Ben dus aan het uitkijken naar een tacx, kwestie van in de winter wat extra te kunnen trainen. Door werk kan ik moeilijk nog s avond buitenkomen met de fiets, dus dacht ik aan een tacx.
Er zit nogal veel verschil in prijs op de verschillende modellen:
satori (249€) - flow (399€) - Cosmos (945€)
Had graag geweten wie ervaring heeft met de volgende modellen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een flow of satori omdat die van prijs nog redelijk zijn. Is het verschil met de cosmos zo groot dat het zo een verschil in prijs kan geven?
Heb al gelezen dat een extra achterwiel aangeraden en practisch is, maar kan zo een tacx mijn mtb beschadigen? Heb geen zin om een 2de fiets bij te kopen, enkel om op de rollen te rijden.
Aankoop tacx
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Verzetje
- Mountainbiker
Tacx moet niet echt aan een pc aangesloten kunnen worden.
Cosmos is blijkbaar met motorrem en flow met een elektromagnetische rem. Is dat verschil zo enorm. Kan men ook op de flow een vorm van krachttraining en intervaltraining doen, of is dit enkel mogelijk op de cosmos?
En waar kan men deze goedkoper vinden?
Cosmos is blijkbaar met motorrem en flow met een elektromagnetische rem. Is dat verschil zo enorm. Kan men ook op de flow een vorm van krachttraining en intervaltraining doen, of is dit enkel mogelijk op de cosmos?
-
stef78
- Mountainbiker
de fortius, doorloper van de cosmos, die heb ik. de multipayer maar de prijs 900 is het dubbel bijna van wat je hem bij een ander betaald, echt eens goed rondkijken, ik heb de mijne bij jowan gekocht in kluisbergen (dik 90 km voor mij) maar loont de moeite, heel goeie service en vriendelijk. plus de prijs is ook interessant, bij van eyck te aalst betaal je ook een pak minder maar ik vind dat minder persoonlijk, en da was bij jowan wel zo, die deed zijn winkel speciaal open omdat ik van zo ver kwam en hij eigenlijk nog in middagpauze was... oke je kan zeggen : voor zoveel geld mag da wel maar er zijn er heel veel die dat niet zouden doen.
is trouwens een tacx star dealer...
is trouwens een tacx star dealer...
-
markpeeters
- Mountainbiker
Post by markpeeters »
Ik kan al m'n trainingen, ook krachttraining, uitvoeren op de Flow.Verzetje wrote: Cosmos is blijkbaar met motorrem en flow met een elektromagnetische rem. Is dat verschil zo enorm. Kan men ook op de flow een vorm van krachttraining en intervaltraining doen, of is dit enkel mogelijk op de cosmos?
Ooit koop ik nog wel een Cosmos omdat die beter te programmeren is maar over de Flow ben ik zeker tevreden. Voor trainingen op de rollen heb ik wel een extra (goedkoop) achterwiel.
Goedkoper? Van Eyck in Aalst zeker? Daar zal een Flow zo'n 250 euro kosten denk ik.
- ATEGEV
- Mountainbiker
Ik heb ook een Flow en die staat bijna altijd, zelfs voor zware trainingen, op de op één na lichtste weerstand. Als ik dan een hoger wattage wil duwen verander ik de versnellingen op mijn fiets.
Trainen doe ik wel met de koersfiets: groeter diameter. Alhoewel ik nu voor mijn rollenwiel voor de MTB een megaband zonder noppen gekocht heb (Shwalbe Appel of Big Motto, weet nie meer hoe ie noemt, de ene is vouwbaar, de andere met draadhiel; ik heb die, de goedkoopste, maakt niet uit om op te warmen). Tackx is ook onmisbaar om op te warmen voor XC's en zelfs marathons met startklim. Ik voel echt het verschil als ik 10' daarmee heb opgewarmd bij zelfs 15' op de baan. Je kan blijven trappen zonder met iets anders rekening te houden en wanneer je wilt naar de gewenste hartslag gaan.
Trainen doe ik wel met de koersfiets: groeter diameter. Alhoewel ik nu voor mijn rollenwiel voor de MTB een megaband zonder noppen gekocht heb (Shwalbe Appel of Big Motto, weet nie meer hoe ie noemt, de ene is vouwbaar, de andere met draadhiel; ik heb die, de goedkoopste, maakt niet uit om op te warmen). Tackx is ook onmisbaar om op te warmen voor XC's en zelfs marathons met startklim. Ik voel echt het verschil als ik 10' daarmee heb opgewarmd bij zelfs 15' op de baan. Je kan blijven trappen zonder met iets anders rekening te houden en wanneer je wilt naar de gewenste hartslag gaan.
- edse
- Mountainbiker
als ik het goed voor heb dan kun je die flow later ook nog verder uitbouwen door een extra aankoop achterna.Zodanig dat die aansluitbaar is op pc zoals een i-magic.Dus je hoeft eigenlijk niet direkt de grote investering te doen.Die kun je terugvinden op futurum.
Denk wel dat je er klimtrainingen kunt mee doen.Heb het zelf nog niet gedaan en ik heb ook de flow,ben er alleszins tevreden over.
Eerst had ik die satori maar dan zit je wel met fietscomputerproblemen,wanneer deze draadloos is dan heb je geen bereik en zo een lange draad vindt je bijna niet,want enkel uw achterwiel draait hé.
Denk wel dat je er klimtrainingen kunt mee doen.Heb het zelf nog niet gedaan en ik heb ook de flow,ben er alleszins tevreden over.
Eerst had ik die satori maar dan zit je wel met fietscomputerproblemen,wanneer deze draadloos is dan heb je geen bereik en zo een lange draad vindt je bijna niet,want enkel uw achterwiel draait hé.