02/11/08 Zwalm

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
unitas
Mountainbiker

tt zwalm

Post by unitas »

dessie wrote:De betalende fietsparking vond ik erover. Waarom persé daar nog een paar € uitpersen? Andere TT kunnen het gratis en beter...
dit is naast de kwestie, wie geen cent over heeft voor het bewaken van zijn fiets, moet dat zelf weten,

je kan toch niet verwachten dat de organisatoren plaats voorzien voor de 1141 deelnemers hun fiets in de gaten te houden...

al jaren een klasse organisatie, en telkens een gewijzigde omloop die fris oogt... waarin een kleine club GROOT kan zijn

minpunt het afspuiten, maar het was dan ook superplak op de omloop.

de beste stuurlui....
molenbiker
Mountainbiker

Post by molenbiker »

1141 x dank voor u deelname , volgende keer zorgen we voor meer waterslangen natuurlijk zat het slechte weer ervoor het meeste tussen zo'n modderstroom
MaC'Red
Mountainbiker

Re: tt zwalm

Post by MaC'Red »

unitas wrote:
al jaren een klasse organisatie, en telkens een gewijzigde omloop die fris oogt....
Ik ga nu niet beginnen muggeziften maar voor mijn part was het parcours wel 95% indentiek aan de rit met pinksteren, de zwalmparel TT dus.

MaC'Red 8)
MaC'Red
Mountainbiker

Re: tt zwalm

Post by MaC'Red »

unitas wrote:
al jaren een klasse organisatie, en telkens een gewijzigde omloop die fris oogt....
Ik ga nu niet beginnen muggeziften maar voor mijn part was het parcours wel 95% indentiek aan de rit met pinksteren, de zwalmparel TT dus.

Van de bike wash had ik geen last, de wachttijden !! iedereen wil dat zijne bike er weer proper uitziet hé na zo'n bagger rit en daar kruipt dan idd wat meer tijd in dan normaal, dus dan neem ik er die wachttijden er graag bij

MaC'Red 8)
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Vandaag ook vertrokken voor de 50km en na da klimmetje direct die modderstrook en moest plots remmen voor degene die voor mij reed en op de grond :lol:

Direct goe vettig om te beginnen :-D ,dan op sommige stukken toch iets te erg modder waardoor meer slippen was dan rijden ,maar allé we klagen niet

Bevoorrading wa laat en mss wat weinig keus ,maar lekkere soep en AA drink is altijd goe

Pijlen waren goed,parcours ook goed ondanks de modder

Maar mits ik al Zele en Stekene in de benen had toch ook aan de bevoorrading voor de 25km gekozen waardoor ik een 42-43km op de teller had

En idd grotendeels zelfde van Pinstermaandag ,alleen vettiger
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

iemand een hoogteprofieletje?
rolling stone
Mountainbiker

Post by rolling stone »

vandaag ook vertrokken voor de 50 km en me goe geamuseerd, prachtige tocht.na de bevoorading gekozen om de 35 kms te volgen wegens tijd gebrek toch nog 48 km op de teller.
jammer vond ik hier het late in inschrijvingsuur(8:30)met als gevolg de opstoppingen in het begin
Rohnny
Mountainbiker

Post by Rohnny »

Gisteren mijn eerste VTT van het seizoen gereden en deze was meteen een voltreffer. Organisatie, bepijling, bevoorrading, douches: OK. Aan de bikewash was het inderdaad lang wachten, maar dat lijkt me logisch in deze baggeromstandigheden. Iedereen die de moeite doet om zo lang aan te schuiven, wil zijn fiets dan ook zo proper krijgen.
Ik twijfelde tussen de 35 en de 50 km. Door de vrij zware aanloop (modderbeklimmingen!) heb ik de eerste lus van de 50 niet gedaan, maar gaande weg voelde ik beteren en heb ik voor de rest de grote omloop gevolgd. Er volgden nog wel enkele moeilijke stroken, maar geen probleem. De laatste 10 km telkens goed kunnen aanzetten bij de beklimmingen.
Voor mij is het geen probleem dat het parcours grotendeels onveranderd is tov vorige edities. Nog meer dan dat, zou ik zeggen.
En ja, soms moest men van de fiets, maar je weet dat het zaterdag veel heeft geregend en je weet dat je gaat fietsen in een heuvelachtige streek.
Dan weet je toch ook dat afstappen soms onvermijdelijk is.
Het tempo moest af en toe in een afdaling fel zakken want met prikkeldraad als afsluiting en een pad niet veel beter dan mijn stuur, kies ik liever voor zekerheid. Al bij al een geslaagde tocht.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Zondag als één van de allerlaatsten om 10u30 gestart voor de 50km.
Door de wandeltocht even moeten zoeken om parking te vinden.

Tijd om op te warmen was er niet, direct een steil klimmetje gevolgd door een zware modderstrook, kleverige zware modder ....
De trend was gezet, dit ging een loodzware tocht worden.
Een goeie test voor mijn nieuwe Smart Sam achterband en de nieuwe Rohloff ketting olie.

'k Ben zeker geen modderfan maar onder een zalig zonnetje kan het me niet veel schelen. 'k Vind het een uitdaging om overal te kunnen blijven fietsen. Het was goed te zien dat er reeds 1000man gepasseerd was maar
op 2 stroken na, toch overal doorgeraakt, af en toe wel eens een voetje moeten zetten. Zoveel mogelijk de plassen opzoeken om de banden te reinigen was het motto. Ook 2maal in een afdaling tegen de grond gegaan zonder erg,één keer 2m dieper beland bijna in de gracht, pfff...

Na de eerste splitsing lange tijd alleen gereden, dan in het spoor geraakt van een duo, aan de bevoorrading bleek het vader en zoon te zijn, de moeder was er namelijk ook. De wasmachine zal het zwaar te verduren gehad hebben gisterenavond :-)
Bevoorrading was dik in orde : water, sportdrank, soep, koeken,... dat er hier nog over geklaagd wordt, begrijp ik niet... #-o Alleen vond ik het een beetje laat , pas na 30km!

De laatste 25km iets minder zware stroken maar meer hoogtemeters die serieus begonnen te wegen. Onverwachts nog een extra bevoorrading na 43km. Op 15km van het einde een oudere biker in Eddy Merckx outfit ingehaald, die nog serieus goed uit de voeten kon. Op de Molenberg plaatste hij een versnelling die ik enkel nog op TV heb gezien, ik stond precies geparkeerd, straf... even uitleg gaan vragen. Bleek het een oud renner te zijn (Rafhael Constant), uit de tijd van Freddy Maertens, Herman Van Springel, paar keer Belgisch kampioen op de piste.
Toch straf op je 60j na 3u in de modder ploeteren nog zo'n versnelling plaatsen, ik hoop dat ik binnen 30j nog hetzelfde kan presteren [-o< [-o< [-o< [-o<

Aan de afspuitstand lang moeten wachten, genoeg spuiten maar iets te weinig druk om snel de kilo's modder eraf te krijgen

Die Smart Sam en de Rohloff olie hebben de test goed doorstaan, ketting bleef soepel lopen tot het einde, Smart Sam bolt super, veel grip en lost de modder goed. Modder rond de v-brakes viel goed mee, meeste modder hoopte zich op rond de braket en voorderailleur.

Conclusie :
Heel mooi parcours (kwam me wel bekend voor :-k ) met een paar stroken bergop die niet te rijden waren.
't valt me wel op dat er nu niemand klaagt over te veel asfalt :lol:
Bepijling voldoende (1 keer verkeerd gereden) en al de rest tip top in orde =D> =D>
Molenbikers, bedankt en tot volgend jaar

Heeft iemand de hoogtemeters de 50km?

Nog de cijfers : 55km - 18,3avg -3u2min
Last edited by Triple-T on Mon 03 Nov 2008 22:15, edited 1 time in total.
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

Ik heb gemengde gevoelens over deze rit. Voor kleurenblinden zoals ik was de bepijling al amper zichtbaar, maar ik ben niet de enige geweest de verkeerd is gereden!! Ik heb een héle hoop mensen horen klagen over de bepijling! Zelfs mijn kameraden zijn verkeerd gereden op een splitsing. Bovendien verwacht je kruispunt of T-splitsing een pijl, maar daar waren ze soms onvindbaar... Aan de modder kan men natuurlijk niet doen, maar de eerste bevoorrading was voor zo een ondergrond wel erg ver... Ik ben aan de 50 begonnen, en vlak voor de bevoorrading gekozen voor de 35 (samen met een vrouw van de kanten van Oostakker), en ik zat toen al over de 36 km. Aan de finish had ik bijna 53 km... Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met een douche en een halloweenkoek !!

De bevoorrading was wel een beetje pover...

Alleszins toch bedankt voor de rit en hopelijk tot volgend jaar, Molenbikers!
Post Reply