02-11-08 Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

uncle sam wrote:
clubje wrote: Sommige passages waren echt NIET te berijden, zelfs niet door een pro!
Mmm, nu voel ik mij dus beter als een pro :-?

:wink:
bijvoorbeeld:

net na de passage bij de snelweg moest je nog ffkes op de begane grond rechtdoor, en dan een 90 graden bocht in het veld naar links naar de rijbaan.
Na die bocht, die 40 tal meter in het veld...als je echt rechtdoor ging (dus niet naast het parcour rijden) daar kon zelfs Sven Nys met zijn techniek niet over...
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Daar heb je wel gelijk in.Over dat stukje land zal niemand wel doorgereden hebben.Velen hebben het geprobeerd maar moesten vroeg of laat toch afstappen.Nu over die 40 meter hoor je mij niet klagen.Ik vind dit hetzelfde dan wanneer je van het strand moet.Daar moet ook iedereen van de fiets al heb ik daar wel een sterk staaltje gezien van Uncle Sam die mits wat meer parcourskennis daar zeker moet kunnen doorrijden zonder afstappen.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Uiteraard ben ik hier gisteren ook geweest, en vertrokken met Lisalised en Kleine Plateau, we hebben zelfs nooit in Lisa haar wiel kunnen starten.

Dan maar wijselijk besloten om haar te laten rijden en ons niet te storen aan dat jong geweld. Chapeau trouwens voor ons Lisake =D> =D> =D>

Voor de rest, tot aan de eerste bevoorrading supermooi parkoer vooral dat stuk in de duinen vond ik prachtig :bounce: :bounce: , na het buffet ietskes meer modder maar eigenlijk viel het allemaal nog mee. We hebben al erger meegemaakt.

Het stuk na de tweede stop was voor mij echt wel "zwaar", 'k heb daar serieus 't venteke met den hamer tegengekomen. :evil:

Dan op het gemak naar den aankomst, niet al te lang moeten wachten om de fiets af te spuiten, een warm doucheke.

Nog een aprèske dat er mocht :drunk: zijn en om 14.30uur thuis van een hèèl aangename bikevoormiddag.

Choufkes, bedankt en tot volgend jaar =D> =D> =D>
bougie het genie
Mountainbiker

Post by bougie het genie »

Om te beginnen wil ik de organisatie een proficiat wensen met de goede organisatie van hun tocht. Daar ik maar de 44km heb gereden door tijdsgebrek en de hoge alcoholspiegel van den avond ervoor vond ik dat deze afstand er toch redelijk goed bijlag, en dit zonder al te veel van de fiets te moeten. Maar ik kan het wel geloven dat bij de grotere afstanden er wel enkele ambetante stroken tussenzaten. Maar wat wil je...na een ganse zaterdag water gieten. De weergoden blijven het altijd voor het zeggen jongens.

Tot een beetje laters
Bougie
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

veeteeteetje wrote:Daar heb je wel gelijk in.Over dat stukje land zal niemand wel doorgereden hebben.Velen hebben het geprobeerd maar moesten vroeg of laat toch afstappen.Nu over die 40 meter hoor je mij niet klagen.Ik vind dit hetzelfde dan wanneer je van het strand moet.Daar moet ook iedereen van de fiets al heb ik daar wel een sterk staaltje gezien van Uncle Sam die mits wat meer parcourskennis daar zeker moet kunnen doorrijden zonder afstappen.
Das voor volgend jaar é ;-)
Was mijn eerste en zeker niet de laatste deelname aan deze Choufkes tocht.
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

clubje wrote:
uncle sam wrote:
clubje wrote: Sommige passages waren echt NIET te berijden, zelfs niet door een pro!
Mmm, nu voel ik mij dus beter als een pro :-?

:wink:
bijvoorbeeld:

net na de passage bij de snelweg moest je nog ffkes op de begane grond rechtdoor, en dan een 90 graden bocht in het veld naar links naar de rijbaan.
Na die bocht, die 40 tal meter in het veld...als je echt rechtdoor ging (dus niet naast het parcour rijden) daar kon zelfs Sven Nys met zijn techniek niet over...
da was ook t'enigste stukje waar ik voet aan de grond heb gezet (en ééne keer op mien buuk nor beneden in de schorre)
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

Voor zo'n vettig en prettig ritje kan je best opteren voor modderbandekes .
Mijn schwalbe black shark mud's 1,5 waren ideaal . :-)

2,2 bar front and back and you fly trought the mud like it's nothing !! :P

thats the way aha aha i like it !! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

eenmaal 40m wandelen of aan het einde van het strant en stapke doen is toch niet erg . Voor de rest was het RIEN . =D>
tonyd
Mountainbiker

Post by tonyd »

Ik heb mij wree goed geamuseerd, den après was ook dik in orde en zeer goede organisatie. Ik zou de tweede bevoorrading wel iets verder leggen. Voor de rest SUPER!! :wink:
gulleke
Mountainbiker

Post by gulleke »

super tochtje. =D> =D> =D>
eerst op de boane van Nieuwpoort naar Middelkerke.
Dan tochtje van 72 km gedaan , daarbij op 100 m van mien deure gepasseerd (die vettige strook in de lus van nieuwpoort is het verlengde van mien hof) :lol: :lol: :lol:
Twas zwaar; heel zwaar zelfs al kendi ik 90% van het parkours en kon ik dus heel goed doseren. Kon mijn name bijna nie meer herinneren in de sporthal van Middelkerke. #-o Up en tende was ik.
Na 4 chouffkes en wa warme honden de moral were bij mekaar geskart om terug naar Nieuwpoort te biken.
Heb nog even langs het crossparkours aan de duinenweg gereden (was oorspronkelijk de bedoeling om deze ook nog even mee te pikken) even getwijfeld en het dan toch maar verstandelijk links laten liggen.
Na 98 km moe maar voldaan gearriveerd .
Eerst douchke gepakt en dan me velooke een verwenbeurt gegeven ! Hij had het verdiend verdomme, want ik had in tegenstelling tot vele anderen weinig last van de mud. Af en toe een flinke fakke al rijdend van tussen de maguras gehaald maar de wielekes en de mechaniek zijn altijd blijven draaien. En de beentjes ook natuurlijk.

Merci velo...Merci choufkes.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Mijn memoires van gisteren: de aanloopfase naar het strand genoten van een schoon poepke, als laatste de dijk afgevlogen langs de talud, en als 50m ver op het harde strand had ik al een gat van 100m =D> =D> . De rest van de tocht ben ik vergeten.

of toch niet: vlot berijdbare singeltracks in de duinen, vlammen langs de vaart, een prachtig parcourske - slingerend op en neer - op de schorre waar geen einde aankwam, , hier en daar een weidedoorsteek - I love it.

Jammer dat de winter een weekend te vroeg begonnen is :evil: . wanneer zijn de zomertochten er weer?
Post Reply