Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

[quote="Hemd wel een bedrijfsfiets kunnen regelen.[/quote]

hopelijk een titanium versie :wink:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Streets wrote:[quote="Hemd wel een bedrijfsfiets kunnen regelen.
hopelijk een titanium versie :wink:[/quote]
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Nee, het is iets in staal geworden. OnOne.
Ik val hier al bijna over de Ti-veloos in mijn garage :P .
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Allez hup, 't was weer bijna zover; deze morgen bijna door een soccer mom in een VW Touareg van mijn fiets gereden. Mevrouw heeft bovendien nog het lef om mij beginnen uit te kafferen terwijl ik voorang van rechts had. Blijkbaar was haar kennis van verkeers borden al even beperkt als haar anatomie kennis want ze suggereerde me ook nog om haar k****n te kussen. #-o

Ne mens zou voor minder krassen beginnen te trekken.
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Toch raar he, die mensen die in een VW Touareg rijden. Da zijn bijna allemaal van die omhooggevallen appels. Op de autostrade ook, rijd je volledig links en hangt er in je gat ene te knipperen met zijn lichten? Negen kansen op tien dat het een Touareg is.

En waarschijnlijk is het dan niet eens hun eigen auto, maar eentje van de zaak. :evil: :evil:

Mojo
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Hier ook een close call. In een straat waar geparkeerd wordt op de rijweg moest één of andere Chanel-del in een zilvergrijze Mercedes een keer of 3 uitwijken voor een tegenligger (die recht van doorgang heeft omdat hij geen geparkeerde auto's in zijn lijn heeft). Omdat ze niet kon wachten moest ze daarvoor dus telkens een gaatje tussen geparkeerde auto's inschieten.
Toevallig reed ik net ter hoogte van haar linkerdeur en ik werd door haar 'deur-dichtdoen' manoeuvers twee keer bijna gesandwiched of op een stilstaand koekblik gemikt. De derde keer ben ik uitgeklikt en heb haar deur een veeg gegeven. Niet fraai, maar als ik niet was uitgeklikt had ik waarschijnlijk op de koffer van een geparkeerde Vento gestoken. Niet omkijken, dikke vinger geven en blijven peddelen. Nu heb ik wel regelmatig iets aan de hand, maar drie keer was nu wel teveel van het goede, zeker zo vlak voor het weekend...
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

MudHungry wrote:Hier ook een close call. In een straat waar geparkeerd wordt op de rijweg moest één of andere Chanel-del in een zilvergrijze Mercedes een keer of 3 uitwijken voor een tegenligger (die recht van doorgang heeft omdat hij geen geparkeerde auto's in zijn lijn heeft). Omdat ze niet kon wachten moest ze daarvoor dus telkens een gaatje tussen geparkeerde auto's inschieten.
Toevallig reed ik net ter hoogte van haar linkerdeur en ik werd door haar 'deur-dichtdoen' manoeuvers twee keer bijna gesandwiched of op een stilstaand koekblik gemikt. De derde keer ben ik uitgeklikt en heb haar deur een veeg gegeven. Niet fraai, maar als ik niet was uitgeklikt had ik waarschijnlijk op de koffer van een geparkeerde Vento gestoken. Niet omkijken, dikke vinger geven en blijven peddelen. Nu heb ik wel regelmatig iets aan de hand, maar drie keer was nu wel teveel van het goede, zeker zo vlak voor het weekend...
=D>
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

[quote="JorisErmens"][quote="MudHungry"]Hier ook een close call. In een straat waar geparkeerd wordt op de rijweg moest één of andere Chanel-del in een zilvergrijze Mercedes een keer of 3 uitwijken voor een tegenligger (die recht van doorgang heeft omdat hij geen geparkeerde auto's in zijn lijn heeft). Omdat ze niet kon wachten moest ze daarvoor dus telkens een gaatje tussen geparkeerde auto's inschieten.
Toevallig reed ik net ter hoogte van haar linkerdeur en ik werd door haar 'deur-dichtdoen' manoeuvers twee keer bijna gesandwiched of op een stilstaand koekblik gemikt. De derde keer ben ik uitgeklikt en heb haar deur een veeg gegeven. Niet fraai, maar als ik niet was uitgeklikt had ik waarschijnlijk op de koffer van een geparkeerde Vento gestoken. Niet omkijken, dikke vinger geven en blijven peddelen. Nu heb ik wel regelmatig iets aan de hand, maar drie keer was nu wel teveel van het goede, zeker zo vlak voor het weekend...[/quote]

=D>[/quote]

moet ge eens door A'pen fietsen :oops:

om de 2 dagen heb ik een bijna aanrijding, meestal met idioten die je eerst voorbijrijden om dan plots nen draai naar rechts te doen.
Die krijgen de middenvinger, en een hoop vuilbekkerij er bovenop (alleen een bus heeft ooit ne sjot gehad-->achterlicht eruit en ikke rap weg 8) )

Uit eigenbelang en overlevingsdrang rijdt ik bijna midden de rijweg bij ontbreken van een fietspad. Pas op het allerlaatste ga ik naar rechts--> zo maak ik zelf een veiligheidszone van ca. 1 meter.
Het ergste moet nog komen natuurlijk...donker en regen! Dan wordt het soms echt gevaarlijk :-?

vergoeding?
ik werk op een openbare dienst en krijg fietsvergoeding, doch beperkt in afstand voor woon-werk verkeer.
Cummul met bus/trein is geen probleem zolang ik kan aantonen dat op de dagen dat ik de tram neem, niet met de fiets ben gekomen. Alles wordt bij ons op pjuter bijgehouden en nagekeken!
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

hoe dikker de bak, hoe meer de pinker een dure optie blijkt...
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

[quote="MudHungry"]hoe dikker de bak, hoe meer de pinker een dure optie blijkt...[/quote]

hoe dikker de bak, hoe hoger het chanel-del gehalte (hoewel ik daar niks tegen heb 8) 8) :lol: ) en hoe gevaarlijker ne pinker voor hun pas geverfde nageltjes
Post Reply