Voor de derde keer organiseren wij op zaterdag 7/02/2009 om 1500 uur de 6 uren mtb van Halle
Zelfde concept als de vorige edities met tijdregistratie door Chronorace deze keer.
Max 75 teams je kan ook solo rijden
check
www.6uren.be
Jan
6uren van Halle Zoersel
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
vraagje :
als iemand x-aantal ronden voorligt en hij stopt bv na 5.40u rijden omdat anderen zijn voorsprong niet meer kunnen overbruggen.....
word hij dan als DNF (opgave) beschreven, of KRIJGT hij dan de overwinning?
(normaal is dat dnf, net als elke andere wedstrijd)
ik vraag het maar, omdat er zo al verschillende 6 uren gewonnen zijn door bepaalde personen, die eigenlijk de wedstrijd niet uitrijden.
wat in weze wedstrijdvervalsing is.
6u is een wedstrijd voor zover ik weet, en een wedstrijdreglement zegt normaal toch dat de deelnemer de volle afstand (in dit geval tijd = meeste afstand = wainnaar) moet afleggen.
dat betekent dat, al wie stopt VOOR de 6u om zijn, opgeeft en geen aanspraak kan maken op een plaats.
klopt toch ?
ik vind dat de zuiverste en eerlijkste vorm van een wedstrijd, voor elke deelnemer. tenslotte kan er in bovengenoemd voorbeeld in de laatste 20 minuten nog bijzonder veel gebeuren, waardoor die persoon alsnog zijn voorsprong kan verliezen door komplete uitputting, val, stukken,....
ben benieuwd, vandaar de vraag.
als iemand x-aantal ronden voorligt en hij stopt bv na 5.40u rijden omdat anderen zijn voorsprong niet meer kunnen overbruggen.....
word hij dan als DNF (opgave) beschreven, of KRIJGT hij dan de overwinning?
(normaal is dat dnf, net als elke andere wedstrijd)
ik vraag het maar, omdat er zo al verschillende 6 uren gewonnen zijn door bepaalde personen, die eigenlijk de wedstrijd niet uitrijden.
wat in weze wedstrijdvervalsing is.
6u is een wedstrijd voor zover ik weet, en een wedstrijdreglement zegt normaal toch dat de deelnemer de volle afstand (in dit geval tijd = meeste afstand = wainnaar) moet afleggen.
dat betekent dat, al wie stopt VOOR de 6u om zijn, opgeeft en geen aanspraak kan maken op een plaats.
klopt toch ?
ik vind dat de zuiverste en eerlijkste vorm van een wedstrijd, voor elke deelnemer. tenslotte kan er in bovengenoemd voorbeeld in de laatste 20 minuten nog bijzonder veel gebeuren, waardoor die persoon alsnog zijn voorsprong kan verliezen door komplete uitputting, val, stukken,....
ben benieuwd, vandaar de vraag.
- guyve
- Mountainbiker
Iemand die een grote voorsprong heeft weten optebouwen tijdens de wedstrijd kan en mag zelfs aan de kant gaan staan om uitterusten, zolang hij maar iets voor de tijd verstrekken is terug het parcour op rijdt om zijn laatste ronde te rijden. Dit heeft niks met wedstrijd vervalsing te maken, enzo zal dat die paar keren dat jij meende dat te zien te hebben ook gebeurt zijn denk ik.
Het komt degene die het tweede ligt zelfs goed uit, verliest hij tenminste niet met een te grote afstand.
Het komt degene die het tweede ligt zelfs goed uit, verliest hij tenminste niet met een te grote afstand.
-
jan vb
- Mountainbiker
- Location: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo
Ik denk dat de vraag niet echt nodig is of ge nu aan de kant ga staan omdat ge 5 ronden voorsprong hebt of ge breekt uw ketting of ge valt blijft eigenlijk hetzelfde denk ik.
Iedereen legt binnen een bepaalde tijd(6 uren) zoveel mogelijk ronden af. Na 6 uren kijken we wie de meeste ronden heeft afgelegd. Rij jij de laatste ronde tegen 2 km per uur kan ik toch ook niet zeggen dat je de laatste ronde te traag hebt gereden omdat je moe bent en zo de wedstrijd vervalst
Ik begrijp niet goed wat het probleem is
Er zijn trouwens al een 10 tal inschrijvingen.
Iedereen legt binnen een bepaalde tijd(6 uren) zoveel mogelijk ronden af. Na 6 uren kijken we wie de meeste ronden heeft afgelegd. Rij jij de laatste ronde tegen 2 km per uur kan ik toch ook niet zeggen dat je de laatste ronde te traag hebt gereden omdat je moe bent en zo de wedstrijd vervalst
Ik begrijp niet goed wat het probleem is
Er zijn trouwens al een 10 tal inschrijvingen.
Ik vind het spijtig dat crossfietsen toegestaan zijn, ik vind dit eerder wedstrijdvervalsing.
Waarom laten jullie eigenlijk crossfietsen toe?
Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik dit jaat zal deelnemen en mijn best ga doen maar misschien eens een puntje om over na te denken ( desnoods appart klassement ).
MVG Vincent
Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik dit jaat zal deelnemen en mijn best ga doen maar misschien eens een puntje om over na te denken ( desnoods appart klassement ).
MVG Vincent
-
Full-Dynamix
- Mountainbiker
Post by Full-Dynamix »
Jep,
dat van die crossfietsen en de tijdmeting vorig jaar waren de minpunten van de organisatie! Aan de tijdsmeting gaan ze iets doen, hopelijk aan de crossfietsen ook.
dat van die crossfietsen en de tijdmeting vorig jaar waren de minpunten van de organisatie! Aan de tijdsmeting gaan ze iets doen, hopelijk aan de crossfietsen ook.
- franske323
- Mountainbiker
Post by franske323 »
wat een gelul en gezever altijd over die crossfietsen !!! als je denkt als die rapper rijden koop er U dan ook ene zou ik zeggen.vinni wrote:Ik vind het spijtig dat crossfietsen toegestaan zijn, ik vind dit eerder wedstrijdvervalsing.
MVG Vincent
nee kijk als het droog en hard ligt kan het zijn als je met de iets smallere banden een klein voordeeltje hebt maar bij draaien en keren zijn deze grote fietsen zeker een nadeel en als de weergoden beslissen van het slijk te maken op het parcours zijn de dikkebanden zeker een GROOT VOORDEEL maar heb je hier ooit de crossers over horen klagen???
ps. in Oostmalle is in februari altijd de cyclocross voor toeristen heb je daar al 5 crossfietsen gezien ? nee daar komen ze met de MTB omdat ze niet door het los zand durven (kunnen) met smalle banden maar daar verplichten ze de deelnemers toch ook niet van een crossfiets te gebruiken
[quote="franske323"][quote="vinni"]Ik vind het spijtig dat crossfietsen toegestaan zijn, ik vind dit eerder wedstrijdvervalsing.
MVG Vincent[/quote] wat een gelul en gezever altijd over die crossfietsen !!! als je denkt als die rapper rijden koop er U dan ook ene zou ik zeggen.
nee kijk als het droog en hard ligt kan het zijn als je met de iets smallere banden een klein voordeeltje hebt maar bij draaien en keren zijn deze grote fietsen zeker een nadeel en als de weergoden beslissen van het slijk te maken op het parcours zijn de dikkebanden zeker een GROOT VOORDEEL maar heb je hier ooit de crossers over horen klagen???
ps. in Oostmalle is in februari altijd de cyclocross voor toeristen heb je daar al 5 crossfietsen gezien ? nee daar komen ze met de MTB omdat ze niet door het los zand durven (kunnen) met smalle banden maar daar verplichten ze de deelnemers toch ook niet van een crossfiets te gebruiken[/quote]
Kom kom ik heb 2 jaar gecrosst bij de juniors en als je een crossfiets goed onder de knie hebt is dit gewoon altijd een voordeel.
Zeker op het parcours van de 6u van Halle.
Een appart klassement en iedereen is tevreden toch?
In Oostmalle doen inderdaad veel meer mountainbikers mee maar dit is gewoon te wijten aan het feit dat dit een toeriste cross is en dat bijna iedereen alleen maar over een mountainbiek beschikt en dit voor de meeste hun enige wedstrijd per jaar is.
MVG Vincent[/quote] wat een gelul en gezever altijd over die crossfietsen !!! als je denkt als die rapper rijden koop er U dan ook ene zou ik zeggen.
ps. in Oostmalle is in februari altijd de cyclocross voor toeristen heb je daar al 5 crossfietsen gezien ? nee daar komen ze met de MTB omdat ze niet door het los zand durven (kunnen) met smalle banden maar daar verplichten ze de deelnemers toch ook niet van een crossfiets te gebruiken[/quote]
Kom kom ik heb 2 jaar gecrosst bij de juniors en als je een crossfiets goed onder de knie hebt is dit gewoon altijd een voordeel.
Zeker op het parcours van de 6u van Halle.
Een appart klassement en iedereen is tevreden toch?
In Oostmalle doen inderdaad veel meer mountainbikers mee maar dit is gewoon te wijten aan het feit dat dit een toeriste cross is en dat bijna iedereen alleen maar over een mountainbiek beschikt en dit voor de meeste hun enige wedstrijd per jaar is.