Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Ik geef toe dat ik het topic nog niet gelezen heb, maar hoe zit dat dan als ge ne platte achterband hebt? :oops:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Kinnie wrote:Ik geef toe dat ik het topic nog niet gelezen heb, maar hoe zit dat dan als ge ne platte achterband hebt? :oops:
tja
panikeren en hopen dat je vanaf de plek waar je plat staat online geraakt om dit topic dan door te lezen. :wink:
gewoon effe snelsluiting los, wiel eruit, nieuwe band erop.
Bij mij is het wel zo, dat ik meestal achteraan lek rij..

Streets
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Kinnie wrote:Ik geef toe dat ik het topic nog niet gelezen heb, maar hoe zit dat dan als ge ne platte achterband hebt? :oops:
euch plakken of biba vervngen zeker :lol: ik rij met notubes, 1 x lek op 2 jaar wegens een joekel van een vijs, maar dat is naast de kwestie #-o

er is maar 1 verschil met ee open systeem: de versnellingskabels zitten "vast" aan de rohloff maar die zijn heel simple los te koppelen
internal gearbox: 2 kabels hebben een "bajonet" sluiting en dat is kinderspel om die open en toe te krijgen
external gearbox: losklikken met de grote witte knop
Patrick Van Gossum
Mountainbiker

Cube reaction Rohloff bij Bike2build

Post by Patrick Van Gossum »

Bij Bike2build staat een Cube Reaction Rohloff voor 2200 euro te koop. Prijs lijkt me zeer laag. Zit hier een addertje onder het gras? Is er iemand die ervaringen heeft met Bike2build en dan specifiek het Rohloff model? Andere fietsen met Rohloff heb ik nog niet gezien onder de 3000 euro. Ik heb zelf een Cube en ben er tevreden over en zou willen overstappen naar Reaction met Rohloff als ik mijn fiets verkocht krijg voor een redelijke prijs.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Cube is meestal wel goedkoper, zie ook bike-discount.de
een rohloff systeem enkel betaal je 1100eur gemonteerd, tenzij dat de beursdingen hier ook invloed op hebben ;-)
Wowtre
Mountainbiker

Re: Cube reaction Rohloff bij Bike2build

Post by Wowtre »

Patrick Van Gossum wrote:Bij Bike2build staat een Cube Reaction Rohloff voor 2200 euro te koop. Prijs lijkt me zeer laag. Zit hier een addertje onder het gras? Is er iemand die ervaringen heeft met Bike2build en dan specifiek het Rohloff model? Andere fietsen met Rohloff heb ik nog niet gezien onder de 3000 euro. Ik heb zelf een Cube en ben er tevreden over en zou willen overstappen naar Reaction met Rohloff als ik mijn fiets verkocht krijg voor een redelijke prijs.
lijkt me een heel degelijke fiets voor die prijs, de reaction XT advies prijs is 1399 (nu wel in promotie aan 1196) dus het prijsverschil zit em in de Rohloff en de montage is vrij behoorlijk

voor die prijs zal je moeilijk een betere Rohloff bike vinden dus prijs kwaliteit is dit een goede zaak

btw1: phille dit is een v-brake dus de Rohloff is iets goedkoper dacht ik

btw2: blijkbaar zit die niet meer in het 2009 gamma
phille
Mountainbiker

Post by phille »

nadat ik mijn fiets 2 uur op zijn zij had gelegd en terug wilde vertrekken was het me onmogelijk te schakelen, alles muurvest op gebied van schakelen. Dus box eraf gepakt en met een sleutel effe wat gewrikt en hoppa terug in orde.
Contact opgenomen met Rohloff waar ze niet direct eerdere gevallen hebben gerappotreerd gekregen. Iemand van jullie mss al meegemaakt ? Moet zeggen dat het ondertussen al 2maand geleden is en niet meer is gebeurd ...

PS: amai vant weekend wast weer dikke fun, al die geplooide deraill-dingesse ... en nog steeds niet doorhebben dat schakelen onder volle belasting met een deraill-dingesse niet goed is, eigenljik niet goed voor geen enkel ding alhoewel nog ni echt getest met rohloff
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

phille wrote:nadat ik mijn fiets 2 uur op zijn zij had gelegd en terug wilde vertrekken was het me onmogelijk te schakelen, alles muurvest op gebied van schakelen. Dus box eraf gepakt en met een sleutel effe wat gewrikt en hoppa terug in orde.
Contact opgenomen met Rohloff waar ze niet direct eerdere gevallen hebben gerappotreerd gekregen. Iemand van jullie mss al meegemaakt ? Moet zeggen dat het ondertussen al 2maand geleden is en niet meer is gebeurd ...

PS: amai vant weekend wast weer dikke fun, al die geplooide deraill-dingesse ... en nog steeds niet doorhebben dat schakelen onder volle belasting met een deraill-dingesse niet goed is, eigenljik niet goed voor geen enkel ding alhoewel nog ni echt getest met rohloff
raar ik kan mij herinneren dat ik dit hier ergens op het forum heb gelezen, een dolf op zijn kant en de boel vastgelopen.
ik vermoed zelfs in dit topic, maar ik laat het leespplzier aan u :wink:

Streets
Wowtre
Mountainbiker

Post by Wowtre »

ik heb dit weekend in kampenhout ook nogal wat tandengeknars gehoord, mijn maat trok zijn voorderrie scheef door de modder die eraan vast zat (hij is aan het sparen voor een rohloff)

ikke natuurlijk geen enkel schakelprobleem :-D :-D een techniek die hier goed vanpas komt is om op een moeilijke plaats efkes te surplassen, superklein schakelen en zonder probleem verder bollen om dan stillekes aan terug hoger te schakelen

op enkele punten van het parcours moest ik er toch ook af soms door de file, en twee keer door een doorslippend achterwiel daar kan zelfs een rohloff niks aan verhelpen
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

Zo mannen..

Ik heb de Rohloff nu 5 maanden en heb er 3000 km mee gereden .Al meerdere marathons mee gefietst en kan alleen maar zeggen.....PERFECT.Ik zou geen negatief puntje kunnen vinden van de Rohloff .Modder , zand , regen , stof alles, maar dan ook alles gaat makkelijk .Totaal geen schakel probleem ondervonden .De eerste maand was het even wennen met het draaien op het stuur maar al snel gaat ook dat van zelf zonder erbij te hoeven denken . Ook het loshalen van het achterwiel is een fluitje van een cent .De eerste paar keer zit je nog een beetje te klooien , maar nu duurt het niet langer dan een wiel met een gewoon schakel systeem .Ik heb het Rohloff systeem met een ketting spanner en ook dat bevalt mij prima.De ketting blijft er perfect op liggen en de spanner doet goed zijn werk . Mijn fiets , van Rosevesand , bevalt in zijn geheel ook prima. Mocht er iemand ook een Rohloff hebben ....kijk dan even op de site van Roseversand....koop je hier een fiets met bv XT , dan kan je deze GRATIS ruilen voor een Rohloff....ik zou niet weten waarom je dat niet zou willen !!!
Veel fiets plezier voor het jaar 2009
Frits
Post Reply