Goed geamuseerd deze voormiddag.
Door het bijna constant vettige parcours was uiterste concentratie vereist.
Toch weeral veel volk zonder valhelm zien rondrijden, dit is echt onverantwoord. Kan de organisatie die mannen niet tegenhouden aan de start? Kwestie van ze tegen zichzelf te beschermen...
02/11/08 Kampenhout
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- gerardo 68
- Mountainbiker
de 45km gereden. Het was zeer vettig en daarom ook soms wel vloeken, maar al bij al toch een zeer leuke tocht in een mooie streek. 1x een chainsuck gehad in het bos daar in kortenberg. Dank je aan de gehaaste man die toch even de tijd nam om me te helpen (iemand van hier?). Bepijling was top, de bevoorrading en de seingevers waren ook ontzettend goed.
Tot volgend jaar.
Tot volgend jaar.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Euuh !?!?Vince wrote:Daarstraks het parcours bepijld. Het valt allemaal zeer goed mee.
Zeker de bossen. Op de veldwegen is af en toe een pasje maar daar kunnen MTB-ers wel tegen zeker?!![]()
Op het einde geven we nog de keuze tussen een redelijk nat (maar mooi)stuk door het veld of een beetje technisch stuk langs de dorpwegjes van Nederokkerzeel. Aan u de keuze.
Morgen zondag gaat het niet regenen dus allen op post !!!!!
Op het einde was niets maar alles daarvoor was wel wat meer dan een plasje hier en daar.
Vooral in het bos was er halverwege een moeilijk passage.
Bij het zoeken naar een berijdbare strook aan de rechterzijde eens mooi met het wiel tot aan de as in het water en een mooi zweefduik tot gevolg.
Verder mooi parcoers, goede organisatie !!!
Een stukje van het parcours ligt nu in mijne hof
Mooi parcours rond Kortenberg. Wel weinig pijltjes in het bos na de eerste splitsing van de 55 km.
De bevoorradingen waren zeer goed !
Het laatste modderstuk viel erg goed mee slechts enkele tientallen meters moelijk berijdbaar en dus stoempen.
Een mooi 80 km met de MTB gedaan vandaag incl verplaatsing naar en van het vertrek.
Tot volgend jaar

Mooi parcours rond Kortenberg. Wel weinig pijltjes in het bos na de eerste splitsing van de 55 km.
De bevoorradingen waren zeer goed !
Het laatste modderstuk viel erg goed mee slechts enkele tientallen meters moelijk berijdbaar en dus stoempen.
Een mooi 80 km met de MTB gedaan vandaag incl verplaatsing naar en van het vertrek.
Tot volgend jaar
Op die klim naast de snelweg, verloor iemand het evenwicht net voor me, hij kreeg zijn voet niet dadelijk losgeklikt, en is tegen mijn remschijf gevallen. Een paar 100 meter verder hoorde ik iets slepen, maar er sleepte wel meer bagger aan mijn fiets natuurlijk dus had niet dadelijk door dat mijn schijf paraplu stond ... heb ze een beetje rechter gekregen, en heb kunnen doorrijden, maar ik denk dat er kosten op komst zijn ... afin misschien is mijn schijf toch nog te rechten en te redden... We zien wel. 't Was wel de moeite vandaag, erg vettig, maar t.o.v. gisteren prachtig weer. Ben gisteren ook naar de cyclocross in Kortenberg gaan kijken en de omstandigheden waarin ze daar in de pap aan 't roeren waren in de gietende regen, waren niet te vergelijken met vandaag. Den bos lag er touwens al terug verwonderlijk goed bij tov gisteren !Fred wrote:Vrij veel het voetje aan de grond moeten zetten door de onberijdbare stukken.Die klim naast de autosnelweg het vervolg boven en dan die afdaling wat later in 't bos in diene holle weg was pure bagger fun.
Onze zondag was weer geslaagd!
-
fonzarelie
- Mountainbiker
- pertotal
- Mountainbiker
we hebben ons ook goed geamusseerd vandaag het lag er vettig genoeg bij,de helling just neffes de autoroute op mijne bek gegaan,en gelukkig de holle afdaling de rest gevolgd die erlangs reden da was beter te doen,over het brugske met de pijl gevaar zen ik dan ook nog is op mijn mulle gegaan.
de warme douche,en de keizer karel hemme mijne dag nog beter gemaakt.bij thuiskomst 60 km op de teller,ni slecht voor al een tweetal maanden ni meer met de velo gereden te hebben.
volgend jaar ben ik zeker terug van de partij
de warme douche,en de keizer karel hemme mijne dag nog beter gemaakt.bij thuiskomst 60 km op de teller,ni slecht voor al een tweetal maanden ni meer met de velo gereden te hebben.
volgend jaar ben ik zeker terug van de partij
- Butch
- Mountainbiker
Het lag er vandaag inderdaad erg vettig bij. Kampenhout werd mijn 4e toertocht en ik denk dat ik nu ver alles heb meegemaakt
Erg veel plezier gehad vandaag, gelijk een klein kind nog eens lekker mogen ploeteren en vuil thuiskomen, dat was pas lang geleden!!
Voor de rest prachtig parcours, heerlijke bevoorrading...kortom zeer goede organisatie! En last but not least...HEELIJKE KEIZER KAREL!!
Erg veel plezier gehad vandaag, gelijk een klein kind nog eens lekker mogen ploeteren en vuil thuiskomen, dat was pas lang geleden!!
Voor de rest prachtig parcours, heerlijke bevoorrading...kortom zeer goede organisatie! En last but not least...HEELIJKE KEIZER KAREL!!
- crazy rush
- Mountainbiker
Post by crazy rush »
bedankt voor de mooie tocht alles tiptop in orde
eerste pitstop lag wel veel verder dan vorig jaar mijne maat zat er helemaal door (en die heeft int bos een konijn opgegeten )grapje
alles dik in orde wij zij heel laat vertroken en dan ligt het parkoer er wat vettig bij he
al bij al maar een keer uitgeschoven
groeten van de cannondale boys uit mechelen
en tot devolgende keer
komen zekers af
eerste pitstop lag wel veel verder dan vorig jaar mijne maat zat er helemaal door (en die heeft int bos een konijn opgegeten )grapje
alles dik in orde wij zij heel laat vertroken en dan ligt het parkoer er wat vettig bij he
al bij al maar een keer uitgeschoven
groeten van de cannondale boys uit mechelen
en tot devolgende keer
komen zekers af