kettingsmeren

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Toon_D
Mountainbiker

Post by Toon_D »

Het beste smeermiddel dat ik heb gehad en nog steeds gebruik: Motorex Wet Lube. Blijft soms wel bij natte tt's heel de rit goe gesmeerd! En de ketting blijft zeer proper. Love it!
Hehe.
synbor
Mountainbiker

Post by synbor »

Wat is nu het beste, diesel of benzine om te ontvetten ???

Petrol
:wink:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Gewoon kerosine in de kettingmachine en draaien....goedkoop, proper enz...de ketting gaat toch eerder kapot (geen tijd voor slijtage, 3000 km, en weg ermee en de casette ook)...waarom dure middelen kopen als het even goed gaat met een goedkoop ??? Kerosine in een potje en derailleurs na het drogen goed reinigen.
synbor
Mountainbiker

Post by synbor »

Gewoon kerosine in de kettingmachine en draaien.

En waar ga je dat vinden 8-[
Ducky
Mountainbiker

Post by Ducky »

Gwn siliconenspray :lol:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ik snap jullie toch niet goed hoor.

In mijn geval zijn het altijd de tandwielen die het eerst verslijten. Voor en achter vervang 'k dan samen en er komt dan een nieuwe ketting.

?
synbor
Mountainbiker

Post by synbor »

als ge uw ketting sneller vervangt zul je het langer met je cassette en kettingbladen doen(veeeel goedkoper)
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

synbor wrote:als ge uw ketting sneller vervangt zul je het langer met je cassette en kettingbladen doen(veeeel goedkoper)
Ja, maar de ketting is dan altijd nog dik in orde als 'k de rest moet vervangen ? Ik ontvet ze dan ook wel meestal en voor de rit word 'm, naargelang het weer, droog of nat gesmeerd....
synbor
Mountainbiker

Post by synbor »

Image

met een kettingmeter kun je echt weten of de ketting aan vervanging toe is.De ketting kan misschien nog in redelijk goede staat zijn maar kost toch minder om deze te vervangen dan je cassette e.d
synbor
Mountainbiker

Post by synbor »

voor de rit word 'm, naargelang het weer, droog of nat gesmeerd....

Een ketting smeren juist voor de rit gaat niet veel helpen,ik weet niet of je het zo bedoeld,maar het smeermiddel moet een nachtje intrekken en dan voor de rit met een doek over de ketting gaan om de restjes te verwijderen....
Post Reply