14/11/2008 Torhout (nachtrit)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

jägermeister wrote: Is een ledverlichting vooraan en achteraan voldoende? Heb ook nog een licht voor op mijn hoofd of helm. ](*,) ](*,)
Ledverlichting achteraan is geen probleem, vooral een kwestie van gezien te worden.
Vooraan ledverlichting om gezien te worden en de helmlamp om te zien.
Is voor velen de standaarduitrusting en gezien de meesten terugkeren, denk ik wel dat dit voldoende is, zeker als je in een groepje rijdt.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Rodenbach wrote:
cowboy peter wrote:In de spookwegel reed iedereen links, en heb ik gekozen voor de rechterzijde. slechts 1 keer ne boom tegengekomen #-o .
nochtans, aan de rechterkant van de spookwegel zijt ge eerder geneigd de beek tegen te komen :wink:
als "ervaren" mtb-er zou je moeten weten dat daar waar het water blijft staan de ondergrond hard is . Bijgevolg in een beek is het goed rijden :^o .
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

jägermeister wrote:Is een ledverlichting vooraan en achteraan voldoende? Heb ook nog een licht voor op mijn hoofd of helm. ](*,) ](*,)
Ik ben begonnen het eerste jaar met een LED-achterlichtje en een LED-lichtje vooraan, aangevuld met een "phare-ke" voor de off-road stroken. De batterij van dat phare-ke bleek slechts een goed uur te werken, wat net iets te weinig was. #-o

Ondertussen heb ik naast dat phare-ke ook nog een LED-phare-ke en een LED-affairke op de helm en moest ik nog iets vinden van de week, dan zet ik het er ook nog bij!

Het is ongelofelijk hoe veel beter het bolt als je ziet waar je rijdt ! En... leuk om te zien waar de anderen liggen op de Spookwegel :wink: :wink: :wink:
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

Moustache wrote:En... leuk om te zien waar de anderen liggen op de Spookwegel :wink: :wink: :wink:
blijft de vraag : ligt de cowboy dan tegen een boom of in de beek ? :lol:
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Lichterveldenaere wrote:
jägermeister wrote: Is een ledverlichting vooraan en achteraan voldoende? Heb ook nog een licht voor op mijn hoofd of helm. ](*,) ](*,)
Ledverlichting achteraan is geen probleem, vooral een kwestie van gezien te worden.
Is voor velen de standaarduitrusting en gezien de meesten terugkeren, denk ik wel dat dit voldoende is, zeker als je in een groepje rijdt.
Ik zal toch proberen een paar vrienden bijeen te sprokkelen, want dit doe je niet iedere week(in het donker). Voor mij is dit een uitdaging en ben blij na 8 jaar uit en 10 maand stoppen met roken terug te zijn in het MTB - milieu. Er is nog veel werk aan de winkel maar ik kom er stilaan bovenop. TOT VRIJDAG =P~ :evil: :-D
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Rodenbach wrote:
cowboy peter wrote:In de spookwegel reed iedereen links, en heb ik gekozen voor de rechterzijde. slechts 1 keer ne boom tegengekomen #-o .
nochtans, aan de rechterkant van de spookwegel zijt ge eerder geneigd de beek tegen te komen :wink:
vandaag gepasseerd aan de spookwegel.

IK DOE VRIJDAG NE ROEIBOOT MEE MET ZOEKLICHTEN OP #-o #-o #-o
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Lichterveldenaere wrote: De Spookwegel hebben we door de TT van Zwevezele niet bekeken. Dit kunnen we toch maar serieus inschatten na de regenval van vannacht en de passage van Zwevezele morgen.
Spookwegel werd niet aangedaan tijdens rit Zwevezele. Hij stond volledig blank. Toch de eerste 50 a 100 m (achterkant Groenhove) stonden helemaal onder water. #-o #-o
Heel jammer. Hopen op regenstop en heel veel wind.

Of paar dagen strenge vorst. [-o<
Nachtrit on ice. Zou ook eens iets anders zijn. :roll:

Courage TOFFERS; het komt wel goed.
Nog 2 dagen aftellen....
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Kga der nie geraken... Mij juist herinnerd dat ik kaarten heb voor André Van Duin, woeha!
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

jägermeister wrote:
Lichterveldenaere wrote:
Ik zal toch proberen een paar vrienden bijeen te sprokkelen, want dit doe je niet iedere week(in het donker). Voor mij is dit een uitdaging en ben blij na 8 jaar uit en 10 maand stoppen met roken terug te zijn in het MTB - milieu. Er is nog veel werk aan de winkel maar ik kom er stilaan bovenop. TOT VRIJDAG =P~ :evil: :-D
We hebben dit voor, bij heldere of lichtbewolkte hemel hebben we vrijdag nog altijd volle maan, dit geeft veel licht.
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

We gaan der ook weer bij zijn zulle vrijdag aanstaande . Deze middag mijn fietsinfrastuctuur van dicht bekeken en de bijhorende verlichting terug van stal gehaald .

Vorig jaar de spookwegel doorgejeesd op highspeed , zodoende niet versteld te geraken in de modder en de medebikers eens te tonen hoe het moet :^o :oops:

Verlichting is één , techniek is iets anders . Laten we hopen dat het een beetje berijdbaar blijft , maar dat de modder toch nog voor leuke momenten kan zorgen !

Let the good times roll
Post Reply