Wapiti BeachRace Bredene 9/11

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

den daler wrote:gisteren ook voor de eerste keer meegedaan
en vind dit echt de max
een van de laatste vertrokken
en nog redelijk vooraan toe gekomen
nog 36e
de volgende keer is vooraan proberen te staan
als ge ziet wa je allemaal moet inhalen
denk da de eerste al strand afwaren als we nog moesten starten
is wel is de max voor mee te doen
Wel knap dat je dan bij de eerste tijdzone en ca. 400 man heb ingehaald =D> =D> =D>
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

en vind dit echt de max
nog 36e
Wel knap dat je dan bij de eerste tijdzone ca. 400 man heb ingehaald en als 55ste doorkomt =D> =D> =D>
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

robin wrote:wat er mij wel opviel voor de start,dat er renners wachten tot 10min voor de start en dan over de afsluiting kruipen,zodanig dat ze op rij 3-4 staan om te vertrekken,( en dat zijn nog meestal renners die eens spontaan meedoen),voor de renners die veel meedoen,en soms 45min moeten wachten in de box om een goe plaatsje te hebben,is dit toch een spijtige zaak,

anders goeie organisatie,mooie wedstrijd,alleen mogen ze bete controleren

greets 8)
Blij dat dit eens word vermeld!!Was in Oostende ook het geval en op de meeste plaatsen.Inderdaad behoorlijk frustrerend voor degene die wel op tijd in de box gaan staan en kou krijgen!!
Aan de organisaties om hier iets aan te doen (streng optreden) want als renner kan je hier weinig tegen beginnen.
stevens racing
Mountainbiker

Post by stevens racing »

964RS wrote:
en vind dit echt de max
nog 36e
Wel knap dat je dan bij de eerste tijdzone ca. 400 man heb ingehaald en als 55ste doorkomt =D> =D> =D>
hmm.. IK was 36ste #-o en kwam door als 55ste bij het eerste tussenpunt :-?
kdenk dat het in zijn categorie en niet algemeen is dat hij bedoelde :wink:
ik was 29 ste in m'n categorie en kheb ook ergens midden in het pak moeten starten wegens pech in Oostende :-?
turbomugge
Mountainbiker
Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...

Post by turbomugge »

na mijn grote blunder in oostende(tot in lombardsijde mee op kop(korte afstand)en aan de splitsing verkeerd gereden tot aan monument van albert in nieuwpoort)heb ik dit in bredene toch een beetje kunnen rechtzetten,ook moeten starten gans achteraan in het pak,dan gelijk ne zot naar voor en 23e algemeen aangekomen...(van de 20 km)
ik ben tevreden en wss zat er ook nog een veel beter resultaat in had ik vooraan kunnen meestarten...maar da is iets voor de volgende race waar ik wel zal maken da ik op tijd in de startbox ben...
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Al verschillende keren meegedaan aan een strandrace en steeds geluk gehad maar deze keer ging het wel fout in de 2de ronde. Op de laatste golfbreker kreeg ik plots een gescheurde achterband, toch nog een beetje knn doorrijden en net na de brug in Vosseslag klapband met als resultaat : game over.

Race welgeteld 47min geduurd voor me.....jammer want ik vond dat ik goed bezig was voor mijn knn.

Nu naar De Panne.

greetz
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

alainvwbike wrote:
robin wrote:wat er mij wel opviel voor de start,dat er renners wachten tot 10min voor de start en dan over de afsluiting kruipen,zodanig dat ze op rij 3-4 staan om te vertrekken,( en dat zijn nog meestal renners die eens spontaan meedoen),voor de renners die veel meedoen,en soms 45min moeten wachten in de box om een goe plaatsje te hebben,is dit toch een spijtige zaak,

anders goeie organisatie,mooie wedstrijd,alleen mogen ze bete controleren

greets 8)
Blij dat dit eens word vermeld!!Was in Oostende ook het geval en op de meeste plaatsen.Inderdaad behoorlijk frustrerend voor degene die wel op tijd in de box gaan staan en kou krijgen!!
Aan de organisaties om hier iets aan te doen (streng optreden) want als renner kan je hier weinig tegen beginnen.

Dit is een probleem die door de organisatoren zelf gecreëerd wordt ,waarom de startboxen niet breder "uitsmeren" over het strand, dan hebben de "mindere goden" ook nog een kans om ergens vooraan te eindigen en worden toestanden zoals deze minder in de hand gewerkt.
ER is ruimschoots plaats op het strand,waarom geen startlijn van 100m :wink: breed ???met 5 rijen dik en een goeie loopstrook wordt er dan al een goeie schifting doorgevoerd...?? #-o

Zelf helemaal achteraan gestart en na 1ste tijdsregistratie op 141ste plaats doorgekomen, vet was al een btje van de soep :drunk: en na technische probs gestrand op 163ste plaats...
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Mijn fotookes zijn te zien via mijn site: http://fredericcoopman.blogspot.com/
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Voor ne amateur die maar in 't weekend een toertochtje rijdt toch drieen-vijftigste master geworden met mijne 15 kg zware vélo van 16 jaar oud.... :oops: Had ik een 44 of groter gehad ging ik nog enkele plaatsen kunnen opschuiven. Kwam véél te kort om te volgen op het strand...

Man, man, er wordt toch sjiek materiaal verneukt op het strand. :roll:

En met mijn 75kg en Vredestein Beach rubbers op 2,1 bar voorraan en 2,3 achteraan niet lek gereden =D>

En uitdaging om het de volgende keer op 2 bar te proberen.

Er zat toch één golfbreker in die héééél bol lag...
#-o Aan +40km/u erover gevlogen....dacht even te landen een eindje verder in Oostende maar het stalen frame heeft dit goed opgevangen :oops: Niks dan voordelen aan mijn tank... :lol: :wink:

Proficiat aan allen die voor me geeindigd zijn =D>

*** RESPECT ***
stubbe
Mountainbiker

Post by stubbe »

Reeds mijn derde deelname en twee jaar geleden had ik 2:20, vorig jaar 1:48 en dit jaar 1:33 (we zijn goe bezig dus :-) al was het parcours dit jaar wel ietske korter.

Was goed georganiseerd, nie veel op aan te merken maar hoe is het toch mogelijk dat het publiek telkens weer tussen de renners verzeild geraakt tijdens de startprocedure. Elke strandrace organisatie laat zich eraan vangen. Is toch redelijk simpel op te lossen door geen toeschouwers toe te laten tussen startbox en harde strand en alle toeschouwers op het zacht zand te laten plaatsnemen. Kan toch niet zo moeilijk te organiseren zijn... en veel veiliger voor zowel renner als toeschouwer.

Om het startprobleem op te lossen is er volgens mij maar 1 deftige oplossing en dat is hoge drankhekkens zoals in Knokke Heist of/en controlemat/controlepersoon bij het inrijden van de verschillende startboxen. (Dit werd reeds succesvol toegepast door Oostende, Knokke en Blankenberge)
Post Reply