De beste remblokken! (schijfrem)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Welke merk van remblokken verkies jij?

Poll ended at Tue 13 Mar 2007 23:51

Originele (verduidelijk in post)
51
33%
EBC
14
9%
A2Z
8
5%
Swissstop
21
14%
Koolstop
12
8%
BBB
44
29%
Andere... (verduidelijken in post)
3
2%

Total votes: 153

SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Bulkie wrote:
Ik weet dat bv EBC zeer slijvaste blokken heeft met super remkracht en voor XTR hebben ze in elk geval een iets dunnere bevestigingsplaat en een iets dikker remmateriaal. als ze al niet slijtvaster zijn, zullen ze enkel hierdoor toch langer meegaan.

Tja...

Ken
En ik heb geen goede ervaringen met ECB. Ingeremd, niet blijven hangen, wel door modder gereden, zeer heuvelachtige routes en na 300km al op. De BBB's zijn onder dezelfde omstandigheden 3000 km mee gedaan. Ik heb ze van 't weekend gewisseld, na een jaar. 8)

Zo zie je maar dat ieder zijn ervaring heeft. Vraag me niet hoe het komt dat die verschillen. Probeer en ervaar zou ik zeggen.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Op hetzelfde terrein??? Onmogelijk. Alles is belangrijk he. Sommige zandkorrels zijn KEIHARD, andere niet. Als je 300 km veel vindt, ik had vorig jaar van 't team Swisstop, die waren soms in één rit op, soms pas na 3 maand...

En nu voorbije maandag had een vriend van mijn zijn blokken na 50 van de 70 km op bij de chrono in Genk (en hij was niet de enige- dacht BBB ben ik niet zeker van).

't Is niet enkel de modder, maar ook 't soort modder, of je al dan niet door die ene plas rijdt, hoe je remt (kort hard doornijpen , of steeds zachtjes laten slepen) etc etc.

En vaak slijt ofwel de achterrem meer dan de voorrem (bij mij toch-dat kan aan mijn rijstijl liggen- of aan de modderophoping?)

Enfin, slijten doen ze allemaal ;-)

Ken
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik heb tot hiertoe enkele ervaring met de originele XTR metal pads en de zachte, de zachte remmen snel en slijten even snel ook maar dit zijn dan ook meer droog weer blokjes.

Verder die metal pads van Jagwire eens gebruikt en na amper 100 km door de mud ( medio november ) waren ze ook op.

Zondag laatstleden nog een paar van BBB gebruikt wegens einde stock van XTR, het waren deze

Image

nu es de EBC gold proberen voor achteraan.

Ik heb eens op de wedstrijd te zottegem gezien dat er iemand aan de bovenzijde van de XT disk een stukje ducktape plakte zodat er van de bovenzijde geen vuil kon inkomen, nu is de vraag kan/mag dat, of liever niet aan te raden wegens de warmte bij het remmen ??

Massini 8)
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

MaC'Red Racer wrote: Ik heb eens op de wedstrijd te zottegem gezien dat er iemand aan de bovenzijde van de XT disk een stukje ducktape plakte zodat er van de bovenzijde geen vuil kon inkomen, nu is de vraag kan/mag dat, of liever niet aan te raden wegens de warmte bij het remmen ??

Massini 8)
Da's eigenlijk een goeie forum-vraag waar ik nog geen antwoord op weet. Iemand een duidelijk en geargumenteerd antwoord?
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Ik heb daar ook een tijdje mee rondgebold, maakt geen reet uit.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Ik ben nu toe aan de aankoop voor nieuwe blokken voor Marta SL's.
Vroeg me af dewelke origineel op Mart's zitten bij levering zijn dat de "performance" of de "endurance" ?
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

In de hoop dat ze iets langer meegaan eens BBB metallic op mijn formua's gezet. Vanmorgen ingeremd. Keer of 20 goeie stop gemaakt in bergaf. 1 redelijk modderig toertocht (38km) en ze waren iets te metallic naar mijn zin... Op dus. En niet veel geremd. Daar zorgde de modder zelf wel voor. Worden dure tochtjes zo. Toch maar terug de originele steken. Maat van mij heeft dezelfde remmen met originele blokjes. Zelfde tochten gereden en amper iets van weg.
Guke
Mountainbiker

Post by Guke »

Ik rij met hope's originelle blokje's in de zomer en in de winter. Nog niet over te klagen gehad en slijten bijna niet . Gewoon goed inremmen in de zomer 2paar hope's en je kan er weer een hele tijd tegen :lol:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Japs wrote:In de hoop dat ze iets langer meegaan eens BBB metallic op mijn formua's gezet. Vanmorgen ingeremd. Keer of 20 goeie stop gemaakt in bergaf. 1 redelijk modderig toertocht (38km) en ze waren iets te metallic naar mijn zin... Op dus. En niet veel geremd. Daar zorgde de modder zelf wel voor. Worden dure tochtjes zo. Toch maar terug de originele steken. Maat van mij heeft dezelfde remmen met originele blokjes. Zelfde tochten gereden en amper iets van weg.
Dan is er toch iets mis. Waarschijnlijk blijven je zuigers hangen. BBB zijn de beste blokjes en ook nog het goedkoopst.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Iemand ervaring met Jagwire blokjes?
Post Reply