02-11-08 Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Moustache wrote:Het zou moeten verboden worden... een MTB club met de naam van een biermerk...
Al klaar met rijden sinds 10u30 (of misschien was thet toch wel ietsiepietsie later) en toch maar tegen 15u30 thuisgeraakt. :drunk:
15u30 al? :-D En dat met een aprés waar La Chouffe te krijgen is?
Jammer dat Middelkerke zo ver van huis is, anders was ik ook van de partij geweest...
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Mooi mooi mooi!! Leuke technische stukjes (vooral die in de duinen in Nieuwpoort? juist na het strand).

Alleen die lange rechte strook langs het kanaal ga ik niet meer opnieuw doen op een vrije rit... Bah!!

Tot volgend jaar!
boeri
Mountainbiker

middelkerke

Post by boeri »

:-D alloo middelkerke gereden de 72 klm het was niet te doen vandaag met de regen van gisteren :( :( wegens mij wiel geblokkeerd van de modder :evil: hebbben we dan maar afgeslegen rond de 60 klm naar middelkerke terug gereden zoals velen via de weg dan de fiets afgespoten maar wel een uur mogen wachten te weinig darmen (9st voor zoveel mtb ers) de bevoorradingen waren zeer goed volgende week gaan we ichtegem rijden hopelijk regent het niet en lig het een beetje droger dan vandaag (voor dat meisje die ging de kleine afstand rijden en misreed en op het parcour van de 72 klm kwam chapo als je die heb uitgereden) tot volgende week in ichtegem
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Awel we moesten er niet meer om vragen...om kliete. Ik kan geen kliete nie meer zien voor de eerste paar dagen :-)
Het was weeral een tijdje geleden dat ik nog zo afgezien heb. Redelijk klopke gehad op het eind van het mtb parcour, er weer wa doorgekomen maar dat geglibber langs die draad aan het vliegveld draaide me traag en zeker de nek om. Toen ik dat plakkaat zag met "voor janetten" heb ik devoot de belediging geslikt n ben ik ook langs daar gereden :-?
Héél erg spijtig dat het er zo zwaar bij lag. Het was een prachtig afgepijld parcours. De eerste 25 km waren licht verteerbaar, en een voorproefje kreeg je dan aan die lus in die weide. Dan nog een easy stukje en dat de bagger in.
Ben in ieder geval wreed kontent dat ik er een setje nieuwe nobbynicks opgelegd had.
Dus een loodzware 62 km op een perfect afgepijld parcours (ze mogen mij dat parcours zonder problemen nog eens presenteren.. als het er droog bijligt :p ) met sublieme bevoorradingen.
Enig minpuntje was het lange aanschuiven voor het inschrijven.

En nu ga ik mij in mijne zetel placeren, k'heb het verdient [-o<
OrbeaBiker
Mountainbiker

Post by OrbeaBiker »

Toch een niet te onderschatten tocht daar in Middelkerke. En die 'kliete' amai, ik had duidelijk het verkeerde soort banden voor dit parcours. Mijn fiets woog 2 à 3 kilo meer dan gewoonlijk, en het leek soms alsof ik met de remmen dicht reed. #-o #-o
Heb samen met wat forumbikers geopteerd voor een aantal lichtere 'baan'stukken, maar toch 57,5 km op de teller.
Btw, heb vandaag geleerd dat er niet over mijn banden mag worden gepraat tijdens de tocht:
Motorbiker zei me nog dat ik precies slechte banden had om te rijden ... en dat was vóór we aan de kliete waren :drunk:
Henkieboy vroeg me hoe vaak ik al was platgevallen met mijn banden. Nog maar 2 keer in het afgelopen jaar ... maar vandaag in de laatste kilometer bij de werkzaamheden een klein gaatje gereden maar nog genoeg lucht om tot aan de bikewash te geraken.

Leuke tocht om eens mee te pakken, maar als het volgend jaar weer zo heeft geregend ... kom ik gewoon af met betere banden.

Enige opmerking: 40 minuten staan aanschuiven aan de bikewash #-o
Acidboy
Mountainbiker

Post by Acidboy »

Ik kan alles kort en bondig samenvatten: =D> =D> =D>

Klein minpunt : Er was een SERIEUZE file gesignaleerd ter hoogte van de afspuit plaatsen.... :(
Last edited by Acidboy on Mon 03 Nov 2008 21:23, edited 1 time in total.
berendrieske
Mountainbiker

Post by berendrieske »

Acidboy wrote:Ik kan alles kort en bondig samen vatten: =D> =D> =D>

Klein minpunt : Er was een SERIEUZE file gesignaleerd ter hoogte van de afspuit plaatsen.... :(
Waarbij wel moet gezegd worden dat ge dan ongegeneerd naar de schone vrouwen kunt kijken he :lol:

On Topic: knap parcours maar dat stukje naast het vliegveld mag eruit want daar kon ik niet meer voorbij de wandelaars geraken tenzij ik het sop in dook.

Off Topic: nogmaals m'n excuses aan m'n veranda Willems collega's voor het negeren van het startuur. Ik zal me volgende week dubbel plooien om jullie voor me te laten in de strandrace.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

=D> =D> =D> =D>

Beelden zeggen meer dan woorden:
Image
Sharkie
Mountainbiker

Post by Sharkie »

74 km op de teller, eerste helft van de rit was leuk en goed berijdbaar, maar daarna: niet meer normaal! 'k was net een tractor die van links naar rechts gleed in en rond de Schorre. Het leuke was er op 't laatst toch wel van af :lol: , met daarbovenop af en toe last van chainsuck. En langs 't vliegveld van Raversijde dokkeren tegen de hekkens was ook toch niet zo amusant.
Prima organisatie van de Choufkes!! Toch 2 minpuntjes: de 3 bevoorradingen voor de 74 km zaten veel te dicht bijeen, in de laatste 30 km was er niks voorzien + wachttijd aan de afspuitstand was verschrikkelijk, daarom de bike vuil in de koffer gekieperd.
'k denk dat de kortere afstanden minder last hadden van de modder en ook een gevarieerder parcours hebben gekregen.
stoempe
Mountainbiker

vtt-middelkerke

Post by stoempe »

Proficiat aan de organisatie.Voor alles een 10, uitgezonderd aan de afspuitstand.Daaar heb ik zonder overdrijven een vol uur staan aanschuiven, maar dat zal wel deels te maken met de extreem vuile mountainbikes door het zware parcours.Zelf heb ik voor de eerste keer een afstand van 62km gereden (normaal rijd ik altijd de 50km).Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen , dat ik de laatste 10km kapot zat en daarbij nog krampen(nog nooit meegemaakt).Misschien was de rit van de dag ervoor in stekene er te veel aan.Maar één ding is zeker, heb me geamuseerd in dit ideale mountainbikeweer.Tot volgend jaar.
Post Reply