Wat als product niet op dopinglijn.be vermeld wordt?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

Sunn toch,
Je denkt overal verstand van te hebben, wel van geneeskunde alvast niet, dus zou er mensen maar niet al te veel raad over geven. Natuurlijk, op een forum mag iedereen zijn gedacht zeggen, maar toch liever niets zeggen dan iets zeggen waar je niets van kent.
Je raadt zelf het smeren van Voltaren aan en laat dat zalfje nu ook tot de NSAIDs behoren, net zoals ibuprofen en diclofenac. En wees gerust dat zijn geen zware geneesmiddelen en mogen zonder problemen genomen worden. Als de pijn aanhoudt, orthopedist raadplegen en die zal je wsl depomedrol inspuiten. Vaak mag je trouwens met ontstekingen blijven fietsen, zelfs met pijn...
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

Ik raad de corticosteroïden pas aan in tweede instantie. Ik zou eerst voor ibuprofen gaan, maar dat is volgens jou al een doodzonde. Maar apranax, een naam die je waarschijnlijk eens ergens horen vallen hebt, behoort wel tot dezelfde klasse als ibuprofen, namelijk de arylpropionzuurderivaten. Dus laat medisch geschoolde mensen aub babbelen over medische zaken en geen mensen die geen scholing ervan hebben!
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

apranax
Als je maag ertegen kan tenminste.
WouterDM
Mountainbiker

Post by WouterDM »

Kamillethee is een natuurlijke ontstekingsremmer - misschien niet te zuipen, maar wel gezond dus ;-)
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

mikke wrote:

Laat de prullen zoals Harpadol en Traumeel maar en ga aub niet op een forum op zoek naar raad ivm geneesmiddelen. Voor ontstekingen kan je grijpen naar corticosterioden (vb Medrol): is wel efficiënt maar staat op dopinglijst. Dit zou ik pas nemen in tweede instantie. voor de eerstelijns behandeling grijpen we eerder naar NSAIDs zoals ibuprofen. Ook Voltaren behoort tot deze klasse maar zou eerder niet voor een gel gaan.
Waarmee ben je dan bezig? #-o #-o #-o
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Nu we over 'doping' bezig zijn, word er eigenlijk zowieso gecontroleerd ?
Misschien op een wereldbeker maar nationaal ?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Hemd wrote:Nu we over 'doping' bezig zijn, word er eigenlijk zowieso gecontroleerd ?
Hemd; ikzelf heb nog nooit controle gehad #-o Volgens mij is het enkel op BK (bk marathon zelfs géén controle!) het podium en dan willekeurig nog drie ofzo. Soms staat het geel busje ook wel eens bij een flanders cup, benelux cup of strandrace. In marathons heb ik ook nog controle gezien, dat is er mss wel voor het podium. Het niveau dat ik rijd is helemaal geen wereldbekers ofzo, dus buiten competitie zullen ze mij wel niet controleren. Maar in vijf jaar competitie en na toch al redelijke uitslagen behaald te hebben nog nooit controle gehad, vind ik toch maar magerkes :bounce:

Over al die moeilijke woorden hier boven; ik houd het wel bij ijs, voltaren, rust en stretching!
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Hemd wrote:Nu we over 'doping' bezig zijn, word er eigenlijk zowieso gecontroleerd ?
Ze stonden twee jaar geleden ook op de Hagelandse Chrono. Bijvoorbeeld.

En die gast aan de streep wilde maar niet snappen dat de volgorde van aankomst daar niet per sé die is van de snelste eerst en de traagste laatst. Alhoewel we toen van die traagste laatst wel redelijk zeker waren :lol:
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

:lol:

Naar het schijnt kunnen ze ook gewoon in de fitness binnenvallen en u dwingen van een plaske te doen. Al gebeurt ook.(niet bij mij).
Bon, vind dat allemaal wel verregaand.
Big brother is watching you.
Kwestie van wat staatsgeld te verspillen aan dopingcontroles op de Hagelandse Chrono, goe bezig.
Ze doen maar, als ze willen pis ik met plezier hun hele gele bus onder.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Hemd wrote::lol:

Naar het schijnt kunnen ze ook gewoon in de fitness binnenvallen en u dwingen van een plaske te doen. Al gebeurt ook.(niet bij mij).
Bon, vind dat allemaal wel verregaand.
Big brother is watching you.
Kwestie van wat staatsgeld te verspillen aan dopingcontroles op de Hagelandse Chrono, goe bezig.
Ze doen maar, als ze willen pis ik met plezier hun hele gele bus onder.
zo ver gaan ze niet. Als ze een fitness binnenvallen, dan gaat het vaak om de uitbater en personeel te checken. Vaak gaat er dan al lang een gerucht rond, gevolgt door een anoniem telefoontje.
klanten worden zelden lastiggevallen.
als dat gebeurd, zijn het vaak die overmaatse kleerkasten.... en dan vaak op powerliftingwedstrijden enz...

dus als klant moet je geen bang hebben.

controles op de mtb :
wel, tis mij opgevallen dat daar wel bijzonder weinig gecontroleerd word (nooit is bijna het correcte woord)
de juniors op de weg worden herhaaldelijk lastiggevallen op een seizoen.... in verhouding zeer veel zelfs.
kben ervan overtuigd dat wanneer ze dat moesten doen, er lijken uit de kast vallen - ook al is de meerderheid correct.

anderzijds heeft dat ook een reden : er gaat bijzonder weinig geld om in de mtb sport. tests zouden voor de Bond meer kosten dan alle wedstrijden samen op een seizoen opbrengen.
Post Reply