http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... ht=noordenstelvio wrote: ( Is er nog van dat moois in de buurt?)
09/11/08 Ossendrecht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Dickie
- Mountainbiker
Met Bulls-Eye om iets voor 8'en onze 3 Eurokes betaald.
De pijlen waren blijkbaar voor de 55km in orde, nergens het parcours uit het oog verloren.
De traditionele 'verkeersregelaars' waren op de zgn gevaarlijke punten nog niet op post, geen erg.
Het landschap was idd veranderd, 3 jaar geleden reden we 90% in het bos, nu bleken er grote open plekken gecreëerd te zijn door intensieve houtkap, of hebben ze ons ongemerkt andere richtingen opgestuurd?
Goed om de heide te herwaarderen, een nadeeltje omdat bospaden dan veranderen in zandbakken.
Iig een 90% offroad-festijn waar niet veel tt'n kunnen aan tippen.
Duidelijk een zwaardere editie, meer weerstand onder de wielen die ongemerkt meer energie opslokte.
De afspuitstand maar gelaten, geen zin om daar een halfuur staan af te koelen in de file, om vervolgens de lagers van mijn teerbeminde fietsje
door die hogedrukspuit te laten teisteren
.
Goeie douches hebben ze daar, een luxe.
De bediening aan de toog mocht wat sneller, maar we zijn toch aan de nodige recuperatiedrank geraakt op de aprés
De tocht van Woensdrecht op 23 nov. staat al aangevinkt!
De pijlen waren blijkbaar voor de 55km in orde, nergens het parcours uit het oog verloren.
De traditionele 'verkeersregelaars' waren op de zgn gevaarlijke punten nog niet op post, geen erg.
Het landschap was idd veranderd, 3 jaar geleden reden we 90% in het bos, nu bleken er grote open plekken gecreëerd te zijn door intensieve houtkap, of hebben ze ons ongemerkt andere richtingen opgestuurd?
Goed om de heide te herwaarderen, een nadeeltje omdat bospaden dan veranderen in zandbakken.
Iig een 90% offroad-festijn waar niet veel tt'n kunnen aan tippen.
Duidelijk een zwaardere editie, meer weerstand onder de wielen die ongemerkt meer energie opslokte.
De afspuitstand maar gelaten, geen zin om daar een halfuur staan af te koelen in de file, om vervolgens de lagers van mijn teerbeminde fietsje
Goeie douches hebben ze daar, een luxe.
De bediening aan de toog mocht wat sneller, maar we zijn toch aan de nodige recuperatiedrank geraakt op de aprés
De tocht van Woensdrecht op 23 nov. staat al aangevinkt!
't was zelfs al klaarlicht, voor deze tijd van jaarP° wrote:Jawadde,was't dan al lichtDickie wrote:Met Bulls-Eye om iets voor 8'en !![]()
?
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Om 8.15 u met de bike vertrokken uit Ekeren (15 km van Ossendrecht) om de toer van 55 km te komen rijden. Ik zal dan toch ook ergens gemist hebben, want ik kwam ook "maar" aan 50 km. Maar meer moest dat niet zijn, want mijn pijp was naar het einde toe toch bijna uit. Niet van de rit, maar van de slechts 3 uren slaap de nacht ervoor! Onverwacht door een collega opgebeld om naar de Night of the Proms te gaan in de plaats van diens zieke echtgenote! Niet dat ik daar zo'n liefhebber van ben, maar een toegangskaart laten verloren gaan zou toch ook jammer geweest zijn! Achteraf nog een pita gaan eten en een glas gedronken. Laat thuis dus en dan mijn bikespullen nog in orde moeten brengen. Was zaterdagnamiddag gaan biken in Overpelt en had alles in de garage "gesmeten" om op tijd aan 't Sportpaleis te zijn! En dan zo vroeg uit mijn nest moeten! Maar het was de moeite waard om daar in het gezelschap van zoveel andere talrijk opgekomen bikers de paadjes in de Ossendrechtse bossen onveilig te maken! Ondanks het feit dat het er toch vrij vettig bij lag, was het best goed rijden. Op de extra lus voor de 55 km was het rustig. "Ge zult werk hebben om uw fiets terug proper te maken", zegden twee wandelaars toen ik even halt hield onderweg. "Het zijn er veel" (bikers), voegden ze er nog aan toe. Ze zagen er niet alleen Nederlanders rijden, want ik denk dat heel het noorden van Antwerpen was komen afgezakt, en nog van verder ook, zo te lezen hiervoor! "Het was echt top", om het op z'n Nederlanders te zeggen. Jammer van het sombere weer (gelukkig geen regen), anders zou het nog topper geweest zijn! Het deel van na de bevoorrading (o.a. het bos waar gekapt werd, zie hoger) zat er ook voor een groot stuk in enkele weken geleden tijdens de toertocht van Kapellen. Dat er nog zoveel moois te beleven valt op luttele kilometers van de heimat! Een glas icetea had ik na de toer wel nodig! Dorst dat ik had! Anders drink ik weinig en nu had ik mijn hele drinkbus leeggedronken! Het zal nog van de pita geweest zijn! Of omdat ik zelf al een hele week grieperig ben. Maar dat kan me niet van mijn fiets weghouden! Na de rit nog een babbeltje gedaan met drie Nederlanders omdat ik hen bezig hoorde over de toer in Rijkevorsel. Daar komen altijd veel Nederlanders naartoe en ik wilde wel eens weten waarom. Omdat dit voor hen op dat moment de meest dichtbije toer is die er dan gereden kan worden. Mijn fiets laten afspuiten en via Zandvliet, Berendrecht en Stabroek (18 km) weer naar huis. En dan mijn fiets nog deftig verder proper maken en mijn spullen wassen. Ik heb toch nog naar Witse gekeken. Om daarna in slaap te vallen in de zetel!
- Dickie
- Mountainbiker
Ook gezien.tarzan wrote:Op de bevoorrading heb ik een biker gezien met een cameraatje op z'n helm. Iemand die die kent ? Of iemand enig idee of dit fimpje op het net staat ?
Was er wsl met zijn zoontje.
Tempo zal dus trager geweest zijn, anders leek me dat niet echt veilig om door het bos te biken met zo'n 'camera-haak' opzij van de helm.
denk niet dat we het over dezelfde hebben. Die biker die ik gezien heb, had zo'n mini camera bovenop z'n helm. En zijn metgezel had precies een antenneke (of was dat een spoilerke ? )Dickie wrote:Ook gezien.tarzan wrote:Op de bevoorrading heb ik een biker gezien met een cameraatje op z'n helm. Iemand die die kent ? Of iemand enig idee of dit fimpje op het net staat ?
Was er wsl met zijn zoontje.
Tempo zal dus trager geweest zijn, anders leek me dat niet echt veilig om door het bos te biken met zo'n 'camera-haak' opzij van de helm.