08/11/08 Vlamertinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ik zie deze ook wel zitten voor volgende week zaterdag.
Bij mijn weten heb ik deze tt nog hooit gereden :oops: :oops: (Heb er geen reden voor),maar al heel wat goeie commentaren gehoord over deze tt.
Daar ik pas in de namiddag kan starten zal het waarschijnlijk maar de 50 worden maar zondag staat dan ook een "koninginnerit" op het programma.

Zet alvast maar een "vedetje" of een "lefke" meer koele voor vtt-tje :wink:
kampioen
Mountainbiker

Post by kampioen »

Jullie spreken altijd over de 50 en 70 km maar heb je geen beetje uitleg
van de 30 km ?
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

wij komen volgende zaterdag af met 3 bikers uit het verre Berlare,
hebben al enkele tochten in de streek gereden, benieuwd naar deze tocht,
blijkt zeker de moeite waard te zijn,
tot volgende zaterdag :-)
Duvelbiker (noW)
Mountainbiker

Wat meer info...

Post by Duvelbiker (noW) »

Elk zijnen goeiendag,

Net terug van de 70 gereden te hebben en al meteen beslist om morgen nieuwe bandjes te leggen. Het modderseizoen is begonnen! Toch wel heel hard genoten en we hopen op weer als vandaag!

Om op jullie vragen te antwoorden:
- voor de 70 kan je starten tot 14u, hoewel je beter iets vroeger start, vorig jaar kwam de laatste in het donker binnen :-? .
- Vanuit Vlamertinge wordt idd vertrokken naar Poperinge, met enkele nieuwe lussen tot Abele (bevoorrading). Hier trekken de 50 en de 70 de oude spoorwegbedding op richting Cats, met aansluitend de 1e Beklimming van de Cats (de 70 km beklimt deze berg 3x), om dan via de lange (lees: lastige) kant van de zwarteberg richting Westouter (bevoorrading 2/3) te trekken, om dan via Reningelst, Brandhoek naar Vlamertinge te rijden.
De 30 gaat vanuit Abele naar 'De groten onze heere' om dan tussen reningelst en poperinge terug te keren naar het thuisfront.

De belangrijkste veranderingen liggen in Poperinge (wegwerkzaamheden, jawel!) en Abele (nieuwe bevoorradingsplaats). Daarom maken we een extra lus om extra offroad te doen. Totaal dus 3 km bij voor de 3 tochten, maar volgens ons zeker de moeite waard! (anders zouden we het niet doen!)

Dusja, het is al aftellen! De 55 km (jawel, 55 zal meer de realiteit zijn dan de eerst aangegeven 50 km - exacte cijfers aan de start) zal niet te onderschatten zijn, de 33 km is volledig vlak maar modderiger, dus ook weer lastig en de 70 wordt een echte uitdaging. In deze laatste tocht zitten de meest technische lussen, de zwaarste beklimming (op het eind 23% steil ), en sommige stukken waarvoor een mountainbiker echt uit zijn kot komt!

PS: Ik heb niet meer info over de 33 km omdat een andere groep hem uitpijlt...
Duvelbiker (noW)
Mountainbiker

Re: 08/11/2008 Vlamertinge

rdecoene wrote:Heb hier iets van opgevangen, maar weet er verder niets over. Ik was geintresseerd maar had graag meer info gehad. Zijn er mensen die meer weten?

Groetjes
Stel gerust je vragen... of bekijk het forum van vorig jaar. Verder kan ik je doorverwijzen naar http://www.mtbvlamertinge.be... voor de flyer en wat foto's van waar en hoe en wie :wink:

noW
woeslie
Mountainbiker

de 50 zal genoeg zijn !?

Post by woeslie »

Inderdaad dit is een zeer mooie tocht, heb deze en zowat alle andere tochten in de streek reeds meerdere jaren gereden.

Hopelijk blijft het een beetje droog zodat we alle klimmetjes kunnen naar boven rijden en het geen "wandeltocht" wordt.
Wij zijn zeker weer van de partij met enkele "100km-rijders".
Den Tourist
Mountainbiker

Post by Den Tourist »

Ja wij komen zeker af voor het 4de jaar op rij naar deze prachtige tocht! Dit is mijn lievelings parkoer!!! :P Volgens mij de mooiste toertocht!

Dus zaterdag komen we met 2 (normaal met 3 ma de ene kan niet) af!

Hopelijk regent het niet en licht het niet te modderachtige want het is al zwaar genoeg!

Greetz Abeele
Vuul Ventje
Mountainbiker

Post by Vuul Ventje »

Als de 50km. 55km. wordt; verandert de 70 dan naar 75km.? :oops:
Duvelbiker (noW)
Mountainbiker

Vuul Ventje wrote:Als de 50km. 55km. wordt; verandert de 70 dan naar 75km.? :oops:
Nie echt, de 50 km was er vorig jaar al meer en de 70 km was er vorig jaar iets minder... De gegevens moeten heel vroeg doorgegeven worden aan de bond, kwestie van de boekskes te kunnen drukken, maar meestal gebeuren er nog wel aanpassingen, soms wel eens last-minute als het parcours er bv. te zwaar zou bijliggen, maar heel groot zijn die aanpassingen in kilometers nooit...

noW
Last edited by Duvelbiker (noW) on Mon 03 Nov 2008 20:43, edited 1 time in total.
bosdevil
Mountainbiker

08/11/2008 Vlamertinge

Post by bosdevil »

nog nooit de catsberg gedaan , lijkt me leuk =D> =D>
Post Reply