25/10/08 Torhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Toch vreemd !!!
Een tocht die tegenvalt en toch 1750 deelnemers!!!
Volgens mij heeft dit niet alleen met de goeie organisatie te maken......
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

Gaillez wrote:Met alle respect he jongens, maar ik vind dat jullie nogal snel tevreden zijn over een mtb tocht. Voor mij is torhout dik tegengevallen. Had de week ervoor op de forum gelezen dat we een viertal bossen gingen onveilig maken. Ik moet zeggen dat we meer langs de bossen in de dreven hebben gereden dan erin. En de prive domeinen waar we door gereden hebben waren bij god boerewegjes van een 100 meter. Van de 50 km is er zeker 10 km langs de autostrade en andere grote wegen gereden. Moest ik met mijn koersfiets gekomen zijn, had ik het ook kunnen afleggen.
Er is daar zoveel bos die je kan benutten en het wordt niet gedaan. Spijtig echt waar.
Kom eens af naar de brugse bossen op 15/11. Zuig daar maar eens een puntje aan. DAT is MOUNTAINBIKEN!!
Anders wel goed georganiseerd..
goe bezig gij :roll:
denk je misschien dat je eender waar in Vlaanderen met 1750 bikers "ongestraft" door de bossen mag trekken ? er bestaat nog zoiets als privé-eigendom waar je een "eenmalige doorgang" kunt verwerven (wat als organisatie al een sterke toer is en waar de meeste bikers erg dankbaar voor zijn, kwestie van niét te platgetreden paden te moeten volgen) of bossen in overheidsbezit waar je heel wat administratieve formaliteiten moet voor vervullen en dan hoogstens de centrale paden mag nemen, precies om de fauna en flora te beschermen... een biker met een béétje respect voor zichzelf én zijn hobby/sport weet dat te waarderen, iets wat duidelijk NIET uit jouw post blijkt
in elk geval jammer dat je je eigen organisatie ferm in diskrediet brengt... ben trouwens eens curieus hoeveel van Tudor/Beisbroek/Vloethemveld e.a. dààr allemaal buiten de vaste paden gereden zal mogen worden #-o alhoewel, eigenlijk heb ik al niet te veel zin meer om naar ginder te trekken, na zó'n ondankbare post :roll:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

'k denk dat ze diene gast beter onmiddelijk van het forum smijten: dit weekend just hetzelfde gepost op een verkeerde manier en ne hele hoop commentaar gekregen. Als dit de ingesteldheid is om deel te nemen op een forum, goe bezig
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Gaillez wrote:Met alle respect he jongens
Met alle respect, Gaillez, 2 postjes op het forum en enkel om kritiek te geven? Goe bezig. =D> =D>

Proficiat VTI-team met de 1750 deelnemers!
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Gaillez wrote:Met alle respect he jongens, maar ik vind dat jullie nogal snel tevreden zijn over een mtb tocht. Voor mij is torhout dik tegengevallen. Had de week ervoor op de forum gelezen dat we een viertal bossen gingen onveilig maken. Ik moet zeggen dat we meer langs de bossen in de dreven hebben gereden dan erin. En de prive domeinen waar we door gereden hebben waren bij god boerewegjes van een 100 meter. Van de 50 km is er zeker 10 km langs de autostrade en andere grote wegen gereden. Moest ik met mijn koersfiets gekomen zijn, had ik het ook kunnen afleggen.
Er is daar zoveel bos die je kan benutten en het wordt niet gedaan. Spijtig echt waar.
Kom eens af naar de brugse bossen op 15/11. Zuig daar maar eens een puntje aan. DAT is MOUNTAINBIKEN!!
Ewel, ik kom zeker af naar je brugse bossen tocht. Maak je maar eens bekend. We gaan ne keer wa vlammen in uw bossen en een klapke doen...... :evil:
Hopelijk kan je daarna nog je stutje met gekapt knabbelen..... :evil:
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Gaillez wrote:Er is daar zoveel bos die je kan benutten en het wordt niet gedaan. Spijtig echt waar.
Prijs u gelukkig jongen dat je in een streek woont waar je niet al te veel fantasie moet hebben, en waarschijnlijk ook niet veel moeite moet doen, om toch een mooie rit te organiseren. Niet iedereen heeft dat geluk.

Elke streek zijn karakter, elke organisatie zijn eigenheid.
Als je dat niet kunt aprecieren, rij dan elke zondag in je eigen bos rond.
Eens kijken hoelang het duurt voor je boompjes gaan tegensteken.

Misschien kun je eens proberen voor deftige douches te zorgen, zodat we ons niet als samengedreven vee moeten voelen als we ons na de rit willen verfrissen.
Zou ook al een verbetering zijn.

Maar verder:alle respect...
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Kheb eens een dag het forum niet gevolgd en het is hier al precies ne kleutertuin #-o
Kuitenbijter
Mountainbiker

Post by Kuitenbijter »

Ik heb hier blijkbaar een aantal mensen beledigd( Rodenbach, Scale,...)
Dat was zeker mijn bedoeling niet hoor en bij deze mijn oprechte excuses. Ik ben inderdaad met mijn post een beetje grof geweest.
Maar ik had gewoon meer verwacht. We hebben net voor de splitsing van 30/50 km een mooi stuk technisch in een bos gereden. Dat vond ik de max!! Echt waar. De streken rond Torhout, Ruddervoorde en Oostkamp zijn naar mijn weten bosrijk en dan kom ik met grote verwachtingen af op die tochten. Ik was gewoon een beetje ontgoocheld dat er net van dat te weinig inzat. En ik weet ook wel dat dit organiseren geen makkie is. Ik had de week voordien in Ruddervoorde zo gehoopt op het cyclocross parcour en het zat er niet bij. Dat vond ik jammer. Het is alsof je naar kluisbergen gaat en niet in het kluisbos rijdt.
Voor de mensen die zich dus beledigd voelen nogmaals mijn excuses hoor.
Ben verre van een boelmaker
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Kuitenbijter wrote:Met alle respect he jongens, maar ik vind dat jullie nogal snel tevreden zijn over een mtb tocht. Voor mij is torhout dik tegengevallen. Had de week ervoor op de forum gelezen dat we een viertal bossen gingen onveilig maken. Ik moet zeggen dat we meer langs de bossen in de dreven hebben gereden dan erin. En de prive domeinen waar we door gereden hebben waren bij god boerewegjes van een 100 meter. Van de 50 km is er zeker 10 km langs de autostrade en andere grote wegen gereden. Moest ik met mijn koersfiets gekomen zijn, had ik het ook kunnen afleggen.
thaha, Mountainbiken in West-Vlaanderen in de winter.... allé laat ons zeggen Mountainbiken in het Brugse! Tklinkt grappig nie?

geef toe MOUNTAINBIKEN das toch iets anders dan wat in de bossen in en om Brugge knallen ze!

Torhout was voor mij het perfecte voorbeeld van een mooi en goed georganiseerde toertocht! Proficiat Torhout!

En wat betreft het Cyclocross parcours te ruddervoorde, ik denk dat je vooral moet rekening houden met de achterliggende gedachten, vooral van het veldritcomité daar, stel je voor, voor de betreffende toertocht regent het 2 weken aan een stuk. De ene zondag heb je de superpretige veldrit die ervoor zorgt dat het volledige parcours naar de filistijnen is gereden. Gevolg, de toertocht hierover laten gaan zou het parcours alsmaar zwaarder en zwaarder maken. Met als gevolg dat het parcours op niks meer trekt voor het BK midden januari 2009. En ik denk niet dat een veldritorganisatie zich dergelijke parcours flaters kan permiteren!
Let op, voor sommige toertochten wordt wel een uitzondering gemaakt, sommige TT's gaan wel degelijk over het CX parcours!
CrashTest
Mountainbiker

Post by CrashTest »

Ik heb de TT in Torhout ook gereden en ben er ook wel wat door ontgoocheld. Ik ben van de streek en weet dat er zeer veel bossen en dreven zijn in de regio rond Torhout en vind het jammer dat er weinig in de bossen zelf werd gereden (er is een groot verschil tussen IN bossen rijden - singletracks dus - en DOOR bossen rijden - in een dreef ernaast of in een rechte lijn door het bos).
Da's natuurlijk vaak moeilijk met prive-eigendommen en prive-eigenaren laten niet graag hun eigendom omploegen door honderden MTB'ers, maar andere TT's in de streek kunnen dat wel... Misschien is dit iets voor de volgende editie?
De enige singletrack halverwege was zeer de moeite, geef ons meer van dat lekkers... :-)

Anders heb ik niets op aan te merken op de organisatie: vlotte inschrijving, goede afspuitmogelijkheden, vlotte bediening overal,...
Post Reply