prachtige maar lastige rit .jammer van het weer voor de inrichters.
degene die kritiek gaven waar zitten ze nu???
01/11/08 Ieper
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- moozefretter
- Mountainbiker
Vanmorgen de 74 km gereden. Was extra gemotiveerd door deze prachtige mtb-omstandigheden. Twas alweer een tijdje geleden dat we van een dergelijk modderparcours konden genieten.
Vastgesteld dat 'zeer' weinig bikers de groten gereden hebben, en heb er dan nog veel zien terugkeren langs de baan (o.a. iemand die nogal veel commentaar had op het parcours!!!
)
Natuurlijk wel jammer voor de organisatie, die overigens dik in orde was!
Weet iemand het exact aantal hoogtemeters op de 74 km?
We zijn reeds klaar voor morgen in Middelkerke!
Grtz
Vastgesteld dat 'zeer' weinig bikers de groten gereden hebben, en heb er dan nog veel zien terugkeren langs de baan (o.a. iemand die nogal veel commentaar had op het parcours!!!
Natuurlijk wel jammer voor de organisatie, die overigens dik in orde was!
Weet iemand het exact aantal hoogtemeters op de 74 km?
We zijn reeds klaar voor morgen in Middelkerke!
Grtz
Mmmmmmm, ik kan ier nu 2 kanten op. Ofwel zeg ik dat alles goed was ofwel blijf ik verder de forumterrorist - ala boycot den toer ma - uithangen.
In feite heb ik weinig keus omdat het verdomd allemaal in orde was!
Ik heb geen zin om eindeloos te discusieren en mijn mtb-hart brak bijna toen ik deze morgen den dirk aan het woord hoorde. Achteraf gezien geef ik toe dat ik iets te hard heb gereageerd en wil ik mij hiervoor gerust openlijk excuseren.
Ik ben van de streek en heb geen zin om in de clinch te liggen met mede mtb'rs die ik nog veel tegen het lijf ga lopen en die het hart op de juiste plaats hebben.
Ne boycot was tevens ook ni de bedoeling, laat ons zeggen dat het eerder ongerustheid was voor de toekomst van de tochten in/rond heuvelland.
Nu de toer zelf was prima vooral dankzij het flandrien weertje. Rest van organisatie was naar jaarlijkse gewoonte niks op aan te merken.
Ik hoop dat de bijl kan begraven worden en de vrede in de aangename community kan terugkeren.
Frontbikers, tot de volgende en nogmaals sorry.
In feite heb ik weinig keus omdat het verdomd allemaal in orde was!
Ik heb geen zin om eindeloos te discusieren en mijn mtb-hart brak bijna toen ik deze morgen den dirk aan het woord hoorde. Achteraf gezien geef ik toe dat ik iets te hard heb gereageerd en wil ik mij hiervoor gerust openlijk excuseren.
Ik ben van de streek en heb geen zin om in de clinch te liggen met mede mtb'rs die ik nog veel tegen het lijf ga lopen en die het hart op de juiste plaats hebben.
Ne boycot was tevens ook ni de bedoeling, laat ons zeggen dat het eerder ongerustheid was voor de toekomst van de tochten in/rond heuvelland.
Nu de toer zelf was prima vooral dankzij het flandrien weertje. Rest van organisatie was naar jaarlijkse gewoonte niks op aan te merken.
Ik hoop dat de bijl kan begraven worden en de vrede in de aangename community kan terugkeren.
Frontbikers, tot de volgende en nogmaals sorry.
-
Pashley 24Mhz
- Mountainbiker
Post by Pashley 24Mhz »
Rond 11h aangezet voor de 57km in een mooi Belgisch weertje
Wel niet gespaard gebleven van materiaalpech vandaag. Eerst zaten de remblokken langs achter van mijn maat er compleet door, en juist voor de 2e bevoorrading besloot er ook een clipje te plooien in mijn achterrem, dus maar ter plekke de remblokken uitgehaald en in de vuilbak gekieperd. Slechts een van de 3 bleef gespaard van materiaalpech, maar hij kreeg dan wel af te rekenen mat krampen
Samengevat: Mooie toch, perfecte bepijling, gewoonweg superbevoorradingen, regen avolonté, venijnig koude wind...
Ondanks dat we alle 3 bijna onderkoeld waren toch heel erg genoten van deze tocht!
Wel niet gespaard gebleven van materiaalpech vandaag. Eerst zaten de remblokken langs achter van mijn maat er compleet door, en juist voor de 2e bevoorrading besloot er ook een clipje te plooien in mijn achterrem, dus maar ter plekke de remblokken uitgehaald en in de vuilbak gekieperd. Slechts een van de 3 bleef gespaard van materiaalpech, maar hij kreeg dan wel af te rekenen mat krampen
Samengevat: Mooie toch, perfecte bepijling, gewoonweg superbevoorradingen, regen avolonté, venijnig koude wind...
Ondanks dat we alle 3 bijna onderkoeld waren toch heel erg genoten van deze tocht!
- MacMan
- Mountainbiker
- Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2
Vanmorgen ondanks de regen
met 3 vertrokken iets na 9u voor de 74km
1 met korte broek!de kou en wind zouden al snel hun tol eisen...
de blauwe en rode lus lagen er behoorlijk bij
enkel de lange klim aan de franse kant slipte de achterband soms door.
na de af daling van de kemmel en lokedyze de kortste weg terug genomen
de lus voormezeele zillebeke overgeslagen.
en aangkomen met 60km op te teller aan 18.2 av
proficiat aan de organisatie.
alles was weer top!( bepijling bevoorrading parcours afspuit bar etc)
en tot de volgende!
mooi weer of niet

met 3 vertrokken iets na 9u voor de 74km
1 met korte broek!de kou en wind zouden al snel hun tol eisen...
de blauwe en rode lus lagen er behoorlijk bij
enkel de lange klim aan de franse kant slipte de achterband soms door.
na de af daling van de kemmel en lokedyze de kortste weg terug genomen
de lus voormezeele zillebeke overgeslagen.
en aangkomen met 60km op te teller aan 18.2 av
proficiat aan de organisatie.
alles was weer top!( bepijling bevoorrading parcours afspuit bar etc)
en tot de volgende!
mooi weer of niet
- the grandmaster
- Mountainbiker
Post by the grandmaster »
Yups,
hier om 8u30 ook met een 20-tal raketten van start gegaan.
Alles dik in orde, behalve het weer dan.
Gestart met de bedoeling van de 75 te doen. Gezien dat pokkeweer algauw verandert van gedacht, en besloten de 57 te nemen.
Voor een 'droogrijder' als ik, bleek ook de 57 iets te hoog gegrepen.Dan maar (zoals zovelen) afgedraaid net na de controle in Vormzele.
T was inderdaad nogal koud, maar mijn grootste probleem was het verassend vettig parcours!(mijn vrees voor die eerste dreef van 'boerke bailleul', mijn zwarte beest, bleek alweer terecht)
Ongeloofelijk wat enkele uurtjes regen kan teweeg brengen. (die michelin-dry moet er nu echt wel af!)
In de zomer zou ik deze tt twee keer na elkaar rijden, vandaag zakte de moed al na de eerste controle al in mijn (verzopen) schoenen.
Maar t parcours was wel één van mijn persoonlijke favorieten, helaas kan de organisatie het weer vooraf niet bepalen.
Maar verder:
*prima uitgepeild
*zeer bevredigende bevoorradingen
*prima afspuit-installatie
en misschien wel een pluspunt door dat slechte weer:
*heel veel plaats in de warme douches
*ook meer plaats en minder drummen in de kantine achteraf, voor alweer gezellige aprés.
Voor ene keer durf ik mijne 'avs' hier nie opzetten
(t'verschil met reninge vorige week, is echt veel te groot)
Gestart met de bedoeling van de 75 te doen. Gezien dat pokkeweer algauw verandert van gedacht, en besloten de 57 te nemen.
Voor een 'droogrijder' als ik, bleek ook de 57 iets te hoog gegrepen.Dan maar (zoals zovelen) afgedraaid net na de controle in Vormzele.
T was inderdaad nogal koud, maar mijn grootste probleem was het verassend vettig parcours!(mijn vrees voor die eerste dreef van 'boerke bailleul', mijn zwarte beest, bleek alweer terecht)
In de zomer zou ik deze tt twee keer na elkaar rijden, vandaag zakte de moed al na de eerste controle al in mijn (verzopen) schoenen.
Maar t parcours was wel één van mijn persoonlijke favorieten, helaas kan de organisatie het weer vooraf niet bepalen.
Maar verder:
*prima uitgepeild
*zeer bevredigende bevoorradingen
*prima afspuit-installatie
en misschien wel een pluspunt door dat slechte weer:
*heel veel plaats in de warme douches
*ook meer plaats en minder drummen in de kantine achteraf, voor alweer gezellige aprés.
Voor ene keer durf ik mijne 'avs' hier nie opzetten
(t'verschil met reninge vorige week, is echt veel te groot)
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Niets dan lof
en ... nattigheid.
Dus eerst rijden volgend jaar en dan ... commentaar geven aub.
Dus eerst rijden volgend jaar en dan ... commentaar geven aub.
jawadde dadde
Da was de slechtst toertocht dak gereden had wije.
Niet van de organisatie hoor (da was in orde)
ma da were en mijne velo nie.
juist achter de eerste bevoorrading "kletse"mijne ketting in 2en.
juist an da slotje en vanneigens da slotje nievers ne meer te bespeuren nje..
dan maar den emergency nummer gebeld.iemand gekomen achter 20 minuten (ikk oeverre onderkoeld) sjanse datn dien mijne keten koste inkortn (stifwel mercie é). ja dan toch kunnen doorrijden en kreeg al snel weer wa warmer.
dan tot de conclusie gekomen dat bij de afdalinge van kemmel mijne achterfring der gjell deure zat jupla.
maja ollik nog gearriveerd in ieper rond njin mee een 60tal km en een gemiddelde van 21.
cocnlusie vanaf nu dus olsan een slotje meepakn
Da was de slechtst toertocht dak gereden had wije.
Niet van de organisatie hoor (da was in orde)
ma da were en mijne velo nie.
juist achter de eerste bevoorrading "kletse"mijne ketting in 2en.
juist an da slotje en vanneigens da slotje nievers ne meer te bespeuren nje..
dan maar den emergency nummer gebeld.iemand gekomen achter 20 minuten (ikk oeverre onderkoeld) sjanse datn dien mijne keten koste inkortn (stifwel mercie é). ja dan toch kunnen doorrijden en kreeg al snel weer wa warmer.
dan tot de conclusie gekomen dat bij de afdalinge van kemmel mijne achterfring der gjell deure zat jupla.
maja ollik nog gearriveerd in ieper rond njin mee een 60tal km en een gemiddelde van 21.
cocnlusie vanaf nu dus olsan een slotje meepakn