Ik zal er niet bij zijn in Amougies dit jaar, maar toen ik daar een vorige keer wel was moet het gezegd worden dat het een heeeeel schoon toerken is. Het weer was beestig, dus het parcours was navenant, waardoor ik op het einde een beetje te kort kwam...
Trouwens, dienen apres was al even gevaarlijk als sommige stukken van het parcours !
09/11/08 Amougies
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gisteren met het mooie weer op pijltjesjacht geweest.
Nog geen enkele editie gemist de laatste jaren.Parcours is volledig anders dan vorig jaar. Meer klimmen maar ook meer baan.Tocht is niet te vergelijken met de zomertocht van juni maar eerder met die van Jowan in januari maar dan aan halve prijs.
Zo'n 40km van het parcours gereden. Oa 2 heel lange klimmen gelukkig voor 95 % op asfalt (Ronse beneden tot boven aan de Hotond) ,(Ruien , rondpunt beneden tot helemaal boven toren).
Het bos zelf ligt er heel mooi bij en ik was met moeite vuil tot aan dat 1 stuk (afdaling) dat totaal onberijdbaar is en waar ik tot boven mijn enkels 100meter in de modder hebt gewandeld. tip :Mogen ze er gerust uitlaten. 
Zondag zijn we er opnieuw voor deze klassieker.
Zo'n 40km van het parcours gereden. Oa 2 heel lange klimmen gelukkig voor 95 % op asfalt (Ronse beneden tot boven aan de Hotond) ,(Ruien , rondpunt beneden tot helemaal boven toren).
Zondag zijn we er opnieuw voor deze klassieker.
Net als de vorige 2 edities zal ik terug van de partij zijn!vermeulen wrote: stuk (afdaling) dat totaal onberijdbaar is en waar ik tot boven mijn enkels 100meter in de modder hebt gewandeld. tip :Mogen ze er gerust uitlaten.![]()
Het is inderdaad een schitterende tocht!
MAAR : Overdrijft onze Vermeulen of....
Please, kan ev die 100m er uit gelaten worden??? Stappen in de modder is ook niet echt mijn ding...
Ipv Sabine haar versie voor zondag "een kletsnatte zondag" geven ze nu "af en toe een bui" mee. Laat ons hopen he!!!
- archie bunker
- Mountainbiker
Post by archie bunker »
Zoals reeds eerder gemeld zit er hier en daar een vuil stuk in het parcours.katrien20 wrote: MAAR : Overdrijft onze Vermeulen of....
Please, kan ev die 100m er uit gelaten worden??? Stappen in de modder is ook niet echt mijn ding...
Het stuk dat Vermeulen bedoelt is inderdaad een van die stukken. Dit stuk zat er vorig jaar trouwens ook in (en de weeromstandigheden waren dan veel slechter) maar de eigenaar (want privéstuk) heeft daar onlangs werken uitgevoerd waardoor de ondergrond nog niet vast ligt waardoor ge er dieper in zakt.
Er wordt naar een oplossing gezocht voor de slechtste stukken.
Deze passage sluit aan in een schoon offroaf stuk zodat het moeilijk is deze passage te schrappen. Ofwel schrappen we een ganse offroadpassage van meer dan 1 km ofwel proberen wij deze te bereiken langs een andere kant en dan zitten wij met meer dan 2 km baan extra.
Maar als ge dat stuk wilt vermijden moet ge bij de inschrijving eens bij mij komen en ik zal u op het plan tonen langs waar ge dan moet rijden.
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Boeh . Een beetje positief zijn hé !!unitas wrote:ze geven slecht weer op voor zondag.....
De Towerbikers kennen de steek genoeg om te weten wat kan in een wintertocht en wat niet. De meeste "bergops" zullen wel op verhard zijn, kan ook niet anders vanaf het vallen van de bladeren, maar der zal wel genoeg onverhard in zitten om te compenseren. 't Is toch altijd zo geweest in het verleden.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat mocht je de fietskes naast mekaar zetten na de rit deze de properste zal zijn van alle ritten tijdens het weekend.
Die afdaling zal waarschijnlijk aan de aannemer zijn (privaat maar toegankelijk voor de 3 Kluisbergense clubs) . Zal inderdaad niet te rijden zijn met de werken die hij daar uitgevoerd heeft. In juni hebben we er een halve dag moeten aan werken om ze berijdbaar te maken en dan nog hebben we getwijfeld. Wij hebben er ook de Pisang_Ambonplassen uitgelaten in juni aan het vliegveld , maar tijdens deze tocht moeten die zeker kunnen (horen er in feite een beetje bij met nadien de passage bij de sponsor), altijd een beetje op het laatst. Gazze geven en de beentjes in de lucht .
Gelieve de wintertocht van de Towerbikers niet te vergelijken met de zomertocht van ON2wheels , dit zijn 2 volledig andere tochten. Er zijn zeker > 15 stroken die ofwel privaat zijn of helemaal niet doenbaar tijdens de winter (Kabernol(bergop),Elenebos(privaat)+ niet te doen in de winter,holle weg(en) ,ofroad klimmen,enz...).
Wat lastiger is kan ook niet gezegd worden , ofroad klimmen of "baan klimmen" en is voor iedereen verschillend. Afstanden zijn ook totaal verschillend.
Leg jullie lot gerust maar in de handen van de Towerbikers ben er zeker van dat ze jullie een mooie tocht gaan voorschotelen aangepast aan het weer en de deelnemers en altijd een gezellige sfeer in het zaaltje.
Succes aan Archie en team met de laatste voorbereidingen.