09/11/08 Amougies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

Met volle teugen genoten van de eerste 42 km. Veel op en af. Ok, veelal verhard maar dat kan ik begrijpen tijdens deze periode van het jaar. Wat is deze regio toch mooi. Maar de laatste afdaling uit het kluisbos via dat privé-stuk daar heb ik echt mijn bedenkingen bij. Ik was ook één van de vele ongelukkigen die gewoon vast zaten in de klei. Mijn wielen draaiden van geen kanten meer. Met die klei heb ik de laatste km's enorm veel problemen gehad. Iedereen heeft me horen vloeken vrees ik. Uiteindelijk mijn bike gedoopt in een beekje om alles terug een beetje draaiende te houden. Dus voor mij een tocht met twee uitersten. Eerste 42 km top. Kleipassage flop! Mtb-onwaardig.
Morpheo2002
Mountainbiker

Post by Morpheo2002 »

Echt genoten van deze tocht in terrein waar ik niet veel ervaring mee heb. Klimmen is nog niet helemaal mijn ding maar het gaat steeds beter heb ik de indruk.

Mooie tocht met veel beklimmingen onroad maar zoals ik las in het topic vorig jaar heeft de meerderheid daar voor gevraagd. En die vraag werd volgens mij ruimschoots ingewilligd.

Het parkours was zeer goed berijdbaar ondanks hier en daar redelijk wat modder. We kunnen natuurlijk met zijn allen nog 50 posts maken over de ene strook die problemen gaf maar mijns inziens weegt dit niet op tegen een anders uitstekende organisatie. Nu wordt er over gezaagd maar binnen x-aantal dagen is het net daarover dat we tegen de vrienden opscheppen dat zij nog geen modder gezien hebben zoals wij die nu hebben ervaren.

Kortom voor mij zeker een geslaagde tocht.
Morpheo2002
Mountainbiker

Post by Morpheo2002 »

Echt genoten van deze tocht in terrein waar ik niet veel ervaring mee heb. Klimmen is nog niet helemaal mijn ding maar het gaat steeds beter heb ik de indruk.

Mooie tocht met veel beklimmingen onroad maar zoals ik las in het topic vorig jaar heeft de meerderheid daar voor gevraagd. En die vraag werd volgens mij ruimschoots ingewilligd.

Het parkours was zeer goed berijdbaar ondanks hier en daar redelijk wat modder. We kunnen natuurlijk met zijn allen nog 50 posts maken over de ene strook die problemen gaf maar mijns inziens weegt dit niet op tegen een anders uitstekende organisatie. Nu wordt er over gezaagd maar binnen x-aantal dagen is het net daarover dat we tegen de vrienden opscheppen dat zij nog geen modder gezien hebben zoals wij die nu hebben ervaren.

Speedyke
Mountainbiker

Post by Speedyke »

prachtige tocht maar blijkbaar toch verkeerd gereden kan iemand vertellen hoe we moesten rijden eenmaal we op de top van kluisberg zelf waren

wij volgden een paar andere bikers die ik toch heel de tocht zag ik ben van op de top van de kluisberg rechtstreeks naar die slechte strook gereden wss was dit fout

had maar 22 km wou de 37 doen :cry: was nochtans vrij goed bezig vond ik
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Ik vond het een prachtige tocht =D> =D> ,hier en daar was het inderdaad modder zoals naar konijntje toe #-o #-o . Stoempen en stoempen maarja als je er niet van houd begrijp ik het wel , ik hou wel van stoempen en als maar lastig is =D> =D> . Ieder zijn mening he , maar over de kluis .Kweet het zowel de kant van kluisbergen en amougies mag je niet meer doen wa je wil [-X [-X , ze hebben hen aan de regels gehouden . Waar ze vergunningen voor gekregen hebben , hebben ze gereden . Als ze nu zonder vergunning ergens anders in kluis rondrijd ,dan mogen ze het volgend jaar vergeten . Wat ik wil is aan de regels houden en volgend jaar weer naar amougies en avelgem en andere clubs van kluisbergen te gaan ,voor te biken . En november en december wa hm halen op baan zowat, potver tis nie gemakelijk he voor allen content te stellen . Pppf we doen het voor jullie hobby , en de onze . We zijn blij als jullie je geamuseerd hebben =D> =D> =D>DIKKE GROETJES KADEETJE
twas dik inorde tot volgend jaar en jullie 6 december avelgem =D> =D>
Last edited by kadeetje on Sun 09 Nov 2008 22:27, edited 1 time in total.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Morpheo2002 wrote: Nu wordt er over gezaagd maar binnen x-aantal dagen is het net daarover dat we tegen de vrienden opscheppen dat zij nog geen modder gezien hebben zoals wij die nu hebben ervaren.
Lijkt me perfecte bewoording.

Deze morgen met Katrien20 naar Amougies gecarpoold voor onze jaarlijkse rit in Amougies. Het zou opnieuw een editie worden zoals twee jaar terug en er ten volle van genoten.

Een vlakke aanloop met naar mijn aanvoelen voldoende offroad als opwarming, soms al wat zwaarder door de regen. Dan richting Scherpeberg en Hotond, road, maar daarom niet minder zwaar. Ik kan kritiek op ontbreken van offroad hier perfect begrijpen, maar in dit toestemmingsgevoelige gebied is een deftige TT organiseren wat mij betreft al een huzarenstuk, zeker in de winter wat we vandaag mochten ondervinden. Sommige wegen zullen hier geen 1000 man aankunnen. Soit.

Blij weerzien met de Hotond waar ik vorige keer een spierscheuring heb opgelopen. Daarna richting Kwaremont/Patersberg zonder de typische beklimmingen, maar toch ook wel in de benen kruipend. En dan richting de Kluis. Nog nooit de TT van O2-bikers in de zomer kunnen rijden, maar naar de verhalen horend, kan je die TT niet in de winter organiseren. De singletracks die er waren, waren al behoorlijk glad. Voor de rest veel klassieke stukken van de Kluis, maar ik heb ze toch wel bijna allemaal gezien. Iedere keer dat je van de Kluis weg, keerde je snel daarna terug. Die Nachtegaalstraat kort voor de bevoorrading was ook wel een dooddoenertje.

Na de bevoorrading vooral de Waalse kant van de Kluis. Opvallend, die zware beklimming vanuit Orroir waar ik in zomertochten zot van ben, zat er nu afdalend in, toch wel opletten voor een zwakke daler als ik. Nog een paar keer op en af, en ja ook via die kleipassage. Hier te voet door gegaan (linkerkant) en daarna was het een beetje laat je glijden, maar ik heb mijn fiets niet moeten afkuisen daar, geen beetje last van gehad. Zelfs die zware beklimming erna tot over de helft kunnen doen, wat een prestatie bleek t.o.v. de bikers rondom mij. Soit, dit stuk stoorde me eigenlijk niet, maar ik ben ook niet echt een moeilijk geval op dat gebied.
Daarna nog een zware vlakke passage offroad terug van Russeignies tot Amougies.

Verder zeer goede organisatie met goed voorziene bevoorradingen (die chocalademuffins alleen al), goede bepijling, veel seingevers =D> , vlotte bikewash, goede aprèsmogelijkheden, maar blijkbaar niet zoveel opkomst als vorige keer (minder weer?)

Volgend jaar hopelijk terug!
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Soit, dit stuk stoorde me eigenlijk niet, maar ik ben ook niet echt een moeilijk geval op dat gebied.
Laat me duidelijk zijn dat ik ook geen moeilijk geval ben wat het slijk betreft. Vuil is vuil, dat stoort me niet. Die bewuste offroadstrook heb ik nog gedaan (vorig jaar dus) zonder problemen. Was toen zelfs een van de weinigen die fietsend boven kwam. Nu had ik blijkbaar misschien de pech dat ik ten volle in de klei zat. Wie er in zat heeft goed gevloekt. Ik schat dat mijn fiets rond de 20 kg moet gewogen hebben.

Wat het Kluisbos betreft wil ik nog even verduidelijken dat ik goed weet dat vergunningen of toestemmingen idd het probleem zijn. Dat neemt niet weg dat ik graag eens alle hoekjes zou verkennen maar als het niet kan of mag dan kan of mag het niet. No problem.

Uit mijn vorig bericht zou mss blijken dat ik tegen geen vuiltje kan en geen respect zou hebben voor het milieu en het werk voor organisatoren. Dat is dus niet zo hè mannen (en vrouwen).
pilot
Mountainbiker

Post by pilot »

Al serieus wat tochten gereden in deze streek, maar eerste keer Amougies (53km).
Pluspunten: vlotte inschrijving, veel parkeermogelijkheden, heel degelijke afspuitinstallatie, parcours
Voor verbetering vatbaar: pijltjes vond ik niet zo duidelijk - pas op het laatste moment zag je welke richting het klein wit pijltje aangaf. Vuiligheid in de vooraf klaargezette drankjes (geen idee wat het was en heb ook niet willen proeven) en te modderige stroken in laatste 10 km (alhoewel die er de dag voordien waarschijnlijk nog groteneels pico bello bijlagen)

Parcours: De vlakke aanloopstrook richting Ronse had al enkele lange off-road stroken die echt voor geen meter liepen door de zware regenval van vorige nacht en door slechtgelegde. De eerste echte test voor de benen (en die van mij waren vrij goed vanndaag) was de klim naar de Hotond via de Riekestraat (on-road beklimming, maar lastiger dan vele offroad beklimmingen in andere tochten al moet ik toegeven dat de klim via de Fiertelmeers meer VTT gehalte heeft) gevolgd door lange afdaling naar achterkant Paterberg en klim naar kapel. Na wat rondtoeren op de flank van de Kwaremont terug richting Paterberg die we echter links lieten liggen. De prive-strook van Smarre naar de N36 is anders al niet van de poes maar was een marteling voor mijn verzet, mijn NN's en vooral de rug. Na al dat stoempen om daar volledig al rijdend tot boven te raken, leken de kasseien van de Kwaremont wel een autostrade. Na de bevoorading begon het serieuze hoofdstuk Kluisberg die we van alle kanten mochten bezichtigen, afdalen en opnieuw beklimmen. Klimmen was inderdaad road maar na de zesde keer toch verdomd lastig. EN DAN werd het pas lastig - WAT WAS DAT zeg - de fameuse kleistrook waar het gewicht van mijn fiets verdubbelde en de wielen totaal vastliepen (van diegene die hier vlotjes doorreed wil ik wel eens het merk banden kennen - of het merk van zijn benen misschien :-D ), de lastige zuigstrook langs dat riviertje en de door de organisatoren aangekondigde nieuwe strook die maar bleef duren en voor geen meter liep alhoewel de benen nog vrij goed waren. Na een passage aan de aerodrome van Amougies (wie verwacht daar nu een vliegplein) en een goeie 3h30 kwam de finish voldaan in zicht.
Bedankt voor de leuke voormiddag.
luckyluc
Mountainbiker

Post by luckyluc »

Lichterveldenaere wrote: en ja ook via die kleipassage. Hier te voet door gegaan (linkerkant) en daarna was het een beetje laat je glijden, maar ik heb mijn fiets niet moeten afkuisen daar, geen beetje last van gehad. Zelfs die zware beklimming erna tot over de helft kunnen doen, wat een prestatie bleek t.o.v. de bikers rondom mij. Soit, dit stuk stoorde me eigenlijk niet, maar ik ben ook niet echt een moeilijk geval op dat gebied.
samen met rollingstone gedaan zoals hierboven beschreven, is dit evaring of gewoon gezond verstand. In ieder geval hebben wij geen last gehad van plakkende klei of vastlopende wielen.
Ik vond het een geslaagde tocht, en ja ook de beklimmingen via de verharde weg vond ik plezant, liever naar boven fietsen dan in fille naar boven stappen.
bedankt aan het hele team voor de prachtige organisatie en mooie tocht.
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

Onderweg werden er toch hier en daar wat fotootjes genomen. Waar komen deze on-line?
Post Reply