Helm verplicht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Is in jullie club een helm verplicht tijdens clubritten? (trainingen)

ja
164
76%
Nee
52
24%

Total votes: 216

Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

ik ben intussen ook al aan mijn 4e helm bezig... en dat is niet omdat ik de oude beu was gezien :-?

Voor mij is het gebruik vanzelfsprekend, altijd. Als ik hem dan vergeten ben dan voel ik me naakt op de fiets. Maar wie ben ik om iemand anders te verplichten; bon ik geef dan toch de goede raad :wink:
Killerbe
Mountainbiker
Location: Orbea OIZ - Thompson Full LX en misschien nog een Trek 8500

Post by Killerbe »

Ik zie deze discussie dikwijls op een motor forum. Niet qwa helm want deze is verplicht, maar de rest van de kledij. Ik rijd steeds met handschoenen, leren pakske en moto botten. En dan ziet ge mannen passeren in een short met teenslippers aan. Dan denk ik ook, man dat moet heerlijk zijn. Om zo eens in de wind uit te waaien, in plaats van ingepakt te zitten zweten gelijk ne zot.

Als ik ga MTB'en draag ik ook een helm. Maar wanneer ik met de fiets om een brood rijd, rijd ik zonder.

Ik ben ook maar een helm beginnen dragen nadat ik in de ardennen begon te rijden. Bij een snelle afdaling begon dat toch te dagen van, wat als ik hier val?! De laatste keer in de ardennen (Han sur Lesse), ben ik tegen een rots gekwakt, arm redelijk bezeerd. Misschien moet ik denken aan knie en elleboog beschemers (zaols scaters)?

Misschien in het vervolg mijn motorkledij aantrekken wanneer ik ga rijden? :-D
AntiFlag
Mountainbiker

Post by AntiFlag »

ik stem voor ja, heb al tege een autodeur gevlogen omdat ik te bruusk remde en zonder helm tege de autodeur. Hersenschudding tot gevolg.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Ik denk dat verplichten NIET nodig is, ttz, iedere volwassen fietser doet waar hij/zij zin in heeft. wilt ge in uw bloot hol op ne fiets zonder remmen DH rijden dan doet ge da maar, ge weet uiteindelijk wat de gevolgen zullen zijn.
Ik draag altijd een helm en heb uit harde ondervinding het nut van zo'n ding ondevonden. Daarom ga ik het nog niet aan iemand anders verplichten (behalve mijn kinderen). Ge moet wel niet rekenen op veel medeleven als ge hoofletsels oploopt die konden vermeden worden door het dragen van een helm.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Na een val (met koersfiets) hier het resultaat:

Image

Image

Kostprijs nieuwe helm: 65 euro
Kostprijs spoedopname en revalidatie (indien nog in leven): ik schat een paar 1000 €. Indien permanente invaliditeit nog meer?
Kostprijs begrafenis (dus helaas niet meer in leven: dienst, kist, crematie, administratie, blablabla, ...) ik denk rond de 10000 €?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Op de TT in Dorne zag ik weer ene zonder helm. Ze moeten zoiets verplichten bij iedere TT.
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

SusXT wrote:Op de TT in Dorne zag ik weer ene zonder helm. Ze moeten zoiets verplichten bij iedere TT.
daar is ene overkop gegaan, MUG erbij, plaske bloed, gezicht vol bloed , grote plakker boven op zijne kop, dus ik vermoed dat hij zijne helm niet op had

hij stond wel recht toen ik er voorbij kwam, ma toch..
AntiFlag
Mountainbiker

Post by AntiFlag »

Kameel^ wrote:
SusXT wrote:Op de TT in Dorne zag ik weer ene zonder helm. Ze moeten zoiets verplichten bij iedere TT.
daar is ene overkop gegaan, MUG erbij, plaske bloed, gezicht vol bloed , grote plakker boven op zijne kop, dus ik vermoed dat hij zijne helm niet op had

hij stond wel recht toen ik er voorbij kwam, ma toch..
er is een spreekwoord, wie ni hore wilt moet voelen
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Dat is verplicht, alleen wordt het niet genoeg gecontroleerd denk ik.
tom van den bossche
Mountainbiker

Post by tom van den bossche »

Na zovele ritjes zonder helm nu van plan om nooit meer zonder te gaan fietsen.

Vorige week gevallen met koersfiets en pols gebroken en gelukkig niet op men hoofd :-)

Nu toch tot het besef gekomen dat het eigelijk rap fout kan gaan en ongelukken in een klein hoekje zitten.
Post Reply