Heb zojuist aan mijn XT-crankstel het middenblad vervangen door een exemplaar van FSA, maar als ik schakel op het kleinste kettingblad raakt tijdens het ronddraaien de ketting telkens die 4busjes (waar je de schroeven in vast draait) wat uitsteken in het middenblad.
Dit FSA middenblad is dus een dikker exemplaar dan ééntje van Shimano neem ik aan.
In de fietszaak zeiden ze dat het compatiebel was met shimano.
Iemand ervaring of raad mee?
problemen door kettingblad?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Waarschijnlijk niet 100% compatibel. Waarschijnlijk zijn er geen insparingen in het tandblad voor de achterkant van je crankboutjes en steken ze daarom iets verder uit?
Snap ook niet goed waarom je een exemplaar van FSA erop zet je kan beter bij Shimano blijven en volgens mij goedkoper en minder problemen.
Snap ook niet goed waarom je een exemplaar van FSA erop zet je kan beter bij Shimano blijven en volgens mij goedkoper en minder problemen.
- dynamic
- Mountainbiker
Eigenlijk had ik ééntje van TA gevraagd, maar omdat ze er geen meer hadden van 32T had ze mij een exemplaar van FSA voorgesteld.Bobbie wrote:Waarschijnlijk niet 100% compatibel. Waarschijnlijk zijn er geen insparingen in het tandblad voor de achterkant van je crankboutjes en steken ze daarom iets verder uit?
Maar er zijn inderdaad geen insparingen voorzien, het is een redelijk vlak tandblad.
Had dit ook aangehaald daar, en zeiden dat die van TA ook zo zijn en geen enkel probleem zou zijn.
IK wou eens iets anders proberen en zag dit als een upgrade, niet dus.
Ik ga deze dan toch maar proberen te ruilen morgen, moet ik wel een eindje rijden(Math Salden).
Het middenblad van Shimano XT is eigenlijk maar 2,50euro duurder, ofwel zoals spuiterke zegt een deoreblad steken.
mijn deore middenblad gaat al 2 winters mee +- 2000 km. na iedere winter doe ik de fiets binnen om alles te laten nazien en eventueel te vervangen. kreeg de fiets terug en enkel de cassette en ketting vervangen en alles terug in het vet. middenblad was nog niet nodig. ik schakel wel vlug over naar groot blad als het kan en een beetje in de midden vannachter. daar zit mijn ideale verzet op de baan en in de betere ofroad stukken.
Je moet al niet verder kijken waar het probleem ligt. Salden is een prijzen kampioen maar voor fiets techniek moet je er niet zijn. Ze weten amper dat een wiel rond is.dynamic wrote:Eigenlijk had ik ééntje van TA gevraagd, maar omdat ze er geen meer hadden van 32T had ze mij een exemplaar van FSA voorgesteld.Bobbie wrote:Waarschijnlijk niet 100% compatibel. Waarschijnlijk zijn er geen insparingen in het tandblad voor de achterkant van je crankboutjes en steken ze daarom iets verder uit?
Maar er zijn inderdaad geen insparingen voorzien, het is een redelijk vlak tandblad.
Had dit ook aangehaald daar, en zeiden dat die van TA ook zo zijn en geen enkel probleem zou zijn.
IK wou eens iets anders proberen en zag dit als een upgrade, niet dus.
Ik ga deze dan toch maar proberen te ruilen morgen, moet ik wel een eindje rijden(Math Salden).
Het middenblad van Shimano XT is eigenlijk maar 2,50euro duurder, ofwel zoals spuiterke zegt een deoreblad steken.
Ik zou ook niet te veel zaken mixen, originele onderdelen werken (bijna) altijd beter. Ik zou wel niet voor een XT middenblad gaan, Deore is goedkoper en beter ivm chainsuck.