08/11/08 Vlamertinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Duvelbiker (noW)
Mountainbiker

08/11/08 Vlamertinge

Post by Duvelbiker (noW) »

Beste bikers,

Voor de 16e maal nodigen we bikeminnend Vlaanderen uit om in 50, en 70 km de Catsberg van binnen en van buiten te leren kennen. Catsberg met hoofdletter C want deze Noord-Franse heuvel behoort tot onze favoriete fietsbergen. Nu het parcours van 2006 op punt staat hopen we de 738 deelnemers van vorig jaar evenveel te plezieren met een goed uitgepijld parcours, warme douches mannen/vrouwen (infrastructuur van de sporthal), voldoende bevoorradingen, origineel parcours, pechdienst en EHBO, verbeterde afspuitmogelijkheden, boterhammetjes, leffes aan de toog, ... Afspraak opnieuw in het cultureel centrum te Vlamertinge!

Het parcours heeft ondertussen al zijn kwaliteiten bewezen: Vlakke aanloop, LASTIGE beklimmingen - de Catsberg van binnen en buiten- soms wat technischer- en een vlakke uitloper. De 53 km maakt 570 hoogtemeters die vooral in het middenstuk liggen. De 70 km maakt in dit middenstuk een ferme lus om het aantal hoogtemeters te verdubbelen en is daardoor een niet te onderschatten tocht. Maar dan heb je toch wel al het moois van de Catsberg gezien... en gevoeld!

Nog niet overtuigd? lees de commentaren van vorig jaar:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... lamertinge
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

ewel now, k ga proberen af te komn me cotnie :P
Duvelbiker (noW)
Mountainbiker

Post by Duvelbiker (noW) »

kinse wrote:ewel now, k ga proberen af te komn me cotnie :P
Neem vooral een cameraman mee. Kheb het filmpje gezien van Cotnie op onze technische strook...hilarisch!
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

haha, k ga mijn best doen :P
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

Ik woon in Vlamertinge. Ik vraag me af op welke manier men van Vlamertinge naar de Catsberg rijdt, want da's toch een hele afstand!

Op welke manier verlaat je bijvoorbeeld Vlamertinge?
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

clubje wrote:Ik woon in Vlamertinge. Ik vraag me af op welke manier men van Vlamertinge naar de Catsberg rijdt, want da's toch een hele afstand!

Op welke manier verlaat je bijvoorbeeld Vlamertinge?
Zal verzeker traditiegetrouw via Brandhoek, Poperinge, Abele en zo naar via de spoorwegbedding richting voet cats zijn.

Aja, ik ben ook van Vlamertinge en deze thuisrit laat ik nooit aan mij voorbij gaan :wink:
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Pas onlangs fan geworden van deze streek (na Poperinge en Westouter) dus heel waarschijnlijk hier present met de sjarels :wink:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Heb dringend wat kilometerkes nodig om mijn schade in te halen en een wintertocht met 70km zijn er niet zo veel meer. Zal er misschien ook zijn .
Tot hoe laat kan je starten voor de 70km ?
rdecoene
Mountainbiker

08/11/2008 Vlamertinge

Post by rdecoene »

Heb hier iets van opgevangen, maar weet er verder niets over. Ik was geintresseerd maar had graag meer info gehad. Zijn er mensen die meer weten?

Groetjes
The Exe-cutioner
Mountainbiker

Post by The Exe-cutioner »

Ook deze rit is één van m'n favorieten en ook natuurlijk omdat ik van de streek ben.
Ik heb deze al eens gereden met veel wind en wat regen en ik hoop dat dit niet het geval zijn want ik zou graag de grote tocht eens doen.
Mij mag je ook verwachten, tot dan!
Post Reply