benen ontharen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
jelleken
Mountainbiker

benen ontharen

Post by jelleken »

hallo,

sedert enkele weken heb ik mijn lange koersbroek uit de kast gehaald, maar ik zit met een probleem, ik heb nogal redelijk haargroei op de benen, en als ik de koersbroek aantrek, dan steken er overal haartjes door!

1: het ziet er niet echt uit vind ik.

en 2: na een tijdje begint het te jeuken en te irriteren aan de haarwortel, omdat de haartjes tegenrichting getrokken worden :(

nu had ik gedacht om mijn benen te scheren, maar mijn lieve mama gaf mij de raad om dat niet te doen, ze beweert dat daar dan geen einde meer aan komt, en dat je regelmatig opnieuw je benen moet scheren, dus dan begon ik weer te twijfelen natuurlijk, naar het schijnt groeien de haren ook sneller terug na het scheren.

heeft iemand ook die ervaring, of tips om dit probleem op te lossen, ik sta er nog altijd voor open om mijn benen te scheren, dus moest iemand tips of goeie producten kennen hiervoor, laat maar komen!

groet,
jelle
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik zou eerst een deftige broek proberen, als je beenharen er doorheen komen lijkt het me maar een dun broekske.

Benen scheren, tja, ik vind het maar niks...
reinout
Mountainbiker

Re: benen ontharen

Post by reinout »

jelleken wrote:hallo,

sedert enkele weken heb ik mijn lange koersbroek uit de kast gehaald, maar ik zit met een probleem, ik heb nogal redelijk haargroei op de benen, en als ik de koersbroek aantrek, dan steken er overal haartjes door!

1: het ziet er niet echt uit vind ik.

en 2: na een tijdje begint het te jeuken en te irriteren aan de haarwortel, omdat de haartjes tegenrichting getrokken worden :(

nu had ik gedacht om mijn benen te scheren, maar mijn lieve mama gaf mij de raad om dat niet te doen, ze beweert dat daar dan geen einde meer aan komt, en dat je regelmatig opnieuw je benen moet scheren, dus dan begon ik weer te twijfelen natuurlijk, naar het schijnt groeien de haren ook sneller terug na het scheren.

heeft iemand ook die ervaring, of tips om dit probleem op te lossen, ik sta er nog altijd voor open om mijn benen te scheren, dus moest iemand tips of goeie producten kennen hiervoor, laat maar komen!

groet,
jelle
Ik zit met hetzelfde probleem maar m'n benen scheren zie ik toch niet zitten. :lol:
Tom_xt
Mountainbiker

Post by Tom_xt »

ontwaxen?

Dan zul je es weten wat vrouwen allemaal moeten doorstaan ... :wink:
jelleken
Mountainbiker

Post by jelleken »

kawa wrote:Ik zou eerst een deftige broek proberen, als je beenharen er doorheen komen lijkt het me maar een dun broekske.

Benen scheren, tja, ik vind het maar niks...
B-twin decathlon: 60 euro, is al wat zeker?
denk niet dat het aan de "deftigheid" van de broek ligt :wink:
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

Je kan misschien als je je lange broek aandoet de pijpen helemaal naar boven trekken om ze dan weer naar beneden af te rollen met de richting van je beenhaar mee :lol: :wink: ?

Nee, ik heb ook zo'n broek van decathlon en veel haar op mijn benen, maar van doorstekers heb ik toch nog geen last gehad.
jelleken
Mountainbiker

Post by jelleken »

wattie wrote:Je kan misschien als je je lange broek aandoet de pijpen helemaal naar boven trekken om ze dan weer naar beneden af te rollen met de richting van je beenhaar mee :lol: :wink: ?

Nee, ik heb ook zo'n broek van decathlon en veel haar op mijn benen, maar van doorstekers heb ik toch nog geen last gehad.
idd :lol:
heb ik al gedaan ook, maar tegen dat ik hier de straat uit ben (wat niet lang duurt :wink: ) zit ik alweer met hetzelfde probleem!
geen oplossing dus :)
toch bedankt
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Leg er krulletjes in??
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Volgens mij is hier iemand een excuus aan het zoeken om zijn benen toch te scheren.
En vermits er wat tegenstribbelingen zijn moet het een geldig excuus zijn. ;)

Ik persoonlijk zie geen nut in benen scheren,
al zullen anderen er wel vinden..

Nat scheren:
veel werk, duurt niet lang of de stoppeltjes zijn terug daar, pijnloos

Epileren of waxen:
ook wel wat werk, houdt lang dus niet zo vaak herhalen, berijd je voor op veel tandenknarsen en grimassen trekken (niet echt pijnloos te noemen).

Het hangt ervan af hoe de verstandhouding thuis is,
anders gewoon eens doen.
De voordelen (maar ook de nadelen) zul je snel genoeg ondervinden.
Ik heb mezelf ooit eensch geschoren (de benen dan) en uitgemaakt dat het echt niets voor mij is.
Jensje
Mountainbiker

Post by Jensje »

jij moet wel erg hard haar hebben! dwars door de broek jong ;) hehe...

Dat je haar na telkens na het scheren sneller en sneller terug groeit is volgens mij niet waar. De eerste maal is het scheren veel werk en doe je het best voorzichtig. Maar dan kan je gewoon makkelijk wekelijks onder de douche ff vlug het mesje erbij halen en in een minuutje zijn de stoppeltjes weg.

De benen ontharen heeft eigenlijk pas echt nut als je frequent op de massagetafel ligt. Dit kan heel pijnlijk zijn met lange haren! Dit op 2 manieren zelf. Ten eerste is het gewoon niet aangenaam omdat er aan die haren wordt "getrokken", ten 2de omdat net omdat er aan die haren wordt "getrokken" de haarzakjes (of hoe heet dat) wat opengaan en er massage olie in kan. Dit kan leiden tot hevige ontstekingen! (ik spreek niet uit eigen ervaring, maar zag het wel met mijn eigen ogen.)

Dus conclusie, het is de eerste maal een grote stap, het wendt en het onderhoudswerk valt best mee... alleen is het het wel waard om die toch zo mannelijke beenharen te verliezen? ;) thats up to you
Post Reply