Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Fredwitrave wrote:Het grote voordeel van Thompson is dat zij steeds met volledige groepen werken. Dus als de achterderailleur bvb een LX is, dan is de hele fiets met LX uitgerust, dus ook remmen, wielassen, enz
Dit was ook voor mij de reden om voor een thompson te kiezen. Als je de afmontage vergelijkt met die van bv een scott voor dezelfde prijs...

De scott had inderdaad betere looks, op dat gebied geef ik de critici dan weer gelijk.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

mario wrote:Kristof heeft al en mooi voorstel aangereikt. Bekijk bij S-tec maar eens die giant XTC SE1: sid team vork!!! XTR!!! en crossmax SL voor 1999€...dat is echt een spotprijs,
Maak je geen illusies, die Giants aan die prijs zijn (is?) er al lang niet meer, sinds december zelfs al niet meer (ik heb onmiddellijk gebeld toen). Truken van de foor he...
jean-paul
Mountainbiker

Post by jean-paul »

Ik heb ook een thompson Zeus Lx. tot nu toe tevreden van. Het is zoals gezegd de fiets heeft een volledige groep en niet zoals de meeste andere merken.
groeten
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

Wat mij betreft is een Thompson een ideale bike voor een beginner. Prijs is redelijk, het materiaal dat je krijgt is meer dan degelijk en je weet wat je krijgt voor je geld.
OK, het is geen bike waar je medebikers vol bewondering zullen naar staren op een TT, maar who cares? Het rijdt goed en je hebt er je niet blauw aan betaald.

Ik geef toe dat mijn volgende bike naar alle waarschijnlijk geen Thompson zal zijn, maar dat is vooral omdat ik nu beter weet wat er allemaal te koop is, door ervaring (en veel lezen op het forum) beter kan beoordelen wat de moeite waard is en wat niet, en ook een groter budget zal besteden omdat ik weet dat ik die bike ook serieus ga blijven gebruiken (wat bij een aankoop van een eerste bike toch vaak een vraagteken is). En ja, mijn volgende bike mag best een beetje flashier zijn :drunk:

Echter, als eerste aankoop met een beperkt budget voor een beginnend biker die zich geen zorgen wil maken over de degelijkheid van zijn materiaal en er eigenlijk ook niet veel van afweet is een Thompson ideaal (en ja, er zullen nog wel andere evenwaardige merken zijn maar met die heb ik geen ervaring...)
gd31201
Mountainbiker

Post by gd31201 »

Geachte,

Zeggen dat een Thompson voor beginners is vind ik niet terecht. Ja, ze hebben fietsen voor beginners, maar als je bvb de de Race Team neemt die standaard 1670 € kost en full XT is dan denk ik dat u een probleem heeft. Niet iedereen vindt die Specialized of Cannondale fietsen mooi.
Je moet natuurlijk kijken wat men met zo een fiets wil doen. Ik vraag mij van tijd toch af wat die mensen met een Full Suspension doen. Naar den TT gaan , daar 40km rondbaggeren en daarna 3 trappisten drinken is niet aan mij besteed,. En dan staan ze daar met fietsen van + 2500€. Ik rij momenteel met een oude Giant (7 jaar zonder enige vering) en ik moet zeggen, der zijn er maar bitter weinig die mij passeren.
Ik denk als je een fiets koopt van +/-1800 € dat je al degelijk voorzien bent en dat je daar in Belgie alles kan rijden wat er is.
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

gd31201 wrote:Zeggen dat een Thompson voor beginners is vind ik niet terecht.
Geachte,

Ik heb wel niet gezegd "enkel voor beginners" he, gelieve mijn woorden niet te verdraaien. Als U vanuit mijn vorige post kunt besluiten dat ik een probleem heb dan denk ik dat U een probleem heeft...

Vriendelijke groeten van een tevreden Thompson eigenaar,
XVM
Fredwitrave
Mountainbiker

frame thompson

Post by Fredwitrave »

Heeft er iemand een beetje info over de frames van thompson 2004, vooral dan wat betreft de geometrie. Zit hij heel sportief, of hebt ge na een tocht van vele km nog altijd geen pijn aan uwe nek?
Guest

Post by Guest »

http://www.thompson.be/nederl/mtb-home.htm Hier vind je alle modellen van Thompson en neen ik heb geen last van mijnen nek al heb ik enkele jaren geleden een whiplash overgehouden aan een ongeval. Trouwens sinds vandaag ben ik in het bezit van een thompson X-line voor meer bijzonderheden over de rijstijl zal ik binnenkort iets laten weten.

Mvg ice
homeboy
Mountainbiker

Post by homeboy »

Ik ben ook tevreden over mijn Thompson. (Pro-Team)
Voor een redelijke prijs heb ik een licht kader, een goede vork (Duke XC) en daardoor is deze bike voor mij ideaal om up te graden.
Nog een voordeel bij Thompson is dat je het beste kader kan kiezen met een mindere groep als je budget in het begin nog beperkt is. Je groep verslijt je toch en die kan je dan later vervangen door een hogere groep. Bij veel andere merken zit je al met een zwaarder kader als je een mindere afmontage kiest.

BTW: Enkelen van dit forum geven commentaar op Thompson zonder er ooit op gereden te hebben. Deze zogenaamde "kenners" hun commentaar mag je met een dikke korrel zout nemen. :wink:
niek
Mountainbiker

Post by niek »

ik rij met dat mach 5 kader , mijn zadel staat redelijk hoog toch en geen problemen met mijn nek :) , ik heb wel het gevoel dat de kaders heel stijf zijn,dus das een pluspunt.die s bends achteraan in het frame zijn wel schoon , de website en het boekske vind ik eerlijk gezegd maar flauwkes , int echt zijn ze veel mooier ik ben ne meter 82 en kheb een 21 inch kader , dus ik denk wel da ge de kaders een beetje langs de kleine kant zijn, of ben ik daarin verkeerd?
Post Reply