sinds een maand heb ik veel last van alletwee mijn knieén.Het is aan alletwee de benen en wisseld ook echt af,de ene dag linker knie de andere dag rechter enz..
Als ik mijn knie plooi verspringd er ook van alles dit is nu al wel minder dan in het begin.Ik ben al naar 3 dokters geweest waaronder ook een sportdokter en heb ook gewone foto's laten nemen en ook een echo op beide was niets te zien.Nu ben ik al 7 keer naar de kinesist geweest en het graakt gewoon niet over.
heeft iemand er nog al zoiets gehad?
knie problemen
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Jups beste wat je kan doen is op zijn minst rusten (kan nooit kwaad
) Ik had dit ook eerst voor (overbelasting) nu zit ik met grote bulten op mijn knieën voor de rest van mijn dagen. Wat nooit kwaad kan is bijvoorbeeld het dragen van zo'n bandje net onder de knie. Velen geloven daar niet in maar dit helpt om zwellingen te voorkomen.
Indien je een steunverband zou gebruiken, dit ook verstandig gebruiken, dwz niet altijd anders kweek je een luie knie. En voor de rest, is er al een gecheckt geweest op platvoeten? En heeft men al de opbouwlijn van je benen eens opgemeten? Ik heb platvoeten, mijn knieën staan teveel naar binnen gericht, scheenbeen dan weer naar binnen, voeten terug naar buiten... Een paar goede steunzolen brengen dan veel soelaas
Indien je een steunverband zou gebruiken, dit ook verstandig gebruiken, dwz niet altijd anders kweek je een luie knie. En voor de rest, is er al een gecheckt geweest op platvoeten? En heeft men al de opbouwlijn van je benen eens opgemeten? Ik heb platvoeten, mijn knieën staan teveel naar binnen gericht, scheenbeen dan weer naar binnen, voeten terug naar buiten... Een paar goede steunzolen brengen dan veel soelaas
ja ik heb nu al een maand niet meer gefietst dus van overbelasting kan het niet zijn.Nee dat hebben ze nog niet gedaan...RockShark wrote:Jups beste wat je kan doen is op zijn minst rusten (kan nooit kwaad) Ik had dit ook eerst voor (overbelasting) nu zit ik met grote bulten op mijn knieën voor de rest van mijn dagen. Wat nooit kwaad kan is bijvoorbeeld het dragen van zo'n bandje net onder de knie. Velen geloven daar niet in maar dit helpt om zwellingen te voorkomen.
de kinesist heeft vanavond mijn bekken wel recht gezet dus hoop ik dat hier door beterschap komt.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Re: knie problemen
Post by Sunn Xtreme »
kheb een sterk vermoeden dat je een koude op beide knieen hebt. of op de bovenliggende spieren. de spieren aan de hechtingen worden strammer, de pezen ook...stijn_9 wrote:sinds een maand heb ik veel last van alletwee mijn knieén.Het is aan alletwee de benen en wisseld ook echt af,de ene dag linker knie de andere dag rechter enz..
Als ik mijn knie plooi verspringd er ook van alles dit is nu al wel minder dan in het begin.Ik ben al naar 3 dokters geweest waaronder ook een sportdokter en heb ook gewone foto's laten nemen en ook een echo op beide was niets te zien.Nu ben ik al 7 keer naar de kinesist geweest en het graakt gewoon niet over.
heeft iemand er nog al zoiets gehad?
ze zullen allicht kraken als je regelmatig doorzakt als je tot op de hukken gaat zitten en weer recht?
Ook een forse overbelasting kan dit in de hand werken.
2 a 3x per dag stretchoefeningen. de benen goed warm houden, zeker de knieeen.
GEEN warme zalven op de knieeen strijken momenteel. als de pezen die over de knie lopen geirriteerd zijn, dan ga je met warme zalven de ontsteking fors aanwakkeren.
nu, je bent zeker niet de enige. 4 tot 8 weken terug kloegen talrijke renners van hun knieeen.
symtomen waren zowat hetzelfde als bij u. De oorzaak ligt bij het sterk wisselende weer (temperaturen oa)
dus goed warm houden, op de benen zelf (behalve de kniezone) mag je wel met een warme zalf instrijken.
de spanning word waarschijnlijk ook mede veroorzaakt de bovenbenen.
en een tijd het rustig aan doen. rustig fietsen is de absolute vereiset, als je gaat fietsen.
eerst een 5 a 7 dagen rust.