Gaan we weer een beetje met de menschen lachen? Pas op of ik geef weer geschiedenis-les. De laatste keer was je tenminste nog onder de indruk van iets wat IK deed....jodelaietie wrote:Merci voor deze deskundige uitleg , je zou een goede rijkswachter zijn , de looks heb je al .![]()
14/11/2008 Torhout (nachtrit)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Moustache
- Kerstman
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Ik heb zijn voorspatbord al jaren geleden overgenomen, is goud waard dat ding (toch voor de wasmachine)jodelaietie wrote: Dus van die spatborden moet alleen Traxer zich zorgen maken met zijn 2 spatborden , of telt diene plastieken zwieper achter zijn gat niet ?
Ik heb me er trouwens ook zo ene geïnstalleerd op mijne winterbike. Ik vroeg me altijd af waarom Traxer zo "proper" binnenkwam alhoewel hij zeker de plassen niet ontwijkt (Estaimbourg).
Wat de politie betreft, met een beetje geluk hebben we dit jaar twee politieoversteken, dus zeker voor- en achterlichten voorzien.
Wie zonder fietsverlichting vertrekt, is zowiezo crimineel bezig.
En zoals hierboven al aangehaald door VTT'tje, Traxer e.a.: fluo vestjes en toebehoorten doen ook veel!
- Duvelbiker (noW)
- Mountainbiker
Post by Duvelbiker (noW) »
"geen paniek!!!!!!!!", dat zijn de woorden die mij toch altijd in paniek doen schieten. Spreken we over verborgen jenevers int gras of over volledige standjes onderweg? 't is maar om te weten hoe ik mijn lichten moet monteren, naar voor of naar de grasberm schijnend...Lichterveldenaere wrote:Als ik eerlijk op deze vraag moet antwoorden : nee!Montybiker wrote:is er terug jenever op de bevoorrading?
Maar geen paniek!!!!!!!
Het is niet omdat er op de bevoorrading geen jenever te vinden is, dat er ook geen jenever langs het parcours te vinden zal zijn
- Gigi (Tetters Torhout)
- Mountainbiker
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Naar voor zal nog altijd het beste zijn...Duvelbiker (noW) wrote: 't is maar om te weten hoe ik mijn lichten moet monteren, naar voor of naar de grasberm schijnend...
- Bulls69
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Moustache wrote: Ons ogen zullen weer zeer doen.... Als je achter een fluo-biker rijdt met een beetje van een lamp op je eigen bike, dan kaatst alles terug.
Amaai nie, laatst in Zele nog achter iemand gereden met een Safety Jogger fluovestje aan dat niet vast geklit was waardoor het a volente aan het flapperen was, ben hem van ellende voorbij gestoken omdat mijn licht constant terugkaatste
Moustache wrote: Volgens het verkeersreglement heb je alleen reflectoren nodig als je spatborden hebt !!! (ik weet het, onnozel, maar zo wordt het onderscheid tussen een koersfiets/bike en een gewone fiets gemaakt). Dus, als je geen spatborden voor en achter hebt, is een licht voor en achter voldoende.
Kleine correctie, de wetgeving is hierin zeer duidelijk, indien deze fietsen (ongeacht spatborden of niet) in het donker gebruikt worden moeten ze ook met alle wettelijke reflectors uitgerust zijn.
Dus . . . overdag OK, maar in het donker heel de reutemeteut:
*witte reflector vooraan en rode achteraan
*geel of wit licht vooraan en rood (minstens vanaf 100m zichtbaar) achteraan
*gele reflectors in de pedalen
*geel of oranje reflectors in de wielen of een witte doorlopende reflecterende band op de band
Moustache wrote: De voorbije jaren was dit trouwens het enige wat de dienders ter plaatse naar keken: voor- en achterlicht in werkende staat. Zelfs flikkerende ledjes keurden ze goed, terwijl dit eigenlijk niet mag volgens het verkeersreglement.
Wetgeving is aangepast zodat vanaf heden flikkerende ledjes ook toegestaan zijn, zowel vooraan als achteraan, zolang het achterlicht bij helder weer maar zichtbaar is vanaf 100m.
Zover de wetgeving, de realiteit is inderdaad dat ze(gelukkig) enkel bekijken op een avondrit dat je vooraan en achteraan een degelijk werkende verlichting hebt wat ik persoonlijk een minimum vereiste vindt en geloof me de laatste avondrit in Zele heb ik er nog zien rondrijden zonder enige verlichting
Zelf rij ik met een degelijke verlichting vooraan om iets te zien(wat verleden jaar in Torhout geen overbodige luxe was) en achteraan een trio knipperend ledje in combinatie met een fluovestje en standaard reflecterende strippen op mijn schoenbeschermers om gezien te worden aangezien je toch gedeeltelijk over de openbare weg moet. Ben ondertussen na een tiental georganiseerde avondritten nog nooit door de arm der wet tegen gehouden dus
- deurbieter
- Mountainbiker
Post by deurbieter »
Je kan geen lichtjes genoeg hebben.Emperor of the Mud wrote:Vorig jaar hier mijn eerst nacht-TT gereden, en leute dat we gehad hebben zeg! Kzal trouwens ook nog eens mogen uitkijken naar een daglichtje of 6, want vorig jaar wast maar een triestig beestje...
Ik neem alvast een licht mee op de helm
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Is er ook Jagermeister? Hiervan krijg je pas warm. Jenever, jäger of nieks we bijven sportief. Zal proberen aanwezig te zijn.Duvelbiker (noW) wrote:"geen paniek!!!!!!!!", dat zijn de woorden die mij toch altijd in paniek doen schieten. Spreken we over verborgen jenevers int gras of over volledige standjes onderweg? 't is maar om te weten hoe ik mijn lichten moet monteren, naar voor of naar de grasberm schijnend...Lichterveldenaere wrote:Als ik eerlijk op deze vraag moet antwoorden : nee!Montybiker wrote:is er terug jenever op de bevoorrading?
Maar geen paniek!!!!!!!
Het is niet omdat er op de bevoorrading geen jenever te vinden is, dat er ook geen jenever langs het parcours te vinden zal zijn
- jägermeister
- Mountainbiker
Veel succes!!!!jägermeister wrote:Voor mij, mijn eerste rit in het donker.
Het tofste is altijd meerijden in een groepje! Alleen is maar alleen he.
Zorg alleszins voor een degelijke verlichting, een fluojasje én een degelijk fietslot!!!!!!
Het uitpijlen is begonnen door onze Lichterveldenaere.
Ze geven een droge vrijdag mee!
Tot vrijdag!