09/11/08 Amougies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
archie bunker
Mountainbiker

09/11/08 Amougies

Post by archie bunker »

18e toertocht VTT
Organisatie : de Tower Bikers

Inschrijving : Feestzaal place 2 te Amougies (Mont de l'Enclus)
(schuin tegenover de kerk)
van 8 tot 11 uur

3 parcoursen : 20 - 37 - 53 km

Douches, bike-wash, bevoorrading (1 op 20 & 37 km - 2 op 53 km),
gratis bikewatch, perfect uitgepijlde omlopen, gezeliige sfeer.
Voor niet-rijdende dames, heren en kinderen : wandeltocht van 12 km

Na de vlakkere editie van vorig jaar hebben we weer een traditionele Amougiestocht met heel wat klimwerk in petto.
Via een platte, overwegend offroad, aanloop trekken we richting Ronse waar we klimmen naar het hoogste punt van Oost-Vlaanderen (de Hotond). Vandaar trekken we, afwisselend bergop en bergaf via verharde en onverharde wegen door de regio van Patersberg en Kwaremont.
Nadien trekken we naar het Kluisbos dat we van links naar rechts, en vanonder naar boven volledig uitkammen alvorens naar de startplaats in Amougies terug te keren.
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Hier al verschillende jaren gereden alhoewel al dat klimwerk niet echt mijn ding is.
De vlakke aanloop weet ik dan ook bijzonder te appreciëren zodat mijn diesel op temperatuur kan komen.

Normaal gezien zijn we van de partij
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

ik zal hier ook wel weer aanwezig zijn hoop ik toch...
navidad
Mountainbiker

Re: 09/11/08 Amougies

Post by navidad »

archie bunker wrote: Na de vlakkere editie van vorig jaar hebben we weer een traditionele Amougiestocht met heel wat klimwerk in petto.
Dat horen we graag! :-D
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Vorig jaar wat te lang op den après blijven plakken... Dit jaar ga ik de terrils wa verkennen... Leuk tochtje wel...
Speedyke
Mountainbiker

Post by Speedyke »

langs waar loopt het parcours juist? (is het de bloso toer die je volgt tot boven de hotond..)

kwestie van ons goed voor te bereiden :-)
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Ik ken het Bloso parcours van Ronse niet.
Wij starten van de Klijpe en komen boven op de Hotond via de Schapeberg, die uitkomt recht tgov. de molen.
Een lange onregelmatige bekimming, bijna volledig verhard, met het steilste stuk op het einde.
Doseren dus.
Speedyke
Mountainbiker

Post by Speedyke »

ja bloso route dus toch de klim prachtige klim zijn er nog zo enekel klimmekes :-D
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Speedyke wrote:ja bloso route dus toch de klim prachtige klim zijn er nog zo enekel klimmekes :-D
Loopt de blosoroute over de Schapeberg ? Dat wist ik niet. Maar ik denk niet dat de klim naar de Hotond zoals wij die hebben uitgestippeld 100 % zal gelijk lopen met de blosoroute. Zal er volgende week eens op letten als we aan het uitpijlen zijn.
Of er nog klimmetjes volgen ? En of. Van de Hotond tot de eerste bevoorrading lopen nog drie serieuze beklimmingen, waarvan twee volledig offroad. Nadien volgen er nog enkele serieuze kuitenbijters op de Kluisberg, waarvan een groot gedeelte op offroad. En dan spreken we nog niet over de al kortere stukjes bergop zonder naam die, op het vlakke aanloop gedeelte na, over gans het parcours verspreid liggen.
Bovendien is het platte gedeelte in het begin (+- 9 km) voor meer dan 85 % offroad en zitten daar een paar stukken in die voor geen meter lopen.
unitas
Mountainbiker

tt amougies

Post by unitas »

neigh veel concurentie op 9/11/2008

ook idegem
Post Reply