cannondale scalpel 4 of cube ams pro r1

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
kona62
Mountainbiker
Location: scott expert racing van 2000 en een KONA four supreme 2008

cannondale scalpel 4 of cube ams pro r1

Post by kona62 »

ik ben van plan mij een fully te kopen ha d een cube en cannondale in gedachten

http://gb.cannondale.com/bikes/09/ce/model-9VP4.html

http://www.tweewielers-dormans.nl/inter ... -2009.aspx

de cube kost 2500 en de cannondale 3200 euros zonder kortingen

wat maakt de cannondale duurder uitgezonderd ze levenslange garantie geven op frame
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Hier is het makkelijk kiezen... vind de echte Zwan worstjes ook lekkerder als die van de Aldi. :wink:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Alleen het frame van de Dale is al stukker beter dan dat van de Cube. Eén van de redenen waarom Cube (en Canyon en andere van die merken) fietsen met een zeer goede afmontage voor die prijs kunnen verkopen. Iedereen weet wat de parts (crank, remmen, wielen ed) kosten, dus om de prijs te beperken trekt het frame aan het kortste eindje... :wink:

En de garantie speelt imo ook een grote rol! De garantie van een merk als Dale in combinatie met een goede lbs...dat kan gewoon niet misgaan!
kona62
Mountainbiker

Post by kona62 »

en als ik dan toch voor een cannondale ga , een scalpel of een rush

deze laatste zou ook goed zijn voor lange tochten al vind ik de scalpel wel
veel mooier

ps , de afkorting lbs ; wat is dat?
Liesss
Test team

Post by Liesss »

LocalBikeShop
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

outlaw wrote:en als ik dan toch voor een cannondale ga , een scalpel of een rush
Scalpel = rasechte XC racer
Rush = meer marathongericht

Kiezen? Zal je toch zelf moeten doen, ga eens een testrit doen met de fietsen.
Jan the Man
Mountainbiker
Location: Niner Jet9 kermit met Lefty, Niner RIP9 Tang, Singular Swift rigid

Post by Jan the Man »

Bij merken zoals Cannondale zit er volgens mij ook veel research in het ontwerp van frames en constructies zoals achtervering. Dat heeft ook zijn weerslag op de prijs van de fiets.

Cube en consorten doen volgens mij niets aan research, en kopen standaard frames bij fabrieken en plakken hier hun naam op. Dat er dan meer geld overblijft voor een betere afmontage dan de Cannondale achtigen, lijkt me duidelijk.

Bij Cannondale zal er echter ook meer uitgegeven worden aan marketing (wat uiteindelijk ook door de consument betaald wordt), hoewel de Cube's daar al een inhaalslag aan het maken zijn.

Met name bij een fully zou ik zeer goed kijken naar de constructie van de achtervering.

Succes met de keuze.

Ciao,
Jan
Beta
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine, Cannondale SE2000, Pinarello Prince, Cannondale CAAD3 road

Post by Beta »

Is een Cannondale zijn meerprijs waard? Strict genomen niet.
Heeft een Cannondale een beter frame? Dat natuurlijk wel.
Ik wou, na 15 jaar Cannondale gereden te hebben, eerst een Canyon kopen, maar heb toch terug een 'dale besteld. :) Levering allicht deze week, al moeten er nog wat veranderingen aan gebeuren eer ik hem ga afhalen.
kona62
Mountainbiker

Post by kona62 »

hallo, allereerst al ferm bedankt voor jullie reacties ,
Cannondale mag dan nog het merk zijn ed , maar als je de afwerking vergelijkt met tussen nen scalpel 4 en de cube ams pro r1 ja dan zal ik toch uiteindelijk de cube nemen , bv de achterdemper die verander je toch zo maar niet kost vlug bijna € 400

wat ik wil zeggen , als ik de scalpel dan uiteindelijk dezelfde afwerking wil geven als de cube , kom ik nog duurder uit ,

ik heb altijd zo een gezegde bij de hand : van nen ezel kunt ge geen koerspaard maken

bedankt voor de reacties
Beta
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine, Cannondale SE2000, Pinarello Prince, Cannondale CAAD3 road

Post by Beta »

outlaw wrote:hallo, allereerst al ferm bedankt voor jullie reacties ,
Cannondale mag dan nog het merk zijn ed , maar als je de afwerking vergelijkt met tussen nen scalpel 4 en de cube ams pro r1 ja dan zal ik toch uiteindelijk de cube nemen , bv de achterdemper die verander je toch zo maar niet kost vlug bijna € 400

wat ik wil zeggen , als ik de scalpel dan uiteindelijk dezelfde afwerking wil geven als de cube , kom ik nog duurder uit ,

ik heb altijd zo een gezegde bij de hand : van nen ezel kunt ge geen koerspaard maken

bedankt voor de reacties
Een frame vervangen is nog veel duurder, en laat het frame van een Scalpel nu net een volbloed koerspaard zijn. :-D
Enkel de demper vervangen, valt dan uiteindelijk nog mee.
En al monteer je een frame van 500 € af met alleen het beste van het beste, dan nog zal je geen superbike hebben. Zei je net zelf.
Nee, het frame is het belangrijkste onderdeel, maar zoals ik reeds zei: ga je voor voor de verhouding prijs/kwaliteit, dan moet je de Cube nemen. Tenslotte scoort een Ford op vlak van prijs/kwaliteit ook beter dan een Ferrari. :-D
Post Reply