01/11/08 Ieper

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

toch even een tip voor het parcours:

ik zie dat we dikkebusvijver oprijden via de grote, gewone asfaltweg. Echter, als je de grote baan tussen Ieper en Dikkebus iets verder blijft volgen is er plots (nog voor het dorp) een baantje links, net naast de haag van een huis. Dit paadje eindigt in een klein maar pittig klimmetje en zo kom je op ook uit op de over van Dikkebusvijver, waar je het parcours kunt volgen.
Dit paadje is toegelaten.
Dit paadje is alvast meer "mountainbike" dan gewoon dikkebus vijver oprijden op de klassieke manier

groetjes
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

clubje wrote:toch even een tip voor het parcours:

ik zie dat we dikkebusvijver oprijden via de grote, gewone asfaltweg. Echter, als je de grote baan tussen Ieper en Dikkebus iets verder blijft volgen is er plots (nog voor het dorp) een baantje links, net naast de haag van een huis. Dit paadje eindigt in een klein maar pittig klimmetje en zo kom je op ook uit op de over van Dikkebusvijver, waar je het parcours kunt volgen.
Dit paadje is toegelaten.
Dit paadje is alvast meer "mountainbike" dan gewoon dikkebus vijver oprijden op de klassieke manier

groetjes
dat paadje zit in de rode bloso route van kemmel :wink:

en als je ipv da pittig klimmetje rechts inslaat net ervoor volgt er een mooi stukje singletrack nog :wink:
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Tja, bloso of geen bloso,
we kennen de streek onderhand toch al van buiten.
Veel verassingen kunnen we dan ook niet meer verwachten, maar dat zal er ons niet van weerhouden hier opnieuw aanwezig te zijn :-D
(denk zelfs da we de raketjes massaal zullen in stelling brengen, voor deze halve thuisrit)
Tot zaterdag :wink:

Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

een mooie tocht! de aanloop naar de bergzone zie ik als opwarming en training. die rij ik onder de overslagpols.het geeft de gelegenheid om wat te
babbelen met de compagnie en het matriaal/uitrusting te testen voor het serieuse werk begint. =D>
tot zaterdag!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

titten wrote:hallo

Vooraleer commentaar te geven op toertochten moet je eens zelf een een degelijke toertocht proberen uit te stippelen in en rond het heuvelland.Heel wat beperkingen worden ons opgelegd door bos en groen .Wij proberen er nog het maximum aan offroad uit te halen.
Geen zin om hierop te antwoorden want dan haal jij jezelf serieus in de nesten.
:-?

Trouwens voor de rest is de organisatie tiptop é, prima bev, bepijling, bikewash, parking, après, etc.
Enkel het parcours is na al die jaren steevast ... bloso, of is het andersom? :roll:
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Zag deze tocht wel zitten... spijtig genoeg moet ik m'n vriendin afhalen op de luchthaven van Charleroi zaterdag voormiddag #-o Een ritje Denderhoutem-Charleroi-Denderhoutem-Ieper en dat allemaal vóór 11u zie ik helaas niet slim komen :-D Heb gezien dat er herkansing is 8/11 in Vlamertinge... Ieper zal voor volgend jaar zijn :wink:
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Ik en nog aan het twijfelen tussen deze en eentje net over de taalgrens.
We zullen wel zien, er is nog niet om te beslissen é.
Misschien dat het weer ook een invloed zal hebben.
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Ben net terug van de laatste uitpijling en heb ook geen zin om hier een discussie te voeren over de door ons uit gestippelde route, ken Heuvelland uit m'n broekzak en in ons al jaren organiseren weet ik dat dit één van de uitdagenste parcours is.
Heuvelland beschikt over een ruim aantal overhard en eveneens over 3 bloso routes die eveneens dit onverhard gebruiken. Dus moet je een combinatie maken van deze paden en het beste eruiit halen, denk in onze vorige organisaties telkens goed geslaagd te zijn. Weet het me achteraf eens te vertellen voor de editie 2008.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

den dirk wrote:Dus moet je een combinatie maken van deze paden en het beste eruiit halen, denk in onze vorige organisaties telkens goed geslaagd te zijn. Weet het me achteraf eens te vertellen voor de editie 2008.
Ieder zijn idee over een georganiseerde mountainbike toertocht (waar ik toch iets meer verwacht dan de reeds plat gereden bestaande bl....)

tot tonne
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

uncle sam wrote:
den dirk wrote:Dus moet je een combinatie maken van deze paden en het beste eruiit halen, denk in onze vorige organisaties telkens goed geslaagd te zijn. Weet het me achteraf eens te vertellen voor de editie 2008.
Ieder zijn idee over een georganiseerde mountainbike toertocht (waar ik toch iets meer verwacht dan de reeds plat gereden bestaande bl....)

tot tonne
Dan wacht ik op jou organisatie
Post Reply