02-11-08 Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Off topic: Heylaba de Sharkie in MTB.be uitrusting, 'tis ikke die een eindje bij heeft gereden ....

On topic:
Middelkerke =D>

71,5 km op de teller en een kleine drie-uren-nalf geploeterd. Denk dat er veel gestorven zijn vandaag.... Na de bike-wash hier thuis een halve emmer gras en bladeren opgeraapt.
Middelkerke was zoals elk jaar dik in orde, =D> aan alle medewerkers.

Één opmerking ivm de douches: Sommige personen vinden het nodig om hun "slijkschoenen" daar af te spoelen en te kuisen. Doen jullie dit thuis ook?? Heb me serieus moeten inhouden......

:lol:
stoempe
Mountainbiker

vtt-middelkerke

Post by stoempe »

Ja scale, daar sluit ik me volledig bij aan.Zoiets doe je gewoon niet onder de douches.Als ze dit voort blijven doen komt er een dag dat we ons zullen mogen wassen met emmertjes, en het zullen dan de eersten zijn om kritiek te spuien, en zeg nu zelf, higienisch is dit niet. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

jawadde dadde,
voor t'eerst in mijn loopbaan als vrijetijdsbiker aan de start gekomen in Middelkerke.
dat deze tt in orde was kwa omkadering, wist ik al.
vertrokken voor de 62km.
Eerste deel tot aan de 1e bevoorrading: Subliem!
genoten van het strand en die prachtige passage door de duinen.
Tweede deel naar de tweede bevoorrading: stukse lastiger, maar heel goed te doen. Enkele lekkere stamp-stukskes :-D
Derde deel naar de finish:
Voor mij persoonlijk: een ramp. Vettigheid alom.
Enorm gesukkeld op die hoge berm naast de autostrade. Voor iemand die nog zijn zomerbanden erop had liggen, technisch enigzins beperkt is, en daarbij ook nog last heeft van hoogtevrees, was dit geen pretje. :oops:
Toen ik (eindelijk) terug op den asfalt kwam, was mijnen bike zekers tien kilo zwaarder. Na enig modder-ruimen de weg voortgezet.
Passage rond die voetbalpleinen: goed in elkaar gestoken, maar net dat tikkeltje te vettig.
Dan naar dat vliegplein: begon lekker, maar eens naast die afsluiting gekomen, alweer goed gesukkeld. Halverwege dan maar te voet beginnen gaan. (Wielen draaiden niet meer)
Bij het verlaten van deze strook moeten vaststellen, dat ik onderweg vier enorme vogelnesten had meegenomen: één aan de voorrem, één aan de achterrem, één aan de voorderailleur, en een laatste aan de achterderailleur. Bovendien hadden die vogels er goed hun werk van gemaakt; nogal wat werk gehad om die dingen los te peuteren!
Dan nog alles gegeven op den asfalt richting Middelkerke.
Moe maar voldaan gefinisht.
Op den bike-wash (deze keer echt wel broodnodig) kwam een madamke naast me staan met een bike, die eruit zag alsof hij nog nooit was bereden. Gevraagd hoe ze dat had klaargespeeld: bleek dat ze de 40km had gedaan. De kleine afstand zal dus wel een minder vettig parcours hebben gehad.
Dan genoten van een zalig warme douche. Niettegenstaande hier veel deelnemers waren, veel plaats in de comfortabele douches.
De pluspunten: (en da zijn er heel wat)
*fantastische bevoorradingen
*Lekker hotdog gekregen
* goeie bike-wash (wel veel volk, maar wa wilt ge met 1500 dln's)
*gezellige, sfeervol ingerichte kantine
*goedkope dranken achteraf, lekker chouffe
*uitstekend bepijling
*zeer goeie stylo aan de inschrijving
*goeie tombola
*ook nog een pulle gel gekregen
*zalige douches
*40km puur bikeplezier
........

De minpunten (allé, ééntje dan)
*op die laatste 20km zou ik er toch 2a3 stroken uitgehaald hebben.
Maar ik vrees dat de organisatie in die regio, over weinig mogelijke alternatieven beschikt. (zouden er nie meer van die duinepassages mogelijk zijn? da stuk na het strand was de max!)
T kan natuurlijk ook aan mezelf liggen: hou helemaal niet van moddertoestanden... :-?

Maar volgend jaar zou ik hier zeker nog terugkeren. (al zal ik dan wel de weerberichten van de dagen vooraf, op de voet volgen)
Toch blij dat ik hier geweest ben: we hebben weer iets om 'van te klappen' :-D

Nu de bike de komende twee weken aan de haak hangen, om onderstaande even goed te proberen organiseren....
Mountainbiker

Post by BULL150 »

Deze morgen ook al vroeg uit de veren om naar het verre Middelkerke af te zakken :wink:
(M'n 4 makkers hadden afgebeld, stel je voor)
Dan maar alleen op weg hé...

De tocht was inderdaad veel zwaarder dan vorig jaar, prachtige organisatie maar hier toch ook de opmerking van de lange wachtrij bij de inschrijving en de nog veel langere wachtrij voor de fiets-wash achteraf

Ik heb gekozen voor de langste afstand maar op het stukje langs het vliegveld ging stilletjes het licht uit....

zoals Uncle Sam schreef: Beelden zeggen meer dan woorden:
Image

Image

Image

.....zeker tot volgend jaar!!!!!! =D> =D> =D>
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Deze morgen uit mijn bed gebeld door Vtt, om 8u10 #-o #-o
Dan maar voor jeanettje gespeeld en pas om 9u10 vertrokken voor de 62.
Toch het strand opgefiets en genoten van de 7 km en 17 golfbreekers.
Na strand en duinen werd het parcour inderdaad veel zwaarder, maar alles bleef doenbaar.
Na klop 3u rijden binnen gerold, nog even de trein gegroet en naar meme vertrokken.
Ook daar te laat gekomen, mo een extra witteke gelregen van pepe,
als troost :drunk:
Middelkerke, volgend jaar ben ik er zeker terug bij.
Na vorig jaar heb ik met nog meer gejeund, we kunnen en mogen deze dus niet missen.
=D> =D> =D> =D> =D> =D>
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Kzie dak enkel het slijk en de apres gemist heb :P
Het werk van gisteren was niet af en daarom doorgewerkt vandaag,dus geen bike weekend :( .
Volgend weekend zeker van de partij.
En volgend jaar ook in middelkerke.
woeslie
Mountainbiker

Mooi maar hier daar op het "randje"

Post by woeslie »

Mijn 4de deelname in Middelkerke en meteen de zwaarste.
Zoals door velen voor mij reeds vermeld tot en met 2de bevoorrading zeer mooi parcours, daarna stukske tot aan voetbalveld dat was het "randje". Heb gezien de aftakeling van mijn fietsbroeder en het protesteren wegens te vuil van de versnellingen stuk rond vliegveld gelaten voor wat het was.

Zoals steeds mooie en verzorgde tocht, regen van dag ervoor heeft hier en daar het plezier er voor stuk uitgehaald. en inderdaad ook mijn fiets thuis gekuist wegens file aan spuitplaatsen, velen vonden blijkbaar dat ze daar ter plaatse hun fiets tot in de puntjes moeten beginnen kuisen en onderhouden.
Volgend jaar zeker terug van de partij.

Nu onzen eigen tocht op 23 nov 2008 (wintertoertocht in organisatie van "100km van Ieper) verder gaan promoten en ondertussen nog wat mooie tochten meepikken.
Lisalized
Mountainbiker

Post by Lisalized »

Gestart met Superfan en Kleine plateau rond 8u15.
Kheb mij echt vree goed geamuseerd vandaag! Vooral het eerste stuk met het strand en de duinen waren zaaalig!
Kging wel proberen de 60 te rijden, maar kheb te veel afgezien in de modder sommige keren dus heb ik maar doorgereden naar Middelkerke zelf en het parcour niet meer gevolgd. #-o
Maja al bij al toch 53 km uitgereden dus kben content. 8)
Groetjes Lisa x)
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

vandaag vertrokken met de forumtrein B (de A's waren een paar minuten eerder weg) voor de toer van 62 km . tesamen met moustache , motorbiker , orbeabiker , fritsie en nog een paar anderen een treintje gevormd op het strand en aan een redelijk tempo de 17 golfbrekers afgehaspeld en on,derweg leffingnoare bijgehaald . Na het strand stonden we te wachten aan rode verkeerslichten toen een redelijk gehaast persoon ons niet zag staan (der stond nochtans ne man of 20 te wachten) en met volle snelheid langs achter op een medebiker fietste . Met nen vloek en een koprol en een verongelijkte blik naar ons (waarom weten we niet want we stonden zeker al een minuut stil) hebben we hem maar achtergelaten en hebben we hem ook niet meer gezien . (haast en spoed .......) Na een prachtig stukje duinen en nog een beetje onverhard aan de eerste bevoorrading gekomen die tip top in orde was . nog een praatje gemaakt met katrien (die natuurlijk voor de 72 ging) en afscheid genomen van fritsie die ook voor het volle pond ging. Toen begon het pas echt : slijk , modder , nog meer modder en nog veel meer modder . Het eerste stuk langs het jaagpad (waar geen einde aankwam) was pas een opwarmertje voor hetgeen ons nog te wachten stond. Na de tweede bevoorrading (ook terug een rijkelijk buffet) kwamen we boven op een talud te rijden met rechts in de diepte de autostrade en links de weiden en waar het verschrikkelijk glibberig was (k'denk dat er daar veel met een ei in under broek zaten) en vanaf daar was het al mooze , mooze en mooze die de klok sloeg te beginnen met da bosje voor de schorre en de schorre zelf . Motorbiker en ik hebben het volledige parcours afgehaspeld en het zijn er niet veel die dat kunnen zeggen =D> =D> =D> (voor ons) (overal waar er een hoekje en dikwijls een grote hoek kon afgestoken worden werd daar gretig gebruikt van gemaakt door heel veel mtb'ers [-X [-X [-X )(had na de schorre plots 2 km meer op de teller staan dan orbeabiker :wink: ). Dan de laatste rechte lijn!!!! naar Middelkerke terug aangevat en aan de torhoutse steenweg gezamelijk besloten om het laatste stuk langs het vliegplein links te laten liggen :oops: :oops: :oops: :oops: en over de baan terug naar middelkerke te fietsen . De laatste 500 meter nog een leeglopende band van orbeabiker moeten trotseren en voldaan terug aangekomen alwaar we vlug???????? onze fiets afspoten om dan in het gezelschap van de ganse forumbende nog een paar choufkes (en een lekkere hotdog) achter onze kiezen te slaan. PRACHTIGE tocht maar spijtig van de afspuit plaats (meer dan een half uur staan wachten) . K'zou zeggen zeker tot volgend jaar middelkerke =D> =D> =D> =D> =D>
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

@grandmaster : aangezien je gister in ieper al veel miserie gekend had kon je toch wel denken dat het vandaag nie veel beter ging zijn met nog een beetje regen erbij :wink:
Post Reply