik hoop dat we er toch eens 1 van kunnen doen zijnde de 1, 2 of de 3 want de 4 hebben we in augustus gedaan.

MaC'Red 8)
Flitser
Mountainbiker

Post by Flitser »

[quote="MaC'Red Racer"]mag ik vragen van welke site ge deze nuttige info hebt geplukt ??

MaC'Red 8)[/quote]

Dit komt rechtstreeks van de VVV in La Roche.
Het zou inderdaad best wel op een website mogen staan... Bij deze een eerste poging :-?
Liesss
Test team

Post by Liesss »

hey

8 9 10 december ben ik teambuilding in LaRoche. De 10e moet ik voor de groep een mtbroute uitstippelen, ik dacht route 2 of 3 te gaan rijden. Welke raden jullie aan voor een groep van beginners (en dat ik me toch nog wat kan amuseren :wink: )?

Tnx lies
comp
Mountainbiker

Post by comp »

Liesss wrote:hey

8 9 10 december ben ik teambuilding in LaRoche. De 10e moet ik voor de groep een mtbroute uitstippelen, ik dacht route 2 of 3 te gaan rijden. Welke raden jullie aan voor een groep van beginners (en dat ik me toch nog wat kan amuseren :wink: )?

Tnx lies
Dag Lies,

Volgens een excel die ik eens van de dienst toerisme daar gekregen heb, wordt route 3 op 10 december "afgeraden" wegens de jacht. Excel heb ik even hier gezet:
http://home.scarlet.be/mtb/infoJacht/LaRoche.xls

Maakt de keuze wat makkelijker zeker :wink:

Eigenlijk vind ik geen van de La Roche routes echt geschikt voor beginners, maar route 2 is dan waarschijnlijk sowieso toch nog de beste keus. Route 1 is veruit de mooiste, maar voor beginners niet echt aan te raden imho
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

@ Comp : ook bedankt voor de exell file, ik had enkel tot eind november gekregen in het VVV kantoor van La Roche.

Net terug van enkele dagen La Roche, allez Jupille om eerlijk te zijn. Normaal gezien was ik ook van plan om deroute 1,2 en 3 te rijden maar de hevige sneeuwval en de jacht hebben daar letterlijk een stok voor gestoken.
We zijn de zaterdag ochtend ( rond 11h ) dan maar vertrokken voor de route van Marcourt ( Rode route La Spinette ), wij waren vertrokken in het vakantiepark Le Boverie omdat de route daar passeert.
Over t'algemeen wel veel asfalt maar meestal wel bergop dan, uiteraard mooie bospassages en door een jachtgebied met mooie panorama's vanop de uitkijktoren.
dan verder gereden richting Devantave en zo naar Laidprangeleux waar we eigenlijk terug het bos moesten induiken, wil het net lukken dat we op die dag ( de 22ste ) dezen bos niet mochten betreden wegens jacht. Dan wat verder gereden tot de ingang van het natuurpark Le Chlorophylle omdat we dachten daar mss in te haken.
Spijtig genoeg de tocht moeten afblazen en terug via de weg naar den Boverie met enkele mooie hellingen en afdalingen op den tarmak.

@ Liess : hoeveel km mag de route bedragen eigenlijk ? anders zou ik je ook de groene route van Hotton kunnen aaanraden, is wel +- 30 km maar is niet zo'n moeilijke tocht en anders de rode route ook te Hotton ( +- 20 km, Hotton is op 17 km van La Roche ( ik wil best meegaan als ik mag want ik ken deze routes vrij goed ).

En mss moet je niet eens zo ver gaan want ook kan je vertrekken te Marcourt voor de groene route Notre Dames des Champs van +- 20 km of de blauw route ( gemiddelde graad ) Saint Thibeaut van 20.5 km en met een heel mooi uitzicht over de vallei achter de gelijknamige kapel.
Deze heb ik zelf nog niet gereden maar ik hoop op beter weer voor december, sneeuw is tof maar de pekel is slecht voor de bike weliswaar

MaC'Red 8)
Liesss
Test team

Post by Liesss »

Hey

Bedankt voor de excell file.
Inderdaad La Roche is niet ideaal voor beginners (maar daar hebk al het vaakst gereden), misschien inderdaad best voor die routes in Hotton gaan.
Ik dacht +/- 20km te doen, dat lijkt me een afstand dat op een rustig tempo iedereen kan afleggen. Lijkt me dan best voor de rode route van hotton te gaan?

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp !
Post Reply