Crisp titanium (update pag. 16)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Weet jij wel hoe de verhouding in beschikbare grondstof is tussen aluminium en titanium
Even niet gezeverd, Ti is er veel meer aanwezig op deze aardkloot dan alu.

Maar wordt minder ontgonnen, wegens minder vraag, wegens moeilijker proces om het bruikbaar te krijgen. Bij het bewerken is vooral het lassen niet evident zonder geschikt gereedschap.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Hubertje wrote:
Weet jij wel hoe de verhouding in beschikbare grondstof is tussen aluminium en titanium
Even niet gezeverd, Ti is er veel meer aanwezig op deze aardkloot dan alu.

Maar wordt minder ontgonnen, wegens minder vraag, wegens moeilijker proces om het bruikbaar te krijgen. Bij het bewerken is vooral het lassen niet evident zonder geschikt gereedschap.
Idd, Ti is lastiger te reduceren uit zijn oxides dan de mount everest beklimmen met 30kg overgewicht.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

met 30kg overgewicht.

Nochtans is mijn buurman hem opgeraakt. :P
Oeps de mount everest...ff verkeerd gelezen. :oops:
Last edited by Hemd on Sat 08 Nov 2008 19:22, edited 1 time in total.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Hemd wrote:
met 30kg overgewicht.

Nochtans is mijn buurman hem opgeraakt. :P
Tuurlijk, mijn frame is ook van Ti :wink: Gezien je dat kan bewerken, is het beklimmen van de everest met 30 kg overgewicht zeker te doen.
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

@jerommeken ik ben het niet aan alle framebouwers persoonlijk gaan vragen maar ik heb wel al flink wat sites met vergelijkende sudies gelezen en bottom line is dat Ti ideaal is voor HT, bij fully ligt dat anders

@MudHungry 't zal nogal meevallen mt de beschikbaarheid:
Titanium is the fourth most abundant metal making up about 0.62% of the earth's crust. maar je hebt overigens wel gelijk

soit ik vind persoonlijk mijn ti bike beter dan mijn ALU en ze wegen exact evenveel, hebben zelfde geometrie en ik rij met dezelfde bandendruk. Ach die discussie wil ik al lang niet meer voeren, 't is hetzelfde als bij mijn Rohloff en zoveel andere zaken de beste stuurlui staan aan wal zeker
Last edited by Wowtre on Mon 10 Nov 2008 22:27, edited 1 time in total.
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

Ik denk dat de discussie hier een beetje lachwekkend wordt. Ja dit is een mooi frame, maar voor mij niet echt meer dan dat. Hetzelfde als van al de andere titanium aanbieders. Ik begrijp dat je voor de degelijkheid en comfort van een titanium frame gaat, maar hoe sommigen hier het materiaal ophemelen gaat mij toch wat te ver.
... maar alle framebouwers zijn het er over eens Ti is het ultieme materiaal voor een HT
De frame'bouwers waar jij het over hebt zijn frame'lassers'. Dus kan ik dan begrijpen dat zij titanium het beste materiaal vinden.
Stuur is een mailtje naar Brent Ruegamer http://www.ruesports.com/ of de jongens van Parlee, en luister is met hoeveel passie die jongens spreken over carbon en je hebt al twee framebouwers die titanium niet het beste materiaal vinden.
http://galleries.kontrakarma.net/ib2008/fwbr/index.html

Brent bvb. bouwt zijn carbon frames met minstens evenveel zin voor detail en met evenveel 'liefde'. Dan wil ik nog wel is zien welk materiaal nu eigenlijk het 'beste' is! Ook steekt hij waarschijnlijk meer tijd in het bouwen van een frame dan Darren Crisp of anderen en vraagt minder geld (vanaf 2300$). Dus kunnen jullie je wel is afvragen of zulke 'zakkenvullers' als Seven e.a. het wel waard zijn om zo op te hemelen.

Een wijze man zei ooit, opinions are like assholes, everybody has one!
egied
Mountainbiker

Post by egied »

Dit staat ook op hun site lees eens..... :^o http://www.ruesports.com/frames/zenti.html
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik wil foto's! nah! [-(
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

egied wrote:Dit staat ook op hun site lees eens..... :^o http://www.ruesports.com/frames/zenti.html
Dat had ik al gelezen en daar staat volgens mij nergens dat titanium het beste materiaal is, wel dat het bepaalde goede eigenschappen heeft (wat ik nooit heb ontkent). Ik wil hier ook totaal niet verkondigen dat carbon het beste materiaal is. Vind alleen die kort-door-de-bocht theorieën over framematerialen een beetje lachwekkend. Elk framemateriaal heeft duidelijke voordelen en elk framemateriaal kan met veel liefde voor het vak en met veel zorg gebouwd worden!

Misschien beter is goed de tekst die jij aanhaalt lezen en dan zo'n antwoord geven #-o
[/quote]
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

egied wrote:Dit staat ook op hun site lees eens..... :^o http://www.ruesports.com/frames/zenti.html
Dat had ik al gelezen en daar staat volgens mij nergens dat titanium het beste materiaal is, wel dat het bepaalde goede eigenschappen heeft (wat ik nooit heb ontkent). Ik wil hier ook totaal niet verkondigen dat carbon het beste materiaal is. Vind alleen die kort-door-de-bocht theorieën over framematerialen een beetje lachwekkend. Elk framemateriaal heeft duidelijke voordelen en elk framemateriaal kan met veel liefde voor het vak en met veel zorg gebouwd worden!

Misschien beter is goed de tekst die jij aanhaalt lezen en dan zo'n antwoord geven #-o
Post Reply