Hel van Kasterlee 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

De eeuwige twijfelaar komt weer boven in mij!
Train ik wel genoeg, niet te veel,.... :-?
Nu is mijn vraag, hoeveel wordt er hier gemiddeld gefietst (gelopen), wat is je langste afstand die je doet in de voorbereiding,...? Ik weet dat het een groot verschil is indien je gaat voor top10 of als finishen je doel is, maar toch...

Mijn trainingen deze week:
Ma: Woon/werk vtt (100km)
Di: 2hr15 L
Wo: Woon/werk vtt (100km)+ 30'L koppel
Do: 1hr15 L
Vr: ?
Za: 1hr L (nuchter)
Zo: +/-115 km vtt
unitas
Mountainbiker

kasterlee

Post by unitas »

da lopen is er te veel aan
P
Mountainbiker

Post by P »

Tambar wrote:De eeuwige twijfelaar komt weer boven in mij!
Train ik wel genoeg, niet te veel,.... :-?
Nu is mijn vraag, hoeveel wordt er hier gemiddeld gefietst (gelopen), wat is je langste afstand die je doet in de voorbereiding,...? Ik weet dat het een groot verschil is indien je gaat voor top10 of als finishen je doel is, maar toch...

Mijn trainingen deze week:
Ma: Woon/werk vtt (100km)
Di: 2hr15 L
Wo: Woon/werk vtt (100km)+ 30'L koppel
Do: 1hr15 L
Vr: ?
Za: 1hr L (nuchter)
Zo: +/-115 km vtt
Is natuurlijk heel moeilijk te zeggen , veel hangt af van uw verleden, of je een goede loper bent , of goede fietser...
Maar alleszins met die vollume kom je er zeker , alleen opletten dat je niet te veel doet. Het belangrijkste en zeker in de winterperriode is luisteren naar het lichaam... probeer goed aan te voelen wanneer er rust nodig is !! Geef u lichaam de kans om te herstellen, niet alleen van de trainingen maar ook van de verschillende ziektes die in de lucht hangen!!
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

P wrote:Is natuurlijk heel moeilijk te zeggen , veel hangt af van uw verleden, of je een goede loper bent , of goede fietser...
Maar alleszins met die vollume kom je er zeker , alleen opletten dat je niet te veel doet. Het belangrijkste en zeker in de winterperriode is luisteren naar het lichaam... probeer goed aan te voelen wanneer er rust nodig is !! Geef u lichaam de kans om te herstellen, niet alleen van de trainingen maar ook van de verschillende ziektes die in de lucht hangen!!
Ik ben vooral een betere fietser. Per jaar doe ik enkele (sprint) duathlons en triathlon (1/4). Verder probeer ik toch een paar stratenlopen te doen (tot 1/2 marathon). Tevens staan meerdere toertochten en marathons (weg en vtt) op het programma.

Idd wat ziekte en rust betreft, het gevaar schuilt om de hoek in deze periode.

In ieder geval, bedankt voor de raad.
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

P wrote:Is natuurlijk heel moeilijk te zeggen , veel hangt af van uw verleden, of je een goede loper bent , of goede fietser...
Ik ben vooral een betere fietser. Per jaar doe ik enkele (sprint) duathlons en triathlon (1/4). Verder probeer ik toch een paar stratenlopen te doen (tot 1/2 marathon). Tevens staan meerdere toertochten en marathons (weg en vtt) op het programma.

tudors
Mountainbiker

trainingen

Post by tudors »

P, van volume trainingen zit dat wel snor (kom ik nt aan aan zoveel km's)

Ben zelf meer "kwaliteitstrainingen" aan het doen. Conditie opbouwen met intervaltrainingen van tussen 20 en 30 km lopen.
Op gebied van mtb'en:doe ik vooral trainingen van +/- 70 km. En om de 2 weken ga ik eens over de 100 km (doe wel alle trainingen in de bos en vertoef veel in de Kasterlese bossen).
Ook iets wat ik doe: mtb'en combineren met loopwedstrijd. Bv: voormiddag marathon rijden en namiddag loopwedstrijd lopen of naar loopwedstrijd fietsen, wedstrijd lopen en erna terugfietsen.

en wat dan beste is: dat zal 21 december wel uitmaken he. Ieder heeft zijn methode en "het trainingschema" dat voor ieder werkt, bestaat nt.
MAD MAX
Mountainbiker

Post by MAD MAX »

Tambar wrote:

Volgens mij kom je wat tekort in de zwemtraining :lol:
Jef Dries
Mountainbiker

Post by Jef Dries »

Allé, na drie weken van inactiviteit (ziekte) ben ik ondertusse terug 3 weken bezig. Na moeizaam begin gaat het nu toch wat beter! VAndaag bijna 100km mtb, waarvan 90 op TT Weelde. En afgelopen week al paar keer >1u30 gelopen, op naar de 2u morgen!

Loopconditie is volgens mij wel ni vet. Doe voorlopig enkel trage lopen... Reusel volgende week en Kasterlee halve M week erop zullen me wel wa wijzer maken zeker?

Vraagje rond die duathlon te Reusel (nog nooit geweest):
15km lopen: 1u15, 60km mtb: 3u20, 7.5km lopen: 40min
nog wa pauze tussendoor maakt een totaaltijd van 5u25. Is da wa realistisch??

Tot op den 22ste, zal mijn eerste groepstraining worden dan...
superschoep
Mountainbiker
Location: Canyon cfsl 8.9,merida tfs900, planet-x road bike, planet-x stealth TT-bike

Post by superschoep »

ik had ook zoiets gedacht: 1u15 op de eerste run, 3 u op de mtb en dan nog eens 35 min op de tweede run. we zullen wel zien he, er zal veel van het weer en de vorm van de dag afhangen. tot ginder sjarels!

grtz,

schoepie :evil:
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

Ik doe ook mee in Reusel. Parcours was daar vorig jaar echt niet van de poes en lastiger dan in Kasterlee. Eigenlijk is het parcours van Kasterlee (op zich) niet zo lastig. 't zijn vooral de afstand, koude en de nattigheid die er een ware hel van maken. Ook de vele boomwortels zorgen voor een marteling van de rug.
Post Reply