01/11/08 Ieper

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
delsolke
Mountainbiker

Post by delsolke »

uncle sam wrote:
delsolke wrote:
uncle sam wrote: Je antwoord is al even cliché als jullie parcours...
zucht
wat verwacht jij dan van parcours? je kan moeilijk een nieuwe weide openleggen hé ^^ het is nrml dat veel offroadstukken terugkeren en herkenbaar worden :) wat moet ik dan zeggen ? kwoon in kemmel , ken de streek helemaal vanbuiten
Kom we gaan ier ni blijven over zeveren, er ga toch niks veranderen.
Sommige organisaties proberen jaarlijks iets vernieuwend te doen aan hun parcours, andere oorden, nieuwe wegels (prive), shortcuts, etc.
Andere organisaties zijn content met hetgeen er voorhanden ligt en wijken niet tot weinig af wat er ooit in elkaar geboxed is (...). Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen mening heeft en op zijn manier de mtb sport aantrekkelijk wil maken. Binnen enkele jaren zul je wel anders piepen en wie weet mijn mening delen. :oops:

Geniet maar van de tocht, zal geen probleem zijn me dunkt!
Enkele jaren ? kmtb ook al enkele jaren en kben de streek nog niet beu :). Het is vrij moeilijk om nog andere dreven te mogen gebruiken. Zo had ik eens met iemand gesproken (omdat ik in een dreef reed die voor voetgangers was) en die persoon wees me erop en hij zei dat wij (mtb'ers) onbeleefde mensen waren (nooit roepen of bellen als er voetgangers voor zijn, maar gwn voorbij vlammen en dan de voetgangers onder hun voeten geven), dat we de dreven kapotrijden, dat we de wandelwegen ombouwen tot blosoroutes,... . En hij zei dat hij er alles ging aandoen om te zorgen dat we nog minder dreven gingen hebben :) dus als dat waar is, dan komt het nog strenger en strenger
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Sharkie wrote:Hoe ligt het parcours er bij? Al vettig genoeg om m'n Nobby Nic's op te leggen of leg ik een bandje op met wat minder profiel in 't midden?
Heb het parcours vandaag afgereden met semi slicks, enkel paar vettige stroken.
Pureestoemperke
Mountainbiker

Post by Pureestoemperke »

Yep,

Als parcoursbouwer van de TT in Poperinge moet ik (helaas) den Dirk gelijk geven wat het uitstippelen van een TT in Heuvelland betreft. We moeten ons heel strikt houden aan het gebruik van bepaalde paden !! Het is vooral doordat sommige (Franse) organisaties vaak kriskras (door ondermeer natuurgebied) hun parcours uitstippelden dat ze (ongewild) verschillende instanties, lobbygroepen van andere recreanten, overheden tengen ons in het harnas hebben gejaagd...
Wees blij dat er mensen zijn als Dirk die ieder jaar een massa energie insteken in organisaties als deze dat onze prachtige sport kan blijven bestaan !!
Indien we niet opletten maken we zo onze eigen sport kapot !! Het is slechts door overleg met andere mensen dat er een gulden middenweg kan gevonden worden én soms is dat een bochtige single-track !!
Hetzelfde euvel stelt zich op de Kluisberg...
Daarom aan iedere organisator die Heuvelland aandoet: raadpleeg de draagbaarheidskaart (ligt ter beschikking bij het gemeentebestuur in Kemmel).
Zelf proberen we ook iedere jaar doorgang te krijgen over privé-eigendom maar dat is géén evidentie... daarom dat we zelf ook elk jaar investeren in organisaties als Boerenlandschap om bepaalde (verdwenen) paden te onderhouden of zelfs weer te openen...
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

delsolke wrote:
Enkele jaren ? kmtb ook al enkele jaren en kben de streek nog niet beu :). Het is vrij moeilijk om nog andere dreven te mogen gebruiken. Zo had ik eens met iemand gesproken (omdat ik in een dreef reed die voor voetgangers was) en die persoon wees me erop en hij zei dat wij (mtb'ers) onbeleefde mensen waren (nooit roepen of bellen als er voetgangers voor zijn, maar gwn voorbij vlammen en dan de voetgangers onder hun voeten geven), dat we de dreven kapotrijden, dat we de wandelwegen ombouwen tot blosoroutes,... . En hij zei dat hij er alles ging aandoen om te zorgen dat we nog minder dreven gingen hebben :) dus als dat waar is, dan komt het nog strenger en strenger
Wie rond het Heuvelland organiseert zal wel kunnen denken wie deze persoon is. Trouwens tijdens de Heuvellandcross konden we paar jaar beschikken over het privé bos Vidaengeberg. jammer dat sommigen het nodig vonden er daags nadien in rond te fietsen en zo op boswachter liepen en zal het ons blijkbaar niet meer mogelijk zijn dit bos nog langer te gebruiken.
Bertinus
Mountainbiker

Post by Bertinus »

delsolke wrote:
uncle sam wrote:
den dirk wrote: Dan wacht ik op jou organisatie
Je antwoord is al even cliché als jullie parcours...
zucht
wat verwacht jij dan van parcours? je kan moeilijk een nieuwe weide openleggen hé ^^ het is nrml dat veel offroadstukken terugkeren en herkenbaar worden :) wat moet ik dan zeggen ? kwoon in kemmel , ken de streek helemaal vanbuiten
Deze zomer enkele keren meegeweest gaan mtb'en samen met Uncle Sam. En dat was een parcour om U tegen te zeggen. Niks, nadda bestaande routes. Geen privéstukken dus perfect haalbaar voor een TT.
Kerel heeft me zelfs ooit een plannetje doorgestuurd met zijn parcour. Offroad% was aanzienlijk. Dus is niet te onderschatten ...

Ik denk dat het hier niet meer dan normaal is dat er (laat ik het beschaafd houden) wat bemerkingen omtrent het parcour (zeg wel parcour!!) zijn.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

Bertinus: mag ik dat plannetje dan ook eens hebben aub? :)

Nog enkele 'tips' (denk ik) voor een gevarieerd parcours:

* de beklimming van de scherpeberg via het bos (of is dit niet toegelaten)

* als je de grote baan neemt tussen de klijte en loker, dan kun je - net voor je loker binnenrijdt - naar rechts om naar Westouter te gaan. Je laat de baan direct rechts naar Reningelst liggen en rijdt rechtdoor. Dan kun je in de eerste bocht links het gras op en zo de rodeberg begklimmen. Volgens mij is dit toegelaten en een mooie klim!

* Zelfde plaats als hierboven maar dan rechtsaf: een mooie beklimming naast een huis. De afdaling is ook mogelijk, kort maar technisch

* Beklimming via de Rodeberg via het bos, kan daar eens geen toestemming voor losgepeuterd worden?

Ik ben verliefd op Heuvelland, maar ik heb het gevoel dat er nog genoeg paadjes zijn die ik niet ken. Als iemand tips heeft of plannetjes ofzo mag hij mij altijd contacteren. Ik hou trouwens van de natuur, ik beschadig nooit iets, integendeel: ik mountainbike juist omdat ik hou van de natuur, dus als er (toegelaten) paadjes zijn die u wil bekend maken: roep nu!
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

clubje wrote:Bertinus: mag ik dat plannetje dan ook eens hebben aub? :)

Nog enkele 'tips' (denk ik) voor een gevarieerd parcours:

* de beklimming van de scherpeberg via het bos (of is dit niet toegelaten)

* als je de grote baan neemt tussen de klijte en loker, dan kun je - net voor je loker binnenrijdt - naar rechts om naar Westouter te gaan. Je laat de baan direct rechts naar Reningelst liggen en rijdt rechtdoor. Dan kun je in de eerste bocht links het gras op en zo de rodeberg begklimmen. Volgens mij is dit toegelaten en een mooie klim!

* Zelfde plaats als hierboven maar dan rechtsaf: een mooie beklimming naast een huis. De afdaling is ook mogelijk, kort maar technisch

* Beklimming via de Rodeberg via het bos, kan daar eens geen toestemming voor losgepeuterd worden?

Ik ben verliefd op Heuvelland, maar ik heb het gevoel dat er nog genoeg paadjes zijn die ik niet ken. Als iemand tips heeft of plannetjes ofzo mag hij mij altijd contacteren. Ik hou trouwens van de natuur, ik beschadig nooit iets, integendeel: ik mountainbike juist omdat ik hou van de natuur, dus als er (toegelaten) paadjes zijn die u wil bekend maken: roep nu!
Beklimming bos Scherpenberg zit in ons parcours (echter dienen we het aan te passen als er regen valt vannacht of morgen, draagkracht) Heb er destijds zelf nog voor gezorgd dat dit toehankelijk bleef want op eerste kwetsbaarheids kaart stond dit als verboden voor toertochten.
Pad baan naar Westouter naar rode berg wordt niet toegelaten voor mountainbike organisaties.
Beklimming sulverberg overkant zit trouwens ook in ons parcours, de korte afdaling mag je enkel beklimmen.
Helegat bos Rodeberg, vroeger meermaals geprobeert toegang te krijgen. Denk niet dat het ooit iemand zal lukken want dit is natuurgebied en fietsen worden er niet toegelaten.
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hoi,

Sta morgenvroeg samen met Bergbeest in de startblokken voor deze goed georganiserde tocht :bounce: :bounce:. We kiezen weerom voor de langste afstand.
Hoe dan ook het is en blijft een mooie streek om te mtb-en =P~ =P~

Grtzz

Pompierke
stoempe
Mountainbiker

vtt ieper

Post by stoempe »

Na al die kommentaren te hebben gelezen vind ik het zeer spijtig dat mensen op dit forum zo openlijk mekaar aanvallen bij wijze van spreken.

1) het is de dag van vandaag inderdaad niet gemakkelijk om een mooi parcours op te bouwen.Daar zijn veel redenen voor.

a) sommigen gedragen zich inderdaad zeer brutaal en onbeschoft tegenover wandelaars, en zelfs tegen collegamountainbikers.

b) Men laat soms overal rommel achter.

c)men berijdt de privéstukken daags voordien en daarna, terwijl ze heel goed weten dat het enkel op de dag van de rit mag.Hoe egoîstisch kan een mens soms zijn.

c)met eigen ogen gezien.Mensen die al van hun oren maken om 8h00, als het startuur om 8h30 is.Geduld is een schone deugd.

d) Er zijn waarschijnlijk ook al mensen die hamsteren.Als ik zie wat sommigen in hun zakken proppen, ongelooflijk.

e) heb zelfs al mensen omdat het voor hen niet snel genoeg gaat, over een stuk grond met pas gezaaid gras zien rijden, of door de voortuintjes van de mensen.

En dan verwonderd zijn en kritiek geven op de inrichters, omdat ze te veel baan moeten doen.Moest iedereen zich aan de regels houden, en zich gedragen zoals het hoort dan zouden we deze hobby nog lang kunnen uitoefenen.
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Misschien eerst de tocht 'ns rijden en dan pas commentaar geven kan ook handig zijn hè :-D Ik zou er graag bij zijn maar ben spijtig genoeg belet... Mooie streek dus dat loopt daar wel los morgen :wink:
Post Reply