THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

Joe Katsjoe wrote:
fast_bunny wrote:ik ben vandaag gaan rijden in theux , door tijdsgebrek heb ik de blauwe route genomen. ik had eerst een kaart gaan kopen. zonder kaart is het moeilijk te doen denk ik , soms zijn pijltjes verscholen in bomen die vol blad staan , en op sommige stukken staat alleen een pijl bij een afslag , anders is het bij zijwegen gewoon de weg volgen. 'k denk dat ik donderdag nog eens terugga voor de rode route , maar dan wel zien dat ik daar kan starten rond een uur of 8
hoi Fast Bunny
heb je misschien het adres van de startplaats om in Theux te gaan rijden?
Thx
druk in google chateau franchimont , daar kan je makkelijk vertrekken en is parking in overvloed. zonder kaart is die route echter niet te doen hoor.

ik stond daar vandaag weer maar het weer was niet te doen. ikke toch koppig en vertrokken maar het was aan het regenen , dat werd enkel erger. in het bos werd het donker en donkerder , toen ben ik maar langs de baan teruggereden
demontventoux
Mountainbiker

Post by demontventoux »

Mijn verslagje van de permanente route in Theux: (gereden op 2 januari 2008)

Eerst naar het Kasteel van Franchimont gereden. Daar stond een bord met uitleg van de 3 routes, maar onderaan het bord stond da de vertrekplaats nu is aan de sporthal van Theux. Dus teruggereden tot aan de sporthal en daar vertrokken. (blauwe pijltjes). Na de eerste 2km op asfalt en al even hebben moeten zoeken naar een pijl begonnen we aan een zeer lastige klim, eenmaal boven stonden we aan....het Ksteel van Franchimont. Dus het is het bes dat je aan het Kasteel vertrekt, want anders heb je meteen in het begin zonder opwarming zo'n zware klim. Aan het Kasteel zelf dan dus de blauwe pijltjes blijven verdervolgen. Je krijgt dan een mooie afdaling door het bos, maar eenmaal beneden sta je weer waar die zware klim begon. Vanaf daar begon de miserie met het zoeken naar de bordjes. Voor de mensen die ook beneden aan die helling staan: Over de spoorweg rijden en op het T-punt dan naar links. Dan kan je weer voor enkele kilometers verder.

Na een kilometer of 5 begin je aan een klim in het bos. Na de klim blijft het ook nog licht golvend verder gaan, en ook dan waren we ineens weer de bordjes kwijt. Hier moet je niet links blijven houden (dat is dieper het bos in beginnen klimmen), maar rechtsaf (over een klein beekje) en dan weer links, zodat je naast een donker naaldbos rijdt. Vanaf hier eindelijk staan de bordjes goed. Op enkele plaatsen is het nog twijfelen (als er lang niets staat, is het normaal altijd rechtdoor), dan dat het bordje naar rechts staat, en dat er 2 straten zijn naar rechts (wij hebben de juiste gok ghemaakt door het MTB-pad op te draaien).

De splitsing met het rode parcours komt vlak na een zware klim, wij kozen voor blauw.

Uiteindelijk dus, na de moeilijkheden in het begin, een zeer mooie tocht gehad. Lastig, technisch, echte Ardennen dus :)

Parcours: 4.5/5

Bewegwijzering: 3/5

Technisch: 4.5/5

COnditioneel: 5/5

Uiteindelijke km: 40

Gem: 14.7
paflov
Mountainbiker

Post by paflov »

dit kan wel eens zeer nuttige info zijn :lol:

thx
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

vandaag de rode route van theux gedaan.

parcour : 4 / 5

bewegwijzering : 2 / 5 ( zonder kaart of kennis garantie verloren rijden )

technisch : 4.5 / 5

conditioneel : 5 / 5 ( wa zwaar om 2 x per week op te trainen , meer een maandelijkse uitdaging )

als je ongeveer 2/3 gepasseerd bent , is er daar een steile technische afdaling met beneden aan de flank van die berg een brede rivier. dat gaat met haarspeldbochten van die flank af. wel , den deze ging een shortcut nemen , achterste achter zadel en zo naar beneden. pffff , 'k graakte juist gestopt. geeft wel een kick als je surplacend naar beneden schuift.

ik vindt dat het venijn in de rode route in de staart zit , naar het einde toe is het overwegend klimmen met op het einde een zeer technische beklimming waar je echt op karaker naar boven gaat.
Gober
Mountainbiker

Post by Gober »

Heeft iemand een gps-route van de blauwe tour 37km?? Ik kan enkel GPS gegevens vinden van de rode. We zijn van plan de blauwe volgend weekend te gaan rijden.
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

ik ben deze zondag de rode route, gecombineerd met een stukje blauwe route, omdat we de pijltjes niet vonden, gereden, de totale afstand was 52 km.
Als beginner zijnde vond ik dit een zeer uitputtende route, die ik met moeite heb uitgereden. de soms zeer technische en zware klimmen zijn bijna niet te doen voor een beginner, voor de rest was de route zeer mooi met zeer veel variatie, uitdagende afdalingen en mooie technische slaloms.

voor de mensen die net als mij nog bijna nooit op andere routes dan die van haspengouw (als je die al mtb-routes kunt noemen) of soortgelijke plaatsen hebben gefietst, raad ik aan eerst iets gamakkelijkere routes te oefenen, om daarna echt van deze te kunnen genieten.
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

Heeft toevallig iemand voor mij de GPS data van de rode route in Theux?
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

Tinman wrote:Heeft toevallig iemand voor mij de GPS data van de rode route in Theux?
heb dezelfde vraag :roll: we gaan normaalgezien zaterdag naar daar
heb een track gevonden op 02biker site, iemand die al gereden??
Gober
Mountainbiker

Post by Gober »

Ik heb een log van Theux van de 37km en nu ik me bedenk op het einde hebben we wegens materiaalpech een stuk teruggereden over de baan.
Hier kan je de log downloaden http://rapidshare.com/files/158583678/Theux.gpx

Deze is wel niet opgekuist !!
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

Thanx... maar specifiek op zoek naar de rode (58km) route. De 37km heb ik al vaker probleemloos gereden.
Post Reply