Ik heb op de moment een beetje last van een peesontsteking aan de achterkant van m'n knie, bij de apotheker vroeg ik om Voltaren, maar hij gaf me Spiroflor mee, dat zou hetzelfde zijn van werking én bovendien homeopatisch.
Nu wordt Spiroflor niet vermeld op dopinglijn.be, is dit dan zowiezo safe om op te smeren ? Ik verwacht morgen geen dopingbusje aan m'n deur, maar wie weet op de strandraces..
Wat als product niet op dopinglijn.be vermeld wordt?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Maar in homeopathie kunnen ze toch ook draaien wat ze willen, zolang het maar uit de natuur komt ?
edit: Homeopathische middelen worden bereid op basis van een extract van minerale, plantaardige of dierlijke oorsprong, dat bij toediening in pure vorm symptomen zou geven die lijken op die van de te bestrijden ziekte. Op basis van deze gelijkheid aan symptomen (gelijksoortigheidsbeginsel) wordt het middel geacht een effectieve geneeswijze te zijn
edit: Homeopathische middelen worden bereid op basis van een extract van minerale, plantaardige of dierlijke oorsprong, dat bij toediening in pure vorm symptomen zou geven die lijken op die van de te bestrijden ziekte. Op basis van deze gelijkheid aan symptomen (gelijksoortigheidsbeginsel) wordt het middel geacht een effectieve geneeswijze te zijn
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
eerste een dag of 4-7 rusten, intussen ontstekingsremmers nemen en insmeren.
als je gaat rijden :
zadel een tikje lager zetten, kleine versnelling, en max een uurtje fietsen.
beter nu weinig en sneller ervan af, en nadien weer meer opbouwen.
Harpadol (2 per dag) en Traumeel (3 per dag) innemen en voltaren of emulgel aansmeren.
geeft veel meer effect dan dat mager zalfje.
harpadol en traumeel zijn ook meer homeopatisch gebaseerd, doch is de werking ervan veel effecienter dan die zalf die je nu hebt.
combineer met Voltaren of emulgel zalf.
geen enkel van bovengenoemde bevat 'verboden' stoffen.
En vertonen geen gekende bijwerkingen.
aja : reken een periode van 3 tot 5 weken dat je MOET uitkijken met een pees. die heeft zolang nodig om te genezen en weer sterker te worden (ontstekingen verzwakt pezen)
dus al die tijd ZEER RUSTIG de tijdsduur opvoeren en vooral uw kop niet laten zotmaken om te gaan vlammen.
als je gaat rijden :
zadel een tikje lager zetten, kleine versnelling, en max een uurtje fietsen.
beter nu weinig en sneller ervan af, en nadien weer meer opbouwen.
Harpadol (2 per dag) en Traumeel (3 per dag) innemen en voltaren of emulgel aansmeren.
geeft veel meer effect dan dat mager zalfje.
harpadol en traumeel zijn ook meer homeopatisch gebaseerd, doch is de werking ervan veel effecienter dan die zalf die je nu hebt.
combineer met Voltaren of emulgel zalf.
geen enkel van bovengenoemde bevat 'verboden' stoffen.
En vertonen geen gekende bijwerkingen.
aja : reken een periode van 3 tot 5 weken dat je MOET uitkijken met een pees. die heeft zolang nodig om te genezen en weer sterker te worden (ontstekingen verzwakt pezen)
dus al die tijd ZEER RUSTIG de tijdsduur opvoeren en vooral uw kop niet laten zotmaken om te gaan vlammen.
Sunn, heb je ook een idee hoe die ontsteking er kan gekomen zijn?
Ik heb de laatste weken telkens maar 3x per week getraind en steeds opt gemak (max d2). Ik was donderdag rustig gaan fietsen zonder enige hinder. Vrijdagavond na cinema (benen gestrekt) nog op cafe (uurtje rechtstaan) en bij buitenkomen begon ik ineens te manken
Ik was niet bezopen en heb me ook ni mistrapt, daar ben ik wel zeker van ! :) Nu voel ik de pees totaal niet meer, maar gisteren bij rustig lopen kwam het na tien minuten ineens weer opzetten.. (in tussentijd nog niet gefietst)
Ik heb de laatste weken telkens maar 3x per week getraind en steeds opt gemak (max d2). Ik was donderdag rustig gaan fietsen zonder enige hinder. Vrijdagavond na cinema (benen gestrekt) nog op cafe (uurtje rechtstaan) en bij buitenkomen begon ik ineens te manken
Viperke,
Je kan/moet dan op substantie zoeken als je niet zeker bent. Even de bijsluiter lezen dus
Voorts kan ijsfricties een paar keer per dag ook nog wonderen doen. En vergeet niet wat te stretchen...In Polen heb ik gemerkt dat vooral je hamstring wat aandacht konden gebruiken op dat vlak.
Je kan/moet dan op substantie zoeken als je niet zeker bent. Even de bijsluiter lezen dus
Je positie op je nieuwe beachbike is wellicht een beetje anders dan op je MTB? Kan een oorzaak zijn...Spring ook eens binnen bij de osteopaat om bekken en rug te controleren na een zwaar wedstrijdseizoen.Als het geneesmiddel dat je zoekt niet op deze lijst voorkomt kan je steeds kijken naar de lijst van de verboden substanties en nagaan of één van de substanties die in je geneesmiddel aanwezig zijn op deze lijst voorkomt. Je kan ons ook mailen of je kan je arts of apotheker contacteren.
De lijst van geneesmiddelen staat alfabetisch gerangschikt.
Voorts kan ijsfricties een paar keer per dag ook nog wonderen doen. En vergeet niet wat te stretchen...In Polen heb ik gemerkt dat vooral je hamstring wat aandacht konden gebruiken op dat vlak.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
viperke wrote:Sunn, heb je ook een idee hoe die ontsteking er kan gekomen zijn?
Ik heb de laatste weken telkens maar 3x per week getraind en steeds opt gemak (max d2). Ik was donderdag rustig gaan fietsen zonder enige hinder. Vrijdagavond na cinema (benen gestrekt) nog op cafe (uurtje rechtstaan) en bij buitenkomen begon ik ineens te mankenIk was niet bezopen en heb me ook ni mistrapt, daar ben ik wel zeker van ! :) Nu voel ik de pees totaal niet meer, maar gisteren bij rustig lopen kwam het na tien minuten ineens weer opzetten.. (in tussentijd nog niet gefietst)
soms is de aanleiding heel klein en stom.
kan zijn dat je een lichte koude op de spier hebt opgelopen en ze gevoelig en wat geirriteerd is.
ook kan tijdens het fietsen, 1 !! kleine verkeerde beweging het uitlokken.
meestal gebeurd dat in het begin, als je nog goed moet opgewarmd geraken. door bv achter een bocht eens steviger te versnellen, en dan trek je ook meer op de hamstring.
hou de spier goed warm (hamstring). als die wat gestresseerd is, word je pees zowieso harder aangespannen bij de kleinste activiteit.
de pees goed insmeren, en best een ontstekingsremmer innemen.
een geirriteerde pees kan snel ontaarden in een serieus probleem. dus kan je beter ineens het naar behoren aanpakken - ook al is dat dan misschien wat preventief.
oja, chek ook eens uw schoenplaatjes. hoge slijtage, of wat vergaan van positie kan dit probleem ook erg snel uitlokken.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
inderdaad. Is zo.Brunox wrote:staat het niet op de lijst , dan valt het NIET onder de dopingwetgeving.
iets wat positief is voor sporters, zal op de lijst vernoemt worden.
.