Aankoop tacx

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Ik had vroeger een flow, nu een cosmos. Reden voelt natuurlijker aan, een afdaling is een echte afdaling (rol draait vanzelf ) en je kan er op een vooraf ingestelde hartslag mee rijden ttz de weerstand past zich aan aan je hartslag. Ook kan je er een conditietest mee doen omdat je een grafiekje krijgt als je hem op de computer aansluit. Ik ben heel tevreden.
markpeeters
Mountainbiker

Post by markpeeters »

Verzetje wrote:kan men ook een klimtraining uitvoeren op de tacx flow?
Zeker en vast. Ik doe klimtrainingen van 5 tot 15 min. met 80 rpm aan overslagpols. Goed in te stellen maar niet programmeerbaar. Je zal dus "knopjes moeten drukken" tijdens de training, persoonlijk vind ik dat helemaal geen nadeel.
markpeeters
Mountainbiker

Post by markpeeters »

Zeker en vast. Ik doe klimtrainingen van 5 tot 15 min. met 80 rpm aan overslagpols. Goed in te stellen maar niet programmeerbaar. Je zal dus "knopjes moeten drukken" tijdens de training, persoonlijk vind ik dat helemaal geen nadeel.
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

markpeeters wrote:
bedankt!

ik denk dat ik is langsga bij vaneyck, kost daar 240€
Smouter
Mountainbiker

Post by Smouter »

Vorige week langsgeweest bij Van Eyck en gezien dat je er een 3-tal kan testen in een aparte testruimte waaronder de Flow. Ben van plan me ook een Flow aan te schaffen.
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Je kan een aantal trainingsschema's / voorstellen downloaden vanop de website van Tackx. Je moet enkel aanduiden welke trainer je gebruikt en er zijn een aantal training ter beschikking waaronder klim, kracht, traptempo,... Elke maand is er trouwens ook een nieuwe training.
Als je de schema's uitvoert zoals vermeld, heb je er vaak een prima training mee. Ze zijn goed opgebouwd en best wel zwaar.

http://www.tacx.com/beleef+tacx.php?lan ... vlSubSub=2
jeanke
Mountainbiker

Post by jeanke »

hallo,

ik zou me graag een Tacx Flow aanschaffen... niet de duurste (want ik rij toch het liefst op de weg).

Mijn vraag is: ik heb een Orbea Onix (race-fiets), kan ik daar met mijn gewone race-bandjes op rijden? En gaat mijn wiel (niet de band) geen schade ondervinden?
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

Klopt het dat zo'n rollensysteem niet goed is voor het frame van je fiets?
Post Reply