Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Tinky-Winky wrote:Stel, je wint zo'n gold-plated Rohloff, ga je daar mee rijden ??? :roll:
zoeentje vanvoor

Image
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Tinky-Winky wrote:Stel, je wint zo'n gold-plated Rohloff, ga je daar mee rijden ??? :roll:
tuurlijk, vollen bak met door de modder racen. :oops:
een rohloff is ni gemaakt voor naar te kijken

Streets
maar ik vrees voor het woordje "stel"
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

ok ok, een bende fanatiekelingen ga ik niet tegenspreken :wink:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

fanatiekelingen ios een understatement, zeg maar ULTRA-PRO-Roh :-) bewijze de thread !

In de wintermaanden eens werk maken van de facts and figures
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

phille wrote:fanatiekelingen ios een understatement, zeg maar ULTRA-PRO-Roh :-) bewijze de thread !

In de wintermaanden eens werk maken van de facts and figures
Phille, wat heb jij juist allemaal veranderd aan je C'dale om er een Rohloff versie van te maken ? Een EBB in de BB30 gestoken ? en wiel veranderd ?
Wat voor wielpatten heb jij ?
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

vrijwiel zit vast

Post by Wowtre »

na de modder tocht van kampenhout heb ik mijn bike naar gewoonte met de tuinslang afgespoten. Ketting wat bijgesmeerd en klaar was kees dacht maar de dag erop zat de pion vast, ik vermoed het vrijwiel. Geen erg want met een klein beetje kracht komt het wat los maar de volgende dag zat het weer vast. Ik herrinner mij uit een ver verleden (lijkt wel een vorig leven) dat dat ook wel met een cassette kon gebeuren. Ik heb wat teflonspray tussen de naden gespoten maar echt veel help dat niet.

Hebben jullie dat al ondervonden?
Schijfrem
Mountainbiker

Re: vrijwiel zit vast

Post by Schijfrem »

Wowtre wrote:na de modder tocht van kampenhout heb ik mijn bike naar gewoonte met de tuinslang afgespoten. Ketting wat bijgesmeerd en klaar was kees dacht maar de dag erop zat de pion vast, ik vermoed het vrijwiel. Geen erg want met een klein beetje kracht komt het wat los maar de volgende dag zat het weer vast. Ik herrinner mij uit een ver verleden (lijkt wel een vorig leven) dat dat ook wel met een cassette kon gebeuren. Ik heb wat teflonspray tussen de naden gespoten maar echt veel help dat niet.

Hebben jullie dat al ondervonden?
Heb dit nog nooit voorgehad met een cassette, ik heb geen Rohloff (nog niet) maar zou het toch niet kunnen dat er een smeerbeurt nodig is?
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Tinky-Winky wrote:Phille, wat heb jij juist allemaal veranderd aan je C'dale om er een Rohloff versie van te maken ? Een EBB in de BB30 gestoken ? en wiel veranderd ?
Wat voor wielpatten heb jij ?
uitval-patten, anders is de EBB niet echt meer nuttig
BB30 zat er ni in, gewoon standaard EBB, werkt met spiezen en een spanmoer die ik liever met platte kop heb dan inbus, die spie eruit slagen vraagt een ferme tik, in the field een klein nadeel, je hebt echt wel een steen nodig, mocht kettingbreuk voordoen probeer ik eerst op te lossen met een powerlink. Is al wel gebeurd dat mijn EBB eruit lag, maar toen had ik denk dag ervoor de zaak niet vastgeschroefd
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Vraagje van een leek: als je naar de foto hieronder kijkt.
Is de plaatsing van de externe gearbox (hoop dat dit de goede naam is) wel correct? Ik zie hier bvb dat de 2 kabels naar boven gaan.
Hoe moeten die kabels dan verder via het frame naar voor gaan?
(bron: moots.com)

Image

Is dit wel correct, moet die gearbox niet onderaan staan zoals op onderstaande afbeelding?

Image
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ik heb die al in de 2 opstellingen gezien
gearbox naar boven, dan loopt de bekabeling langsheen je achterbrug naar boven en via je bovenbuis naar het stuur.
gearbox, langs onder dan loopt de bekabeling via onderkant achterbrug naar voren. langs de onderkant heb je meer modderophooping tussen de bekabeling

Streets
Post Reply