08/11/08 Vlamertinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ijsbeerke
Mountainbiker

Post by ijsbeerke »

Gisteren ook in Vlamertinge gereden. Maar de kortere afstand greden om ons te sparen voor Amougies . Achteraf gezien hadden we beter het omgekeerde gedaan. Parcours was echt voor vttisten zonder compromissen.
Winter en regen zijn geen excuus om er een banerit van te maken wat hier heel duidelijk was.
Volgend jaar kom ik dus zeker terug , met stip. =D> =D>
champ 08-09
Mountainbiker

Post by champ 08-09 »

dikke proficiat aan organisatie. rij er volgend jaar zeker terug met ons mtb team. groetjes mc bride team :P :P
trekske8500
Mountainbiker

08/11 Vlamertinge

Post by trekske8500 »

Goede organisatie (bepijling, bevoorrading, accomadatie aan start/aankomst).

Wat ik wel jammer vond is die ene strook aan dat bosje met ernaast een beek in Frankrijk net voor de beklimming van de Catsberg. Vorig jaar was het al moeilijk te fietsen, dit jaar was het onmogelijk te fietsen (rond 14.00 uur, 70km parcours).
Is het mogelijk om een alternatief voor te stellen en te bewegwijzeren?
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

uncle sam wrote:Twas in orde =D>
Buiten die ene wandelstrook (op de 70km) was alles te doen !
:-D was geen doorkomen aan hè. Soit, 't bleef bij dat ene stukje dus no harm done.
Heel leuke en mooie tocht. Ferm lastig met de zuigmodder en de tegenwind in 't eerste deel. 't was bij momenten stoempen gelijk zot. Bevoorradingen, afspuit, douches (zaligste ooit op een TT :wink: ) vriendelijke gasten van de organisatie... allemaal dik in orde.
Ik had 68km en 768 HM's. Dacht ergens gelezen te hebben dat de 70 er dik 1000 hadden, zijn wij de cats dan een paar keer vergeten op te bollen :-D ?
phane
Mountainbiker

Post by phane »

Gisteren voor de tweede keer deze mtb-rit gereden (70 km). Die enkele slechte stroken op de lus rond de catsberg, zaten er vorig jaar ook al in. Ik had ergens gedacht dat men dit jaar deze stroken zou vermijden, maar nee dus.

Die strook langs het water kan je onmogelijk met de fiets door rijden. De modder en boomwortels zorgen ervoor dat iedereen van de fiets moet. Wandelen is onmogelijk, dus werd het opnieuw ploeteren (tot 30cm in de modder).

Ik begrijp ook niet dat men deze strook in deze winterrit laat. Zelfs als deze strook er droog bijligt, is ze al heel moeilijk haalbaar.

Nu, het betreffen maar enkele stroken en met het mooi weer van gisteren was wat wandelen ook zo erg niet. Ik hoorde van de man aan de bevoorrading dat men wel op de hoogte was dat de 'waterstrook' er slecht bijlag, maar dat men een lange omweg moet maken, wil men ze vermijden.

Deze rit staat in ieder geval ook volgend jaar op mijn agenda.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

de 30 km bleek 39 te zijn, waren de andere afstanden ook zo fout?

Wel niet leuk als je rijdt met onervaren mensen die denken dat ze op 28 km nog maar 2 km te rijden hebben...gelieve daar de volgende keer op te letten. Ook vond ik de 1e bevoorrading niet echt top...

ik wil niet overkomen als een irritant ventje, als er een forum is om positieve/negatieve kritiek te geven, dan moet dit kunnen...

wat niet wegneemt dat ik het parcour super vond (nog altijd het belangrijkste)
unitas
Mountainbiker

Post by unitas »

clubje wrote:de 30 km bleek 39 te zijn, waren de andere afstanden ook zo fout?

Wel niet leuk als je rijdt met onervaren mensen die denken dat ze op 28 km nog maar 2 km te rijden hebben...gelieve daar de volgende keer op te letten. Ook vond ik de 1e bevoorrading niet echt top...

ik wil niet overkomen als een irritant ventje, als er een forum is om positieve/negatieve kritiek te geven, dan moet dit kunnen...

als je goei benen hebt mag de afstand wat langer zijn
EddyBee
Mountainbiker

Post by EddyBee »

Ik heb de 50 km gedaan. Alles op en rond de catsberg en de zwartenberg waren echt de moeite. Maar de rest van het parcours vond ik eerlijk gezegd toch wat minder. Vooral de terugweg was saai.
Voor de rest geen klagen ;) Organisatie, bepijling, bevoorrading vond ik goed.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

unitas wrote:
clubje wrote:de 30 km bleek 39 te zijn, waren de andere afstanden ook zo fout?

als je goei benen hebt mag de afstand wat langer zijn
wat een opmerking :roll: wat is het nut dan van zo'n afstandsaanduiding?

en zoals ik zei: er waren mensen met mij mee die nog nooit een toertocht hadden gedaan, echte beginners dus, en als de 30 km er dan 39 blijken te zijn...en let's face it: die korte afstand zoals de 30 is toch vooral voor zulke beginnende bikers.
Vooral als je denkt na 25 km van: 'nog 5 km, nog ffkes goed doorduwen' en dan blijken er nog 15 km te zijn...
salometie
Mountainbiker

Post by salometie »

ik weet niet wat je nog meer moet hebben hoor op bevoorrading tis ook geen restaurant he er was meer dan genoeg keuze =D>
Post Reply