02-11-08 Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kuitenbijter
Mountainbiker

ons zeetje

Post by Kuitenbijter »

Voor alle organisatoren van middelkerke;

Nen dikke proficiat. Zeer prachtige tocht. Het strand, dan de zeer lange strook single track door de duinen. Ook de stroken aan het voetbalterrein en de velodroom waren om van te watertanden.
Sommige stukken lagen er inderdaad ZEER VETTIG bij maar na al die regen van de dag voordien. Wat wil je. Gelukkig was het weer ons gunstig gezind!
Ging voor de 75 maar ben moeten gaan voor de 62 omdat mijn collega last had van de knie.
Ook de bevooradingen waren echt wel in orde. Het was net als een buffet; bananen, twee soorten energiedrank, appelsien, broodpudding, cakejes, koekjes met rozijnen, enz.
De afspuitplaatsen waren goed gelocaliseerd en de druk was zeer goed. Maar er waren te weinig afspuitslangen. Heb 1 uur moeten wachten om de mijne te kunnen afspuiten.
Volgend jaar kom ik zeker en vast terug!!! :bounce: :bounce: :bounce:
kwber
Mountainbiker

Post by kwber »

amai voor de eerste keer middelkerke gereden gekozen voor de 40 km
was perfect =D> =D> maar dan ook alles bevoorrading pijlen bike wash
douche's tot volgend jaar

-------------------------------------------------------------
nu alles op alles zetten om onze tocht in Varsenare op 11/11/2008 ook zo perfect mogelijk te organieseren (zie forum)
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Deze morgen rond 08.45H vertrokken voor de 72 wat belooft een memorabele tocht te worden , het strand lag er perfect bij en ook het stuk erna kon ik wel smaken maar dan :drunk: k'denk dat ik de helft van mijne hof kan ophogen met het slijk die ik vergaard heb #-o #-o , zo erg dat ik 2x ben moeten stoppen omdat mijn wielen volledig vast zaten en mij dus van een en ander heb moeten ontdoen.

Voordeel is wel dat het glij,bagger en schuifwerk de moeilijkheidsgraad van het parcours iets verhoogt wat ik alleen maar kan toejuichen.het enige die niet mijn ding is is de lange "graskantstroken" wegens te eentonig en verder had ik graag wat meer duinenwerk gezien maar dit is dan het muggeziftersgedeelte.

Verder genoten en uit principe tot de laatste uitgepijlde Cm gevolgd en na 73Km voldaan aangekomen.
de fretter
Mountainbiker

Post by de fretter »

Ik ben erin geslaagd om de volledige toertocht (62km) te rijden zonder hoekjes of vliegpleinen links te laten liggen. Wel enkele jeanetten tegen gekomen.
Alles was prima. Proficiat aan de organisatie. =D> =D>
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

deze voormiddag thuis met de fiets vertrokken om 6.50h om daar om 8.20 aan te komen. Min vrienden grsperres (Hans en Gregory Bram?) )kwamen met de wagen en om 9h konden we vertrekken. Eerst een stukje in de duinen die ik (heel lang geleden) vroeger veel gedaan heb om danb het strand op te vliegen. De wind zat beter dan vorig jaar en de 7km zat er in geen tijd op. Dan de sublime stukjes duinen om dan naar Albert te fietsen. Een enorm buffet stond daar op ons te wachten waar we ons met graagte op storten. Van sdan af was het wat meer schuiven en glijden maar altijd was het goed te doen en moesten we geen voet aan de grond zetten. Prachtige off road stukjes knap gedaan mannen. Een ondergelopen bosje aan de schorre, ik denk dat er daar lang niets meer zzal groeien. De schorre zelf lag er natter bij dan dat we gewoon waren maar er was maar een beklimming die voor mij niet te beklimmen was ( deze aan de bunkers met dat kombochtje) maar daar zaten de buien van de laatste dage voor tussen. Als uitsmijter die kon tellen de strook aan de luchthaven en we waren weer content. op de fiets naar huis (ik voelde me nog fris) en een warme douche maakte mijn dag helemaal goed. Proficiat mannen van Middelkerke knap werk =D> =D>
afstand tocht 72km.
Totale afstand 155km
PS Er komt een filmpje op onze site (maar niet voor donderdag 8) )
Last edited by tram4 on Sun 02 Nov 2008 21:26, edited 1 time in total.
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

slijkcrosserke wrote:Deze morgen uit mijn bed gebeld door Vtt, om 8u10 #-o #-o
Dan maar voor jeanettje gespeeld en pas om 9u10 vertrokken voor de 62.
Toch het strand opgefiets en genoten van de 7 km en 17 golfbreekers.
Na strand en duinen werd het parcour inderdaad veel zwaarder, maar alles bleef doenbaar.
Na klop 3u rijden binnen gerold, nog even de trein gegroet en naar meme vertrokken.
Ook daar te laat gekomen, mo een extra witteke gelregen van pepe,
als troost :drunk:
Middelkerke, volgend jaar ben ik er zeker terug bij.
Na vorig jaar heb ik met nog meer gejeund, we kunnen en mogen deze dus niet missen.
=D> =D> =D> =D> =D> =D>

Awel maat, wat is da nu met u?????? #-o #-o #-o

Ik krijg ier al weken krietiek dak nie uit mien bedde geraak en meneer blijft zelf in zijne zeeke liggen??? =D> =D>
bravo ventje [-X [-X

Ook in Middelkerke gestart.
Samen met Karel van Wijnendaele en Le President.

Ik wist ongeveer wel wat ons te wachten stond, maar het weer kan een parcours duizend gezichten geven...

Het strand was prachtig.
En de benen waren goed vandaag.
De wind was ons bovendien redelijk genadig zodat deze passage voor mij, en ik vermoed voor iedereen genieten was.

@ slijkske : je hebt het strand toch niet overgeslagen hé maat.
Dat zou pas een verloren-zondag geweest zijn.... #-o #-o
Sorry maat, ben weer niet uit mijn bedde geraakt....

Kee hoord daj daar geweest zijt, maar ook wel redelijk late... foei foei foei [-X

@ the forumtrein: de groooten toer was wel 70 km éééé mannen. Aj nie beter allemaele nog un eure langer geslapen.....
Moeje daovoarn eigenlijk zo vroeg ipstoan?

'tIs toch waar é slijkske :wink: :roll:

Don't shoot at the pianist. 'k Moeste da zeggen van Groten Tetter... [-o< #-o

wij hebben het toerke 40 afgewerkt.
Na de zondvloed van gisteren in Ruiselede zag ik echt niet meer zitten. #-o
Speciaal afgekomen voor Isabelleke en Petre.
En vaneigens ook omdat het zo'n mooie rit is.
Willen jullie nog hartelijk danken voor de ontvangst.

Petre joengne, trek het u niet aan.
Things happen.
En dingen worden vergeten.

De rit was vettig, de rit was prettig.
Sorry aan mijn companen, maar kon de benen niet stilhouden.

De wind en het parcours riepen te luid om aandacht.

Genoten van de eerste meter tot de laatste Chouffe. :drunk: #-o

Naaste jare were????

Vaneigens dadde.... :lol:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ofwel vloek je op zo'n een tocht,ofwel ben je fan.

Wel,ik kies duidelijk voor het tweede.
Geef mij maar iedere week modderparcourskes waar je moeten stoempen,harken,ploeteren en afzien van begin tot einde.Veel liever dan vlammen om het hoogste gemiddelde te hebben.

Wanneer de keuze kwam tussen jeanetten en mountainbikers heb ik mij niet laten kennen.Wel spijtig dat velen meerdere stukjes hebben afgesneden.Ik heb geen meter onbenut gelaten van de 62 km die ik heb gebold.

2 novemeber 2008 mag weer bijgeschreven worden als een hoogdag!!!
Wij hebben Middelkerke verlaten rond 17u15 (Waren er van 7u30) en toen was de brandweer volop bezig de (bergen!!) modder aan het wegscheppen om de baan weer proper te krijgen.

Nu,hoeft het nog gezegd dat de regen van zaterdag een groot deel van de ondergrond zal bepaald hebben???

Heb me aan geen enkele strook gestoord die te zwaar of te moeilijk was.
Negatieve puntjes zijn er altijd en overal wel maar de choufkes hebben dat weer fantastisch gedaan en tot een goed einde gebracht.

Middelkerke,tot in 2009!!!
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

henkieboy wrote:@grandmaster : aangezien je gister in ieper al veel miserie gekend had kon je toch wel denken dat het vandaag nie veel beter ging zijn met nog een beetje regen erbij :wink:
Weet ik #-o
Ze zijn er inmiddels al af.
thijsdeschepper
Mountainbiker

Post by thijsdeschepper »

veeteeteetje wrote:Ofwel vloek je op zo'n een tocht,ofwel ben je fan.
Ik vond het plezant, maar heb soms toch serieus zitten vloeken ze :-D
Ketting eraf, versnellingen die niet meer willen schakelen, versnellingen die dan at random beginnen te schakelen, banden die geblokkeerd zijn van de modder, geen grip meer.
Meermaals tegen dek gegaan, in een plas lang de vaart, op nen brugje in schorre, op stuk afsvalt in een bocht en elders nog meersmaal. Op bepaalde stukken toch iets teveel modder, wrs na zoveel bikers die al waren doorgekomen, dat het niet meer mogelijk was te rijden.

Strand was zeer tof, met de golfbrekers. Menig rijder (inclusief mezelf) in het zand zien bijten bij het oprijden van het strand :-D

Wel een nadeel dat bij de stukken na het strand tot aan de eerste bevoorrading er een beetje teveel volk op de stroken was.

Eerste 48km gedaan in dikke twee uur en half, laatste 25km ook in twee uur en half.
Op het einde aan de luchthaven toch een paar stukken moeten overslaan, want 'het vat' was af...

Al bij al toch blij dat ik afgekomen ben.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

=D> =D> =D> en nog een beetje =D> =D> =D>
Jammer vd regen de dag ervoor.
Toch enkele mensen tegen gekomen met een derailleurke die achter hun fiets bengelde. #-o 't Zijn kostelijke herstelingen. :cry:
Voor de fanaten van plak-modder en klei... 1 adres Spiere-helkijn, heb er reeds 2 maal mijn derailleur nr de kl... gereden :evil: en zal er nog enkel starten bij een hittegolf. 8)
Mss toch bij de aanvang van vettige stroken dit "meedelen" en een eventueel "baan-alternatief" bepijlen. :wink:

Voor de rest: beentjes laten rusten voor de strandrace van Bredene volgend weekend.
Post Reply