Wat als product niet op dopinglijn.be vermeld wordt?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Qube wrote:
staat het niet op de lijst , dan valt het NIET onder de dopingwetgeving.
Dat zou ik niet te luid roepen... :wink:
Heb jarenlang competitie gedaan, en zolang het niet op de lijst staat, dan mag je het pakken....... Daar kan je niet voor gestraft worden.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Brunox wrote:
Qube wrote:
staat het niet op de lijst , dan valt het NIET onder de dopingwetgeving.
Dat zou ik niet te luid roepen... :wink:
Heb jarenlang competitie gedaan, en zolang het niet op de lijst staat, dan mag je het pakken....... Daar kan je niet voor gestraft worden.
Da zal Leukemans mss ook gedacht hebben he, ge ziet het wel.
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Daar zat wel écht een reukske aan hoor :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

viperke wrote:
Brunox wrote:
Qube wrote: Dat zou ik niet te luid roepen... :wink:
Da zal Leukemans mss ook gedacht hebben he, ge ziet het wel.
Het geval Leukemans was een afrekening binnen de ploeg, onder impuls van de leiding.
het was hen zeer zwaar gevallen dat Leukemans zich uitliet in de pers over zijn niet Tour-deelname terwijl hij zijn beste seizoen had en in bloedvorm verkeerde. In de plaats namen ze Piet snot mee die na 6 dagen het voor bekeken hield.
ze hebben hem onder druk gezet en afgedreigd, maar hij zweeg niet...
met het gekende gevolg.

nog iets : heel de ploeg gebruikte dat produkt. Seargeant zei, dat ze nu weten dat de het team dat NIET MEER mogen geven omdat het positief blijkt te zijn. Wel vreemd dat juis tdat interview een paar uur later al van het scherm verbannen was... vreemd ook niet, wat Coecke is een zeer machtig man en beheerder van de nationale loterij en heeft een stevige hand in de media.
Waarom werd Leukemans zijn staal naar Duitsland gestuurd en niet hier, en van de rest van het team tijdelijk de interne controles gestaakt werden? omdat ze wisten dat Duitsland het enige labo is met de vereiste apparatuur inzake dit type controles.
Opvallend was ook dat men een korte periode weinig wedstrijden reed. Intern hette dat 'herbronnen voor de komende wedstrijden' ja hallo....

en ze wilden van Leukemans af. een gewoon ontslag had hen veel geld gekost wegens kontraktbreuk, dus flikten ze hem. de arts was ook niet toevallig rond het WK de laan uitgestuurd... omdat die tegen de leiding ageerde vanwege de praktijken.
tot daar de zaak Leukemans.

ik kan alleen zeggen dat Bjorn een zeer integer en correct man is, als mens EN als renner. En die opkomt voor zijn standpunt en rechten als mens en renner.
helaas kunnen ze daar niet zo goed tegen.
Leukemans is terecht onschuldig, maar ze hebben zijn carriere deels verbrand met opzet.

ik kan er een serieus boekske over opendoen wat dat team betreft en hun manier van werken (vroeger was het nog veel erger) maar dat is niet aan de orde.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Dus al ze morgen alle "verboden medicatie" op de markt brengen onder een nieuwe naam (bv. generische producten) dan mag je het ineens wel pakken omdat het niet op de lijst staat?

Volgens mij is het toch veiliger om bij medicatie die niet op de lijst staat de bijsluiter erbij te nemen en de substantie te controleren op verboden stoffen of niet.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Qube wrote:Dus al ze morgen alle "verboden medicatie" op de markt brengen onder een nieuwe naam (bv. generische producten) dan mag je het ineens wel pakken omdat het niet op de lijst staat?
de zaken niet uit de context brengen... zo simpel gaat dat niet.

de produkten op de lijst zijn vermeld aan de hand van de SUBSTANTIES.
anders kunnen ze er even goed een pakje pureepoeder opzetten :wink:

de meeste ontstekingsremmers staan niet op de lijst / niet positief. - met uitzondering van diegene die corticoiden bevatten.

en ja.. het zomerseizoen is gedaan. zelfs al neem je nu een ontstekingsremmer met een positieve substantie en je doet geen wedstrijden, kan het geen kwaad.
in een fabriek staan meer positieve gevallen (drugs en medicatie met stimulierende substanties) dan in heel de sportwereld samen :wink:
en je bent geen prof die buiten competite getest word.
je hoeft je enkel uit wedstrijd te houden als je zulke medicatie neemt. (arts zal daar ook op drukken)
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

sunn xtreme wrote:eerste een dag of 4-7 rusten, intussen ontstekingsremmers nemen en insmeren.
als je gaat rijden :
zadel een tikje lager zetten, kleine versnelling, en max een uurtje fietsen.
beter nu weinig en sneller ervan af, en nadien weer meer opbouwen.

Harpadol (2 per dag) en Traumeel (3 per dag) innemen en voltaren of emulgel aansmeren.
geeft veel meer effect dan dat mager zalfje.

harpadol en traumeel zijn ook meer homeopatisch gebaseerd, doch is de werking ervan veel effecienter dan die zalf die je nu hebt.
combineer met Voltaren of emulgel zalf.
Laat de prullen zoals Harpadol en Traumeel maar en ga aub niet op een forum op zoek naar raad ivm geneesmiddelen. Voor ontstekingen kan je grijpen naar corticosterioden (vb Medrol): is wel efficiënt maar staat op dopinglijst. Dit zou ik pas nemen in tweede instantie. voor de eerstelijns behandeling grijpen we eerder naar NSAIDs zoals ibuprofen. Ook Voltaren behoort tot deze klasse maar zou eerder niet voor een gel gaan.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

mikke wrote:
sunn xtreme wrote:eerste een dag of 4-7 rusten, intussen ontstekingsremmers nemen en insmeren.
als je gaat rijden :
zadel een tikje lager zetten, kleine versnelling, en max een uurtje fietsen.
beter nu weinig en sneller ervan af, en nadien weer meer opbouwen.

Harpadol (2 per dag) en Traumeel (3 per dag) innemen en voltaren of emulgel aansmeren.
geeft veel meer effect dan dat mager zalfje.

harpadol en traumeel zijn ook meer homeopatisch gebaseerd, doch is de werking ervan veel effecienter dan die zalf die je nu hebt.
combineer met Voltaren of emulgel zalf.

Laat de prullen zoals Harpadol en Traumeel maar en ga aub niet op een forum op zoek naar raad ivm geneesmiddelen. Voor ontstekingen kan je grijpen naar corticosterioden (vb Medrol): is wel efficiënt maar staat op dopinglijst. Dit zou ik pas nemen in tweede instantie. voor de eerstelijns behandeling grijpen we eerder naar NSAIDs zoals ibuprofen. Ook Voltaren behoort tot deze klasse maar zou eerder niet voor een gel gaan.

zulke raadgeving zou ik absoluut negeren !!

Het gaat hier over een lichte ontstekingsvorm, mogelijk eerder een vergevorderd irritatie op de pees. dan zijn de homeopathische gerichte producten (oa traumeel en harpadol) zeker een goede oplossing in combinatie met de nodige verzorging.

De corticosterioden staan al heel veel jaren op de lijst.
ik weet niet waar jij het haalt, maar verstand van sport EN verzorging heb je in GEEN GEVAL !!!
er zijn heus wel andere produkten die even efficient en effecienter zijn dan waar jij mee komt aanwaaien.
en in dit stadium zijn die zaken niet aangewezen.

Ingeval van ontsteking kan in overleg met de arts overgegaan worden op inspuiting van bv traumeel (die werkt actief en effecient) en een toediening van bv apranax. er zijn nog andere medicijnen die ervoor kunnen dienen zonder een positief geval te worden.

dat de jongen het vraagt, is vermoedelijk omdat hij competitie doet, en het zo eerlijk mogelijk wil houden. In bepaalde gevallen moet men medicijnen gebruiken waar je wel positief van bent, maar dan moet je de dicipline opbrengen van die periode uit competitie te blijven.

het effect van cortisteroids is dubbel : enerzijds remt het de ontsteking, anderzijds VERDOOFD het (pijnremmend). de genezing gebeurd heus niet zo snel dan als dat gevoel laat geloven. het risico op hervallen blijft dan ook vrij groot.
de beste zaken zijn in feite, produkten die de ontsteking effecient aanpakken maar het werkelijke gevoel niet verdoezelen. een pees heeft weken nodig om te herstellen en je dient met beleid weer op te bouwen.
met pijnverdovende zaken, ga je te snel te werk en je zit - voor je het weet - met grotere problemen.
corticoiden en cortisteroids hebben verder ook een redelijk negatief effect op de spieren.
en dat heb ik niet uit boekjes.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Merci van jullie vakkundig antwoord Sunn en Cube! Voorlopig houd ik het bij voltaren-gel en wat ijs leggen. Stretchen is toch absoluut te mijden denk ik ?

Pilletjes als traumeel en kweet ni wa nog, laat da maar zo, ik vind zelfs ijzer- of vitaminesupplementen al zonde als k daaraan moet vd dokter :bounce:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

stretchen is goed. bij irritatie of ontsteking gaan vaak de spieren in een verkrampte vorm staan. er blijft vaak altijd wat spanning opzitten, ook als je ligt.

dus doe een aantal stretch oefeningen, voor boven en onderbenen (niet veren).
voorzichtig aanpakken, met beleid. paar maal per dag een paar reeksen.
het helpt de spieren soepelder te houden en ook de pees komt onder minder spanning / druk te staan, wat de genezing bevorded.
Post Reply