14/11/2008 Torhout (nachtrit)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Vorig jaar hier mijn eerst nacht-TT gereden, en leute dat we gehad hebben zeg! Kzal trouwens ook nog eens mogen uitkijken naar een daglichtje of 6, want vorig jaar wast maar een triestig beestje...
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Vorige week de avondrit in Zele gereden en is enorm mee gevallen.
Door de zeer positieve comentaren hier op het forum zal ik waarschijnlijk ook deze op de agenda plaatsen.
Zal echter wel nen nieuwe verlengkabel nodig hebben voor mijn verlichting...
Als ik naar de avondrit kom zal ik hoogstwaarschijnlijk op zondag de gewone tt moeten laten schieten #-o
dus nog eventjes afwachten om te beslissen hé
JurgenG
Mountainbiker

'officiële' lichten

Post by JurgenG »

Hoi,

wat monteren jullie aan 'officiële' lichten op de bike (naast de schijnwerpers)?

Kwestie van de lange arm der wet de kans niet te geven om de staatskas te spijzen.

Voor- en achterlichtje lijkt me evident, maar wat doen jullie bijvoorbeeld met de reflectoren?
Traxer
Kerstman

Re: 'officiële' lichten

Post by Traxer »

JurgenG wrote:Hoi,

wat monteren jullie aan 'officiële' lichten op de bike (naast de schijnwerpers)?

Kwestie van de lange arm der wet de kans niet te geven om de staatskas te spijzen.

Voor- en achterlichtje lijkt me evident, maar wat doen jullie bijvoorbeeld met de reflectoren?
Fluovestje aandoen. Dan ben je 1 grote reflector! :wink:
JurgenG
Mountainbiker

Re: 'officiële' lichten

Post by JurgenG »

Traxer wrote:Fluovestje aandoen. Dan ben je 1 grote reflector! :wink:
Ja, maar daarmee ben je er niet vanaf als je een overijverige politie-agent tegenkomt.
vuulle sliekcoureur
Mountainbiker

Post by vuulle sliekcoureur »

kben wel eens benieuwd om een nachtrit te beleven , vooral na al de lovende commentaren hier . Kvraag me wel af wat er van verlichting en reflectoren op mijn vehikel moet aanwezig zijn om geen last te hebben met de ijverige Torhoutse arm der wet ?? :-k
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

jodelaietie wrote:Na hoeveel km exact komt die spookwegel ? #-o
De Spookwegel zit enkel in de grote tocht.
Het is zone 10 en de eerste offroadzone na de splitsing in Groenhovebos. Hij moet op zo'n 29km zitten.
Net als vorig jaar is er keuze: wie hem wil doen, mag rechts afslaan, de rest gaat rechtdoor op de baan.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Voor de arm der wet volstaat in principe een voor -en een achterlicht. :-D

Persoonlijk vind ik dat je moet gezien worden. 8)
Daarmee bedoel ik niet met een lamp waar heel Torhout en omstreken mee verlicht is maar een fluovestje,arm of beenfluobanden,fluostickers of desnoods ne fluohelm....het valt allemaal op.
Niet dat ik het allemaal heb of dat je daarin zotte kosten moet in gaan doen......
Wat de bikeverlichting betreft moet je eigenlijk een beetje zelf weten.
Met een voor en een achterlichtje zal je niet te veel zien.
Persoonlijk raad ik een LED-light aan(op het stuur).Wat ook goed is,is (minstens eentje monteren op je helm)

Wanneer ik voor mezelf spreek dan moet ik zeggen dat ik voor nen "johny bak" kies.Meerdere lichten vooraan,enkele achteraan,ook de helm wordt goed verlicht en fluo uitrusting.Oja,der zal waarschijnlijk ook nog nen toeter op mijne veloscooter staan.

Ik kan jullie wel zeggen dat ik alles reeds liggen heb van de vorige jaren en dat ik daarin niet meer moet investeren. :wink:
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

veeteeteetje wrote:Wanneer ik voor mezelf spreek dan moet ik zeggen dat ik voor nen "johny bak" kies.Meerdere lichten vooraan,enkele achteraan,ook de helm wordt goed verlicht en fluo uitrusting.Oja,der zal waarschijnlijk ook nog nen toeter op mijne veloscooter staan.
Ons ogen zullen weer zeer doen.... Als je achter een fluo-biker rijdt met een beetje van een lamp op je eigen bike, dan kaatst alles terug.

Dus... zal ik maar met veel licht en mijne zonnebril rijden, kwestie van voorbereid te zijn... #-o
JurgenG wrote:Hoi,

Volgens het verkeersreglement heb je alleen reflectoren nodig als je spatborden hebt !!! (ik weet het, onnozel, maar zo wordt het onderscheid tussen een koersfiets/bike en een gewone fiets gemaakt). Dus, als je geen spatborden voor en achter hebt, is een licht voor en achter voldoende.

De voorbije jaren was dit trouwens het enige wat de dienders ter plaatse naar keken: voor- en achterlicht in werkende staat. Zelfs flikkerende ledjes keurden ze goed, terwijl dit eigenlijk niet mag volgens het verkeersreglement.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Moustache wrote: Volgens het verkeersreglement heb je alleen reflectoren nodig als je spatborden hebt !!! (ik weet het, onnozel, maar zo wordt het onderscheid tussen een koersfiets/bike en een gewone fiets gemaakt).
Merci voor deze deskundige uitleg , je zou een goede rijkswachter zijn , de looks heb je al . :wink:
Dus van die spatborden moet alleen Traxer zich zorgen maken met zijn 2 spatborden , of telt diene plastieken zwieper achter zijn gat niet ?
Ik heb me er trouwens ook zo ene geïnstalleerd op mijne winterbike. Ik vroeg me altijd af waarom Traxer zo "proper" binnenkwam alhoewel hij zeker de plassen niet ontwijkt (Estaimbourg). :wink:
Post Reply