Wapiti BeachRace Bredene 9/11

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

robin wrote:wat er mij wel opviel voor de start,dat er renners wachten tot 10min voor de start en dan over de afsluiting kruipen,zodanig dat ze op rij 3-4 staan om te vertrekken,( en dat zijn nog meestal renners die eens spontaan meedoen),voor de renners die veel meedoen,en soms 45min moeten wachten in de box om een goe plaatsje te hebben,is dit toch een spijtige zaak,

anders goeie organisatie,mooie wedstrijd,alleen mogen ze bete controleren

greets 8)
Weet je wat nog erger is en dat heb ik gisteren met eigen ogen gezien: renners die zogezegd tot 2 minuten voor de start losrijden om "achteraan op het gemak" aan te sluiten en bij het startschot naast de dranghekken van start gaan en dus meezijn met de kopmannen. Heb mensen van bond nog poging zien doen hun nummers te noteren, maar tevergeefs.
Ik doe al een paar jaar mee aan strandraces, maar ben nog aan het revalideren van een sleutelbeenbreuk en sta nu aan de kant wat kiekjes te nemen. Dan zie je zo'n stoten...
Echt unfair...ik sta ook altijd een tijdje op voorhand "kou" te krijgen in de startbox, maar gelukkig heb ik geen weet van zo'n dingen gehad in het verleden, aangezien je daar niet op let als het startschot afgaat.
Denk dat de organisatoren daar ook iets moeten aan doen, anders gaat niemand meer in de startbox plaatsnemen (alhoewel in andere strandraces minder makkelijk is, maar in Bredene door "platte" start wel...en dus geen "loopstart", zoals in meeste van de strandraces van het criterium).
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Fre C wrote:Mijn fotookes zijn te zien via mijn site: http://fredericcoopman.blogspot.com/
Skoone potretten Frederic =D>

btw, de bandjes hebben het goed gedaan.......remember.. :wink:
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Voor allen de veel beter kunnen :-? , pech hadden :evil: , vergaten deel te nemen #-o of op 5 km van einde hun ketting stuk reden (zoals ikke) :cry: , jouw herkansing kan te Blankenberge op 1 februari. :bounce: :bounce:
De inschrijvingen werden geopend en we houden rekening met de inschrijvingsdata voor uw plaats in de starthokken. :bounce: :bounce:
En vergeet ook De Panne en De Haan niet hé ! [-X
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

stevens racing wrote:
964RS wrote:
den daler wrote:gisteren ook voor de eerste keer meegedaan
en vind dit echt de max
een van de laatste vertrokken
en nog redelijk vooraan toe gekomen
nog 36e
de volgende keer is vooraan proberen te staan
als ge ziet wa je allemaal moet inhalen
denk da de eerste al strand afwaren als we nog moesten starten
is wel is de max voor mee te doen
Wel knap dat je dan bij de eerste tijdzone ca. 400 man heb ingehaald en als 55ste doorkomt =D> =D> =D>
hmm.. IK was 36ste #-o en kwam door als 55ste bij het eerste tussenpunt :-?
kdenk dat het in zijn categorie en niet algemeen is dat hij bedoelde :wink:
ik was 29 ste in m'n categorie en kheb ook ergens midden in het pak moeten starten wegens pech in Oostende :-?
heb het op de 20 km
robin
Mountainbiker

Post by robin »

Fre C wrote:
robin wrote:wat er mij wel opviel voor de start,dat er renners wachten tot 10min voor de start en dan over de afsluiting kruipen,zodanig dat ze op rij 3-4 staan om te vertrekken,( en dat zijn nog meestal renners die eens spontaan meedoen),voor de renners die veel meedoen,en soms 45min moeten wachten in de box om een goe plaatsje te hebben,is dit toch een spijtige zaak,

greets 8)
Weet je wat nog erger is en dat heb ik gisteren met eigen ogen gezien: renners die zogezegd tot 2 minuten voor de start losrijden om "achteraan op het gemak" aan te sluiten en bij het startschot naast de dranghekken van start gaan en dus meezijn met de kopmannen. Heb mensen van bond nog poging zien doen hun nummers te noteren, maar tevergeefs.
Ik doe al een paar jaar mee aan strandraces, maar ben nog aan het revalideren van een sleutelbeenbreuk en sta nu aan de kant wat kiekjes te nemen. Dan zie je zo'n stoten...
Echt unfair...ik sta ook altijd een tijdje op voorhand "kou" te krijgen in de startbox, maar gelukkig heb ik geen weet van zo'n dingen gehad in het verleden, aangezien je daar niet op let als het startschot afgaat.
Denk dat de organisatoren daar ook iets moeten aan doen, anders gaat niemand meer in de startbox plaatsnemen (alhoewel in andere strandraces minder makkelijk is, maar in Bredene door "platte" start wel...en dus geen "loopstart", zoals in meeste van de strandraces van het criterium).
dat heb ik ook gemerkt, :evil:
robin
Mountainbiker

Post by robin »

nergens geen pics te vinden? 8)
Scale
Kerstman

Post by Scale »

robin wrote:nergens geen pics te vinden? 8)
Deze http://www.firstfotofactory.com zijn in congé denk ik #-o

Alhoewel...... :drunk: duitse site..... :drunk: 11 november...... :drunk: tanks en granaten.....
#-o :wink:
elji
Mountainbiker

Post by elji »

steph wrote:
alainvwbike wrote:

greets 8)
Blij dat dit eens word vermeld!!Was in Oostende ook het geval en op de meeste plaatsen.Inderdaad behoorlijk frustrerend voor degene die wel op tijd in de box gaan staan en kou krijgen!!
Aan de organisaties om hier iets aan te doen (streng optreden) want als renner kan je hier weinig tegen beginnen.

Dit is een probleem die door de organisatoren zelf gecreëerd wordt ,waarom de startboxen niet breder "uitsmeren" over het strand, dan hebben de "mindere goden" ook nog een kans om ergens vooraan te eindigen en worden toestanden zoals deze minder in de hand gewerkt.
ER is ruimschoots plaats op het strand,waarom geen startlijn van 100m :wink: breed ???met 5 rijen dik en een goeie loopstrook wordt er dan al een goeie schifting doorgevoerd...?? #-o

Zelf helemaal achteraan gestart en na 1ste tijdsregistratie op 141ste plaats doorgekomen, vet was al een btje van de soep :drunk: en na technische probs gestrand op 163ste plaats...
Dat vind ik nu ook , het strand is zo breed en dan laten ze iedereen in een startbox van 10m breed staan.
Laat de deelnemers in een box van 100m breed staan en dan kan iedereen zijn kans verdedigen.
En de toeschouwers op het zacht zand!!!!
stiffmeister
Mountainbiker

Post by stiffmeister »

Wie ooit al eens vanvoor gestart is zal wel weten dat je nooit een startzone van 50m of meer kan gebruiken.
Je kan nooit zo een grote massa volk tegen houden tot aan het startschot, er word nu altijd al veel te vroeg gestart.
Ze kunnen wel grote dranghekkens plaatsen aan de zijkanten.
En als je voorraan wil starten dan moet je een paar keer top 50 rijden en dan geraak je wel in de eerste box, zo heb ik het toch gedaan.
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

stiffmeister wrote:Wie ooit al eens vanvoor gestart is zal wel weten dat je nooit een startzone van 50m of meer kan gebruiken.
Je kan nooit zo een grote massa volk tegen houden tot aan het startschot, er word nu altijd al veel te vroeg gestart.
Ze kunnen wel grote dranghekkens plaatsen aan de zijkanten.
En als je voorraan wil starten dan moet je een paar keer top 50 rijden en dan geraak je wel in de eerste box, zo heb ik het toch gedaan.
Wat is precies de criteria dan om in de eerste box te starten ? Zoals je al zei eerste 50 rijden...... Ik had mezelf naderhand bijgeschreven dus stond zoiezo wat achteraan.
Post Reply